Gå til innhold

Risiko for å bli gravid igjen like etter fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en baby på 5 uker, og jeg og mannen har akkurat begynt å ha sex igjen (renselsen ble nettopp ferdig). 

Jeg ammet i én uke, men måtte slutte av medisinske årsaker. I dag glemte vi å bruke kondom, og mannen kom inni meg. Det er vel veldig liten sjanse for at jeg blir gravid nå? 

Anonymkode: 6decd...9cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt liten, men mulig. Du får ta en test etterhvert og huske prevensjon fremover hvis det ikke er et ønske med to tette pseudotvillinger 

Anonymkode: 9420e...235

• Liker 2
Skrevet

Helt vanlig sjanse, ikke noe mindre enn ellers spesielt siden du ikke ammer. Vil tippe at mensen din kommer snart.

Anonymkode: 173d0...e9b

• Liker 1
Skrevet (endret)
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Har en baby på 5 uker, og jeg og mannen har akkurat begynt å ha sex igjen (renselsen ble nettopp ferdig). 

Jeg ammet i én uke, men måtte slutte av medisinske årsaker. I dag glemte vi å bruke kondom, og mannen kom inni meg. Det er vel veldig liten sjanse for at jeg blir gravid nå? 

Om du fullammer er det veldig liten sjangse for at du blir gravid rett etter fødsel. Er litt usikker på hvordan det er  om du ikke fullammer, men du bør du være forsiktig og bruke prevansjon om du ikke ønsker 2 tette. 

Endret av Diamondlady
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Første gang ble jeg gravid da baby var 6 mnd, aldri ammet. Mistet. 

Andre gangen etter 4 mnd, mistet da også. 

Anonymkode: 9e182...deb

Skrevet

Dere tar en risk. I barnehagen til gutten min er det to søsken med 10 mnd mellomrom . Snakket med mora, og yngste kom bare en uke før termin . Så hun ble gravid igjen med en gang, hun trodde ikke det var mulig . 
men begge er friske og raske. Veldig gode venner, men var hard i starten 

Anonymkode: d067d...f0c

Skrevet

En venn var gravid da hun kom på 6 ukers kontrollen 🤣 så det er jo mulig 😅

Skrevet
Diamondlady skrev (6 timer siden):

Om du fullammer er det veldig liten sjangse for at du blir gravid rett etter fødsel. Er litt usikker på hvordan det er  om du ikke fullammer, men du bør du være forsiktig og bruke prevansjon om du ikke ønsker 2 tette. 

Dette er bare tull. Amming har ingenting å si i følge helsesøster. Det er en MYTE som må dø snart. Er du over 40år? 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...