Gå til innhold

Noen som har gode erfaringer med å ha voksne barn boende hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet om et tilfelle, der den voksne sønnen kjøpte inn alt av mat og gjorde mye husarbeid. Men jevnt over ser jeg slitne mødre, og voksne som faller tilbake i barnerollen. 

Hva er dine erfaringer? Jeg er nok en myk type, mens mannen mener mange ødelegger barna sine. Med å la de slippe å ta ansvar for ting.

Anonymkode: 2f74a...ca2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Broren min er 28, og når hjemme hos mamma. Flyttet hjem igjen for tre-fire år siden. Han bidrar med en god del; lager middag en dag i uka, støvsuger gulvene, kjører lillebroren vår rundt dit han trenger (han er 17) og hjelper ellers til med det mamma spør om. Han bor hjemme for å komme seg igjen økonomisk, pådro seg høy gjeld på kort tid, så han bor gratis, jobber fullt. Mamma synes det fungerer greit og broren min trives også. 

Anonymkode: 98d7b...c9c

• Liker 3
Skrevet

Har en på 21 år som bor hjemme. Han tar i et tak, og har av og til jobb. Da er avtalen at han betaler 15% i husleie. Jeg er enslig, så det kommer godt med å ha en sterk person i huset.

Anonymkode: 46430...332

Skrevet

Jeg flyttet hjem igjen etter et samlivsbrudd for ca 8 år siden. Det var kun en midlertidig løsning så jeg kunne spare meg opp litt til depositum og noe egenkapital til bolig mens jeg bodde der. I det ene året jeg bodde hjemme igjen betalte jeg en liten sum for å bo (3000) og bidro til husarbeid, matlaging etc. 

Det var ikke ideelt, fordi følte jeg ikke hadde privat liv omtrent selv om jeg var voksen.  

• Liker 1
Skrevet

Jeg har en på 24 og en på 23 som bor hjemme. De jobber og studerer begge to. Siden de går privat og har store summer og betale hvert kvartal slipper de å bidra økonomisk hjemme. Målet for dem er å ikke ha gjeld når de er ferdig utdannet. Og det går riktig vei. De bruker pengene fornuftig og betaler regninger i tide.  De hjelper til hjemme etter behov. Men ikke noe faste gjøremål. Synes det er koslig å ha de hjemme. Og de yngste to søskene synes også det❤️

Anonymkode: 168cf...5d7

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...