Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skulle ut og leke med barnet vårt i dag og holder på å kle på oss. Barnet tuller med far og klarer å krasje inni han slik at far får vondt. Far går inn på soverommet og smeller døra igjen fremfor barnet som ikke skjønner noen ting, blir lei seg og begynner å gråte. 

Jeg trøster barnet og prøver å forklare at far fikk vondt. Vi fortsetter å kle på oss og jeg finner frem et par sko barnet bruker i barnehagen som var litt skitne. Det er litt snø her og de skoene jeg fant frem er litt høyere enn de andre vinterskoene, så jeg tenkte at da slapp han å få snø ned i skoene og at snøen ville vaske vekk skitten. Jeg tok også på en lue som ikke er av ren ull, men som har hals. Far kommer ut og sier barnet ikke skal ha de skoene og den lua. Barnet blir lei seg og vil ikke skifte. Far klikker og sier han nekter å bli med ut om barnet går kledd slik og han går inn igjen på soverommet. Jeg og barnet går ut. 

Jeg er ikke så veldig nøyen på klærne til barnet. Så lenge barnet er tilstrekkelig kledd for været gidder jeg sjelden krangle på det. Jeg blir så lei av at far hisser seg opp over filleting. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor det er så viktig for ham at han må ødelegge all god stemning for oss andre for å få gjennom viljen sin??

Anonymkode: fc533...24d

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi skulle ut og leke med barnet vårt i dag og holder på å kle på oss. Barnet tuller med far og klarer å krasje inni han slik at far får vondt. Far går inn på soverommet og smeller døra igjen fremfor barnet som ikke skjønner noen ting, blir lei seg og begynner å gråte. 

Jeg trøster barnet og prøver å forklare at far fikk vondt. Vi fortsetter å kle på oss og jeg finner frem et par sko barnet bruker i barnehagen som var litt skitne. Det er litt snø her og de skoene jeg fant frem er litt høyere enn de andre vinterskoene, så jeg tenkte at da slapp han å få snø ned i skoene og at snøen ville vaske vekk skitten. Jeg tok også på en lue som ikke er av ren ull, men som har hals. Far kommer ut og sier barnet ikke skal ha de skoene og den lua. Barnet blir lei seg og vil ikke skifte. Far klikker og sier han nekter å bli med ut om barnet går kledd slik og han går inn igjen på soverommet. Jeg og barnet går ut. 

Jeg er ikke så veldig nøyen på klærne til barnet. Så lenge barnet er tilstrekkelig kledd for været gidder jeg sjelden krangle på det. Jeg blir så lei av at far hisser seg opp over filleting. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor det er så viktig for ham at han må ødelegge all god stemning for oss andre for å få gjennom viljen sin??

Jeg synes faren høres hyggelig ut. I stedenfor å skrike jævla drittunge og slå så forlater han situasjonen. Videre viser han barnet kjærlighet ved å passe på at barnet bruker ull. Akkuratt dette med skoene var en filleting, men det er jo også en filleting og klage om.

Det er ikke så lett for fedre når de ser barna få all omsorgen

• Liker 1
Skrevet

Han far fikk nok veldig vondt og ble truffet et sted som virkelig svir. Han viser bare omsorg ved å ønske å kle på barnet det mest fornuftige, det er han barn like mye som ditt. Barnet vil naturlig nok ikke skifte siden det allerede trodde du hadde kledd det bra. Flott av faren å tre unna da han fikk vondt. 

Anonymkode: 32ca7...f93

• Liker 1
Skrevet
BMW-Bjarne skrev (10 minutter siden):

Jeg synes faren høres hyggelig ut. I stedenfor å skrike jævla drittunge og slå så forlater han situasjonen. Videre viser han barnet kjærlighet ved å passe på at barnet bruker ull. Akkuratt dette med skoene var en filleting, men det er jo også en filleting og klage om.

Det er ikke så lett for fedre når de ser barna få all omsorgen

? Når de ser barna får all omsorgen? 

Altså..  mor og far skal gi BARNET omsorg. Mor er ikke omsorgsperson for far og barnet. 

Sånn jeg ser det så har ts to barn; et lite og et stort 

Anonymkode: 5f51e...c30

• Liker 11
Skrevet

Enig med de andre om at det var greit at far gikk ut av situasjonen hvis han fikk vondt. Imidlertid synes jeg det var unødvendig av han å smelle med døren.

Også tåpelig av han å «klikke» angående bekledningen selv om han ikke var enig. Da går det an å si det rolig og forklare hvorfor han tenker noe annet. 

Far fremstår for meg som litt umoden. I hvert fall hvis dette er noe som skjer ofte.

Anonymkode: 6e02d...0c1

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Han far fikk nok veldig vondt og ble truffet et sted som virkelig svir. Han viser bare omsorg ved å ønske å kle på barnet det mest fornuftige, det er han barn like mye som ditt. Barnet vil naturlig nok ikke skifte siden det allerede trodde du hadde kledd det bra. Flott av faren å tre unna da han fikk vondt. 

Joda, hva som er de riktigst klærne kan alltids diskuteres,  men det var allikevel klær etter vær og som voksen så velger man sine kamper med omhu. 

Her lærer far barnet at det bare er å bli sur og gnage så får man viljen sin. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Joda, hva som er de riktigst klærne kan alltids diskuteres,  men det var allikevel klær etter vær og som voksen så velger man sine kamper med omhu. 

Her lærer far barnet at det bare er å bli sur og gnage så får man viljen sin. 

Mor lærer barnet at å bli fornærmet gjør at den andre gir seg og at andres(fars) meninger ikke betyr noe! Les hele innlegget, hun ignorerte han , han ble lei seg og gikk inn istedetfor å krangle med mor. Her var far den fornuftige.

Skrevet

Interessant med delte tilbakemeldinger på temaet. 

Dette skjer relativt ofte. Far liker ikke Cubus, Lindex, Kappahl etc. og det er de butikkene som finnes i vårt nærområde. Jeg er ikke glad i shopping og vertfall ikke nettshopping, så når barnet trenger nye klær får han det stort sett etter impulsmetoden der jeg har vært å handlet. Far står selvsagt fritt til å handle klær. Han handler av og til på nettet, men da er det gjerne snakk om regnklær, vinterdress og sko. Til gjengjeld handler han mye til seg selv på nettet. 

Jeg styrer unna de værste klærne med store trykk og tegneserier på fordi jeg vet far hater de. Likevel er han sjelden fornøyd. 

Til jul i fjor kjøpte jeg et rødt plagg, men far liker ikke rødt og slo seg helt vrang når jeg prøvde å ha på barnet plagget i et juleselskap.

Jeg lar gjerne barnet velge klær til barnehagen selv, til tross for at det ikke matcher. Dersom dette skjer, men far mot formodning leverer i barnehagen, så skifter han på barnet til andre klær. 

Far forteller gjerne både meg, andre i familien og mens barnet er sammen med oss at han mener barnet ser ut som en lasaron.

TS

Skrevet

Jeg er sjokkert over tilbakemeldingene som kommer i denne tråden!

Far får lære seg å styre seg. Far må selv kle på ungen om han vil legge føringer på hva den har på seg. 

Om det er viktig for han å se ordentlig ut på første juledag, må han selv ta ansvar for det behovet. 

TS, mannen oppførte seg dust. Du trenger ikke gå fra han, men forstår at du er oppgitt over oppførselen hans i dag. Du har i hvert fall min sympati! God jul, og klem til deg! ❤️

Anonymkode: 2e46c...891

• Liker 12
Skrevet

Jeg vedder på at han er en fyr som sier "jeg er ikke så følelsesstyrt. Jeg gråter jo ikke."

Å forlate situasjonen kan være en bra ting, men det er forskjell på å storme ut og smelle med døra, og det å si "jeg må bare trekke meg litt tilbake, gå ut så kanskje kommer jeg senere". Den stormingen og smellingen kan være ufattelig ubehagelig selv for voksne, så jeg kan bare tenke meg hvor skremmende det må være for barn når en av foreldrene plutselig endrer humør og blir eksplosiv.

Anonymkode: 19cf1...2aa

• Liker 6
Skrevet

KONTROLLFRIK er han. ikkje lett å leve med ein slik kar. Kjenner ei som har ein slik mann. Stakkars dere. Han må skjerpe seg ellers vil det gå ut over barnet. Faktisk bør han gå i terapi. 

Anonymkode: cde81...5e8

• Liker 6
Skrevet

Far er det yngste barnet i familien? Seriøst! Voksen mann bør kunne regulere følelser og velge sine kamper. Så lenge ungen er kledd etter været spiller det ingen rolle. Og å starte en krangel foran barnet, gå barnet til å gråte og lage sur stemning?? Sjerpings til far. Om det var så nøye med bekledning burde han kledd på barnet selv istedenfor å surkelure på soverommet 

Anonymkode: df912...c98

• Liker 5
Skrevet

Jeg har ikke barn, men jeg har hund, og jeg vet bedre enn å eksplodere på den måten om hunden (spesielt når den var valp) skader meg med et uhell. Det er ubehagelig og den kan bli redd. Kan se for meg at for et barn, så må det være veldig ekkelt når far bare stormer vekk og smeller med døra.

Én ting er å trekke seg unna et øyeblikk. En annen ting er å storme vekk i sinne og smelle med døra. Unger plukker opp sånt. 

Anonymkode: 1b286...798

• Liker 2
Skrevet

Han må søke hjelp - NÅ. 

Sinnemestringskurs.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han høres ut som en jævla sutrete fillenisse. 

Herregud. 

D r a m a K I N G. 

Hilsen, 

Kingpin. 

• Liker 1
Skrevet

Far høres kontrollerende ut. Jeg har ikke lest de andre svarene, men jeg kjenner igjen typen. En fyr som må bestemme, ha kontroll og som ikke takler å ikke få oppmerksomhet og å kunne styre og stelle som han vil. Han ønsker at både du og barnet skal danse etter sin pipe. Snakker han nedlatende om deg til andre? På en litt sånn kamuflert/tullete måte? Setter barnet opp mot deg og sier deg u mor forran barnet? Han høres slik ut. Han bruker deg og barnet som en trofé, derfor er det viktig at barnet skal ha det beste av det beste, og se bra ut. Barnet, han selv og helt sikker deg også bør helst gå i fine merkeklær for å vise status.

Anonymkode: 12272...2b5

• Liker 1
Skrevet

Dette er ikke litt drama, men ren skjær omsorgssvikt.  Å bli sint på en barnehageunge er bak mål. Å lage en krangel om klær er oppskriften på å gi barnet dårlig samvittighet. Barnet kan godt kjenne at det er ofte hans feil at dere krangler. Det burde du skjerme han fra, ved å forlate drittsekken

Anonymkode: 378db...a09

• Liker 2
Skrevet

Far oppfører seg litt som mange mødre gjør; han tror at han er "sjefen over klærne", både innkjøp og påkledning. 

Anonymkode: cfcad...adf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...