Gå til innhold

Synes dagens barn at Flåklypa Grand Prix er noe?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sitter her og ser med barna. Men er den ikke litt foreldet, eller? 8-åringen har droppet ut i alle fall. 

Anonymkode: 0b5dd...7e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine likte det ikke. De falt ut. Men de liker de nye flåklypa filmene. Den med osten og jul i flåklypa. 

Anonymkode: cd24c...bfc

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dagens barn altså!

Anonymkode: 4612b...074

Vel, vi født på 80 tallet likte vel ikke 50-talls barne-tv heller, så det er vel bare naturlig at ting eldes.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Expandable86 said:

Vel, vi født på 80 tallet likte vel ikke 50-talls barne-tv heller, så det er vel bare naturlig at ting eldes.

Fantes det barnetv på 50 tallet?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 31 og syntes filmen var skikkelig creepy da jeg var liten, men også nå. Fikk mareritt av de ekle dukkene. Tviler på at filmen er interessant for dagens barn

Anonymkode: 67524...018

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det eneste som er gøy og fengslende med denne filmen er egentlig det løpet på slutten. TS

Anonymkode: 0b5dd...7e6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seksåringen her elsker originalen, og har gjort det siden hun var tre år. Hun elsker også både Tre Nøtter, Skomakergata og Pernille og Stjernen (og jeg hatet Mr Nelson da jeg var liten 🙈). 

Vi er den typen familie som verdsetter det å gi barna evnen til å navigere narrativ fra ulike tidsperioder, med både forståelse og kritisk blikk, så barna her møter både barnehagedetektiver, ninjaer, troll, pionerer på prærien, barn under krigen, Emil og Marikken og vampyrer. 

Det er kanskje derfor de ikke sitter så fast i kun den typen uttrykk som er på utgivelsestoppen akkurat nå. 🤷🏼‍♀️ Kjekt er det iallfall; de har evnen til å la seg fenge av så mye mer. 

Anonymkode: 370f5...00b

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fantes det barnetv på 50 tallet?

Nei, litt tidlig, men poenget er at tidene forandrer seg og nye generasjoner liker ikke nødvendigvis det forrige generasjon likte.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Seksåringen her elsker originalen, og har gjort det siden hun var tre år. Hun elsker også både Tre Nøtter, Skomakergata og Pernille og Stjernen (og jeg hatet Mr Nelson da jeg var liten 🙈). 

Vi er den typen familie som verdsetter det å gi barna evnen til å navigere narrativ fra ulike tidsperioder, med både forståelse og kritisk blikk, så barna her møter både barnehagedetektiver, ninjaer, troll, pionerer på prærien, barn under krigen, Emil og Marikken og vampyrer. 

Det er kanskje derfor de ikke sitter så fast i kun den typen uttrykk som er på utgivelsestoppen akkurat nå. 🤷🏼‍♀️ Kjekt er det iallfall; de har evnen til å la seg fenge av så mye mer. 

Så fantastiske dere er!

Anonymkode: cbbd0...a2d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 31 og syntes det eneste som var gøy med den var bilkjøringen. Mamma elsket den. 

Anonymkode: 2e6fc...c03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så den når jeg var 6-7 år for første gang og synes den var og er litt ekkel. Hele filmen har en slags mørk eller deprimerende tone. Så den igjen noen år senere. Har ikke sett den siden. Er 23.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forhold til dagens filmer og serier der alt skal gå fort-fort-fort, forstår jeg godt at dagens barn som er oppvokst i og vant til denne virkeligheten, synes at tidligere tiders filmer kan være drepende kjedelige.

Flåklypa har eksempelvis altfor få drap, for lite blod, og for få vampyrer, monstre, amerikanske actionshelter og Disney-inspirerte kjendiser.

Selv synes jeg filmen er en genistrek, og at eldre barnefilmer kunstnerisk sett er av en helt annen kvalitet enn mye av det som blir produsert idag selv om teknologien er nyere; eksempelvis er originale Disney-tegnefilmer fra 1930- og 40-årene av en annen verden enn det moderne animerte tullet Disney lager, og filmene basert på Astrid Lindgrens bøker er uendelig mye bedre enn nyere serier for barn som for eksempel NRK sender.

Men naturligvis - for et barn som er vant til dagens tempo blir dette kjeeeeeedelig ...

Anonymkode: 54724...b80

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/26/2020 at 12:36 AM, AnonymBruker said:

Da burde du vise dem 2001: A Space Odyssey, da snakker man om å "utvide horisonten.

Anonymkode: 32a09...685

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Expandable86 skrev (På 25.12.2020 den 22.50):

Det var ikke tv på 50-tallet.

Anonymkode: f9934...4ca

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...