AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #1 Skrevet 25. desember 2020 Jeg er overvektig (bmi på 29) og delammer babyen min på 3 mnd, hun får ca. 200 ml mme i døgnet, resten er morsmelk. Vet man ikke skal gå inn for å slanke seg når man ammer, men jeg trives absolutt ikke i min nye kropp. Jeg er tung, mange av klærne mine passer ikke og det går utover både selvfølelse og humør. Kan jeg redusere på mengden mat (i tillegg til å droppe usunn mat, snacks osv)? Snakker absolutt ikke om å sulte meg eller spise veldig lite, men spise mindre uten at det går utover melkeproduksjon og baby? Vekta mi har vært ganske stabil de siste 2 mnd. Er 10 kg fra startvekt. Går mye tur. Anonymkode: 87aa6...5c5
Misanthropis Skrevet 25. desember 2020 #2 Skrevet 25. desember 2020 Du er jo ikke stor, sånn at det er noen helsefare, uansett kroppsfasong, skulle ønske du så hvor vakker du er! det må være sagt først! Noen hår jo ned i vekt når de ammer, og vil du prøve så kan du jo veie den lille ekstra på hs så du ser at den får det den trenger. Men tenk, 10 kilo er fort gjort å ta når du er ferdig med ammingen. Så slipper du å også stresse med de tankene, om babyen din får nok og riktig, og slipper miljøgifter. 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #3 Skrevet 25. desember 2020 Var tilbake til normalen etter to mnd, spiste normalt, trente etter anbefaling fra førden, ingen overdrivelse, gikk turer slik som du, alle tre ungene la på seg etter skalaen. Bare spis det du pleide før du ble gravid så kommer du tilbake til normalen. Jeg hadde aldri noe fokus på å gå ned i vekt, jeg bare var som vanlig i forhold til mat, men fikk jo ekstra trim med alle turene, ble jo flere enn vanlig . Har samme vekt som før første barn nå 26 år etter førstemann. Ikke alle går tilbake like fort, men jo mer du rører på deg og hvor mer normalt du spiser så ordner det seg. Du er nok på rett vei, bare gi det litt tid Anonymkode: fdbb5...ff0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå