Gå til innhold

Hvordan hadde du stilt deg til at ungdommen din søkte jobb på høyfjellshotell/ fjellhytte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobbet på noen sånne da jeg var ung, og syntes jo det var moro på den tiden. Men i ettertid har jeg tenkt litt tilbake på ting:

-Utrolig mye fyll i personalet. På et av de mest populære hotellene husker jeg at en servitør spydde i oppvaskmaskinen. Og godt voksne sjefer som ga fri flyt av alkohol til ungdom fra 16 år og oppover.

- "Ledere" som ligger med alle. Husker spesielt at sønnen i familien som eide ene hotellet var 35, og prøvde seg på meg som var nesten 18. 

- Alkoholiserte kjøkkensjefer/ kokker. Som gjør arbeidsmiljøet dårlig.

Anonymkode: eb067...4a6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff da!

Anonymkode: acc91...9de

Skrevet

Det kommer an på hvor gammel ungdommen er men jamt over stoler jeg på at de oppdratt godt nok til å unngå å ligge med «gamle» menn og spy i oppvaskmaskinen. 

• Liker 6
Skrevet

Hadde blitt så glad! 

Han er så lite sosial og ensom, så det hadde bare vært en glede. 

Når det kommer til det andre du skriver om, så kan du jo forberede litt på hvordan det kan være. Ha noen klare forventninger til oppførsel og egne grenser. 

Det er jo heller ikke sikkert det er slik som du opplevde det lenger. 

Anonymkode: 9494c...af9

• Liker 2
Skrevet

Har jobbet på det selv, supert miljø! Absolutt ikke slik du beskriver, i hvert fall ikke flesteparten.. men kanskje jeg har vært heldig. Fjellglade folk. Samtidig tjener man helt ok til å være jobb uten utdannelse, variert arbeidsdag, nydelige omgivelser, lave kostnader. (Der jeg jobbet betalte vi 400 i måneden for mat og bo, som jo er ingenting kontra å bo for seg selv, tjente ca 27-33000 brutto)

Anonymkode: f327d...8a9

• Liker 3
Skrevet

Hele serveringsbransjen er preget av mye flatfyll og useriøse sjefer, så jeg tror kanskje jeg ville anbefalt junior å velge en annen retning...

• Liker 1
Skrevet

Hadde absolutt ingen dårlige erfaringer, så en fin erfaring å ta med seg. 

Anonymkode: 60932...0f7

• Liker 2
Skrevet

Helt topp, ville jeg tenkt.

Har jobbet på et par slike steder, det lignet ikke på det du beskriver. Litt festing og moro, men langt fra utagerende. Stort sett oppegående folk som er glad i friluftsliv og natur. Lite penger å tjene, men masse fine opplevelser 😊

• Liker 2
Skrevet

Jobbet hver sommer i ti år på høyfjellshotell, fra jeg gikk i tiende klasse og frem til jeg var ferdig som student i 2016. Savner det enda! Litt fest og moro var det vel, men mest av alt var det sosialt og lærerikt. Oftest hadde vi så sene/tidlige/lange vakter at vi uansett ikke orket festing. Vi var der for å tjene penger, og som bonus fikk vi flere nye venner fra flere ulike land. Det var mye mer festmiljø både på studiestedet og på folkehøyskolen jeg gikk på!

Anonymkode: bb2e3...a9c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...