Gå til innhold

Bruker man søskenvogn hvis man får baby når det andre barnet er 2,5 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er det ved tettere aldersforskjell at det behovet oppstår? Synes det er vanskelig å se for seg på forhånd. 

Anonymkode: dea5b...a01

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Eller er det ved tettere aldersforskjell at det behovet oppstår? Synes det er vanskelig å se for seg på forhånd. 

Jeg har en på 3 år. Vi har ikke bil og en baby så søskenvogn er greit å ha...

Anonymkode: 16f2d...9bf

• Liker 1
Skrevet

Spørs kanskje hvor mye storesøskenet bruker vognen? Hvis den ikke blir brukt så mye og dere ikke er avhengig av å gå/trille langt kan kanskje sånn ståbrett til å feste på vogna være en løsning?

Anonymkode: 41f54...203

Skrevet

Vi gjorde det da storesøster enda sov på dagen...

Anonymkode: affd4...05d

• Liker 2
Skrevet

Vi har bil og er ikke avhengige av vogn sånn sett, men jeg ser for meg at det kan være fint å gå turer i helgene og sånt når babyen kommer. Da blir det nok enten til at jeg og mannen går med hver vår vogn, eller at vi bruker en søskenvogn. Eldste er helt propell, jeg ser ikke for meg at han vil komme til å stå stille på et slikt brett 😅 

Jeg tenkte i så fall å prøve å få tak i en brukt søskenvogn, men det er uansett dumt å lagre på så mange vogner hvis man ikke har bruk for dem. Og går de egentlig inn gjennom ytterdøren, eller er de for brede? 

Ts 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi gjorde det da storesøster enda sov på dagen...

Anonymkode: affd4...05d

Aha! Han har nettopp sluttet med å sove på dagtid, så det er kanskje en grunn til å droppe det. 

Ts 

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker said:

Litt under 3 år mellom våre og vi hadde ikke dobbelvogn, men vi har en thule multisporthenger med plass til 2 som vi brukte innimellom.

Anonymkode: 87c06...fc3

Skrevet

Min var 2 år og 2 mnd. da minste ble født. Hadde ikke søskenvogn og har egentlig ikke følt behov for det. Men har brukt ståbrett med sete endel, spesielt til/fra barnehage. Eldste liker og gå selv stort sett. 

Anonymkode: 9ba51...f3f

Skrevet

Vi trengte det ikke - men vår eldste hadde sluttet å sove på dagen.

Anonymkode: f2738...bc5

Skrevet

Ja vi brukte søsken vogn i begynnelsen. Hadde i utgangspunktet ikke tenkt det, men den var helt uunnværlig det første halvåret.

Anonymkode: 3ba42...6e7

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Min var 2 år og 2 mnd. da minste ble født. Hadde ikke søskenvogn og har egentlig ikke følt behov for det. Men har brukt ståbrett med sete endel, spesielt til/fra barnehage. Eldste liker og gå selv stort sett. 

Eldste sov forresten ikke på dagtid lenger, men hun var jo uansett stort sett i bhg.

Skrevet

Mine er det 21 måneder mellom da, men jeg har brukt søskenvogn mye. Har babyjogger City Select så ikke noe problem å komme gjennom dører.

Anonymkode: 0c420...5c8

Skrevet

Det kan jeg aldri se for meg er nødvendig? En 2 åring har jo sjelden interesse av å sitte i vogn på tur og går selv eller kan stå på et brett eller sparkesykkel eller noe.

Vi har en 2 åring med en til på vei og har ihvertfall ingen planer om å kjøpe noe søskenvogn. Hun går jo i barnehagen, så på dagen vil det jo kun være frem og tilbake til barnehagen vi er sammen utenat pappaen også er med. Og den korte turen kan 2 åringen fint slippe å sitte i vogn. Vår 2 åring sover ikke på dagen heller. 

Anonymkode: 99968...76c

Skrevet

For meg holdt det med en i vogn og en i bæresele om jeg måtte gå langt med begge. 

Anonymkode: 42d75...edb

Skrevet

Det finnes jo vogner man kan bruke både som singelvogn og søskenvogn. Bugaboo donkey feks. Finnes garantert andre lignende vogner også. Så kan du velge om dere vil bruke den kun til babyen eller om dere klikker på søskendelen også. 

Anonymkode: 1302d...937

• Liker 1
Skrevet

Ja , vi hadde en søskenvogn. Brukte mye til den minste og den eldste siden vi hadde ingen bil.  De synes det er gøy å bare slappe av i vogna og ser rundt. 

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Det kan jeg aldri se for meg er nødvendig? En 2 åring har jo sjelden interesse av å sitte i vogn på tur og går selv eller kan stå på et brett eller sparkesykkel eller noe.

Vi har en 2 åring med en til på vei og har ihvertfall ingen planer om å kjøpe noe søskenvogn. Hun går jo i barnehagen, så på dagen vil det jo kun være frem og tilbake til barnehagen vi er sammen utenat pappaen også er med. Og den korte turen kan 2 åringen fint slippe å sitte i vogn. Vår 2 åring sover ikke på dagen heller. 

Er jo ikke alle som bor rett ved barnehagen da.. de 1,4 km tar lang tid for cpr 3-åring. Så da blir det ofte vogn eller sykkel.

Anonymkode: 87c06...fc3

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.12.2020 den 21.05):

Vår 2-åring velger glatt vogna istedenfor sparkesykkel på tur. Elsker å sitte i vogn. Sover 2 timer på dagtid fortsatt. Så skulle vi fått en til om 6 måneder så tror jeg vi hadde trengt søskenvogn. Barnehagen er også 1,5km unna og han ELSKER virkelig vogn til og fra barnehagen. Noen ganger blir jeg nødt til å gå en ekstra tur når jeg henter fordi han fortsatt vil sitte i vogna når vi er kommet hjem.

Tenker man må se an jeg. Barn har ulike behov.

Anonymkode: 0c7be...ec2

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.12.2020 den 21.05):

Eh? Barn er forskjellige. Min eldste var fullstendig propell som 2-åring. Det var ikke snakk om å gå pent ved siden av vogna, det var LØPE over veien, sette seg ned for å plukke småstein, gå baklengs, rusle inn i folks hager osv osv. Sparkesykkel o.l. var bare å glemme, det kastet han fra seg. Fullstendig umulig å holde styr på samtidig som jeg skulle trille vogn så lillesøster fikk sove. I søskenvogn trivdes han veldig godt. Da fikk han sitte og se rundt seg samtidig som jeg greide å trille lillesøster. 

Til TS: 

Jeg har litt over 2 år mellom mine og var helt avhengig av søskenvogn, men det kommer jo veldig an på situasjonen. Her var situasjonen at barnehagen stengte pga korona, så jeg var mye alene med begge to. Og siden lillesøster bare sov i vogn måtte jeg ha med begge på tur.  Etter at barnehagen åpnet igjen forsvant behovet litt. Da var det lettere at jeg og mannen gikk med hver vår vogn hvis vi skulle på tur på ettermiddager og i helger. 

Anonymkode: 68ffd...902

• Liker 3
Skrevet

Vi har 2 år og 3 måneder mellom våre og vi har vært helt avhengige av søskenvogn. Vi har ca en kilometer å gå til barnehagen og veien er veldig bratt, så toåringen sitter i vogn.

Anonymkode: 70b9b...c38

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...