Gå til innhold

Hvordan fordele rommene i leiligheten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så heldig at jeg har fått kjøpt meg en leligheten med tre soverom i det området jeg aller helst vil bo. Er 100% alene med mine to barn på to og tre år. Problemet er fordelingen av soverommene, det er to små og ett stort rom.

Tar gjerne det minste selv, da jeg bare sover der og ikke bruker det på dagtid. Men kjenner jeg får dårlig samvittighet over at et barn får et stort rom og det andre barne et lite. Eldste er jente og yngste er gutt. Er det best å gi det største til eldstemann? Tar gjerne imot noen råd eller tanker...

Anonymkode: 91e70...80c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde tatt det største selv.

Anonymkode: 4a6fa...654

• Liker 26
Skrevet

Ungene får de små rommene, du tar det store. Det er greit å ha et sted å trekke seg tilbake innimellom altså...

Anonymkode: e7ef7...349

• Liker 18
Skrevet

Barna leker vel lite på rommene, når de er så små, og er mest i fellesareal. Derfor hadde jeg tatt det største selv og barna hvert sitt mindre

Anonymkode: 2a0d6...523

• Liker 8
Skrevet

Bruk de minste til soverom - det ene til deg, det andre til barna - og det store til lekerom.

Anonymkode: b4821...f39

• Liker 9
Skrevet

Jeg hadde tatt det minste og gitt den eldste det største. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde det største rommet når jeg bodde alene med mine barn. Så gå for det største selv, TS.

Anonymkode: 82601...9dc

• Liker 6
Skrevet

Hvis ungene bruker å komme inn til deg om natta, så hadde jeg tatt det største rommet selv.

Liker ungene å sove sammen? Det største rommet som lekerom og så kan de sove begge på et lite rom, og det gjør du også. 

Anonymkode: 5090a...c8e

• Liker 3
Skrevet

Vi var 2 søsken i ca samme situasjon. Sånn det ble gjort hos oss var at vi byttet rom hvert 4. år ca. Da fikk vi også "pusse opp" (velge ny farge på veggene og kanskje et nytt møbel eller to fra IKEA) og fikk ryddet litt i leker og ting :) Og begge fikk ha det store rommet sånn ca. halve oppveksten.

Anonymkode: fe11a...5dd

• Liker 4
Skrevet

TS her. Begge kommer inn til meg hver natt ja. Men får akkurat plass til en stor seng, nattbord og klesskap på det minste rommet. Skjønner ikke helt hva jeg skal med det store? 

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

TS her. Begge kommer inn til meg hver natt ja. Men får akkurat plass til en stor seng, nattbord og klesskap på det minste rommet. Skjønner ikke helt hva jeg skal med det store? 

Poenget er vel heller at ungene får like store rom. Også kan det jo hende det er fint for deg å ha plass til en ekstra stor seng, en tv,plass til å gjøre yoga eller whatever. 

Anonymkode: 87246...7e5

• Liker 15
Skrevet

Ville latt de fått de små for da blir det likt og rettferdig. Å gi den eldste det største syns jeg vil bli urettferdig når det er snakk om ett års forskjell. Du kan heller innrede slik at de kan bruke soverommet ditt til å leke på på dagtid om du er sikker på du ikke vil trenge det på dagtid. Så kan de leke der sammen begge to, men sove på hvert sitt rom og ha tingene der etter rydding

Anonymkode: 72035...efb

• Liker 9
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde tatt det største selv. Da blir det likt mellom barna.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Poenget er vel heller at ungene får like store rom. Også kan det jo hende det er fint for deg å ha plass til en ekstra stor seng, en tv,plass til å gjøre yoga eller whatever. 

Anonymkode: 87246...7e5

Åh, sånn ja. Tenkte ikke så langt 😊 Ja, kanskje det er best fordi det er mest rettferdig. Bare føler at det beste rommet ikke blir utnyttet på best mulig måte. TS

Skrevet

Av dere tre er det nok bare en som bryr seg om størrelsen på soverommene.

Anonymkode: c4d71...34a

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Av dere tre er det nok bare en som bryr seg om størrelsen på soverommene.

Haha! Nå ja. Men tror du ikke de bryr seg etterhvert?

Skrevet

Jeg tenker at du burde ta det store soverommet selv uavhengig av hva du mener nå. For dersom du har tenkt å bo der en stund vil barna etter hvert bli tenåringer, og jeg kan love deg at da blir du glad for å ha ett sted å trekke deg tilbake. Dessuten er det ikke stor aldersforskjell mellom barna dine, slik at det å gi den eldste det største rommet blir litt dumt. Hadde du hatt ett lite barn og en tenåring hadde jeg skjønt den tankegangen ettersom de gjerne har med seg venner hjem mm. 

Anonymkode: 8768d...7b4

• Liker 5
Skrevet

De er 2 og 3 år gamle. Krangelen om for små rom kommer ikke før puberteten, og innen den tid kan du ha funnet en ny kjæreste, fått flere barn og flyttet. 

Ikke overkompliser et enkelt valg. Barna skal selvsagt ha de små rommene og du tar det største.

Anonymkode: b0667...f14

• Liker 8
Skrevet

Jeg ville vurdert køyeseng på et soverom og det andre som lekerom, hvis det er veldig dårlig med gulvplass. Da jeg var liten (2-6 år) hadde jeg et lite rom og den ett år yngre søsteren min hadde et stort, da lekte vi inne på hennes. Gikk helt fint det også. Gjør det som blir mest praktisk for deg:)

Anonymkode: 0c3c6...c77

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Haha! Nå ja. Men tror du ikke de bryr seg etterhvert?

Mine er ti år eldre enn dine og bryr seg fortsatt ikke om at størrelsen på rommet sitt er større/mindre enn søskenets.

Så nei, jeg tror ikke dette behøver bli verre enn det man velger å gjøre det til.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...