Gå til innhold

Redd for at barnet eller jeg skal dø under fødsel..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal snart føde og er livredd.. angsten begynner å ta over tankene hele tiden. Har snakket med jordmor og lege . Får ekstra oppfølging men jeg er livredd for at vi skal bli skadet eller dø under fødsel. Også er det risiko for pustevansker hos barnet pga av.  diabetes hos meg ..  kan noen si meg hvor lite sjanse det er for at det skjer? :(

Anonymkode: b2b04...470

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan dessverre ikke komme med noe her, bortsett fra at jeg har det akkurat på samme måte. Måtte avbryte svangerskap i uke 20 i fjor. Og nå er jeg livredd for at det skal skje noe med baby eller meg. Overbevist om at dette er slutten 😔 jeg følger for gode råd. 

Anonymkode: 07311...204

Skrevet

Har vel aldri vært tryggere å føde barn enn i Norge nå ?

Anonymkode: a1934...2e3

Skrevet

Det er heldigvis nesten ingen risiko med det flotte helsevesenet vi har her. Mye verre i landet der de føder i uhygeniske forhold uten lege tilstede. Du må bare forsøke å stole på at dere er i de beste hender 

Anonymkode: 4e932...1e1

Skrevet

Men ingen selvfølge å få noe smertestillende da....

Anonymkode: a1934...2e3

Skrevet

Hvorfor skal babyen få pusteproblemer på grunn av diabetesen din?

Anonymkode: 140dd...479

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor skal babyen få pusteproblemer på grunn av diabetesen din?

Fant det ut. Men de passer jo på blodsukkeret ditt og regulerer det underveis. Har aldri vært ned på at baby har fått det, så det er nok ikke så ofte ( nå er jeg bare med på ks da). Men mange av dem har jo vært i fødsel i timesvis på forhånd. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg skal snart føde og er livredd.. angsten begynner å ta over tankene hele tiden. Har snakket med jordmor og lege . Får ekstra oppfølging men jeg er livredd for at vi skal bli skadet eller dø under fødsel. Også er det risiko for pustevansker hos barnet pga av.  diabetes hos meg ..  kan noen si meg hvor lite sjanse det er for at det skjer? :(

Dette med fødsler blir sterkt overdrevet av kvinner

I Norge har man et bra helsetilbud hvor det er liten sjanse for at det går dårlig

Damer ville ikke fått flere barn hvi det gjorde så vondt.

Dette går bra , lykke til

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Fant det ut. Men de passer jo på blodsukkeret ditt og regulerer det underveis. Har aldri vært ned på at baby har fått det, så det er nok ikke så ofte ( nå er jeg bare med på ks da). Men mange av dem har jo vært i fødsel i timesvis på forhånd. 

Jeg tok KS sist pga fødselsangst og da fikk babyen min starthjelp når hun kom ut. Skrek ikke .... Og aner egentlig ikke hvorfor . Vet hun satt litt fast når de skulle ta hun ut... Første jeg fødte var blå når hun kom ut vaginalt og måtte bli slått på ryggen til hun skrek :(

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg tok KS sist pga fødselsangst og da fikk babyen min starthjelp når hun kom ut. Skrek ikke .... Og aner egentlig ikke hvorfor . Vet hun satt litt fast når de skulle ta hun ut... Første jeg fødte var blå når hun kom ut vaginalt og måtte bli slått på ryggen til hun skrek :(

Det er jo ikke nødvendigvis unormalt. De er litt skvist når de kommer ut, og noen må gnis litt i gang! 

Anonymkode: 7ddf6...f70

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Kan dessverre ikke komme med noe her, bortsett fra at jeg har det akkurat på samme måte. Måtte avbryte svangerskap i uke 20 i fjor. Og nå er jeg livredd for at det skal skje noe med baby eller meg. Overbevist om at dette er slutten 😔 jeg følger for gode råd. 

Avbryte svangerskap fordi du er redd for at baby skal dø? Litt ironisk og rar årsak til å få innvilget senabort. Tre uker til så kunne babyen overlevd.

Anonymkode: b8a8d...5a8

• Liker 3
Skrevet
BMW-Bjarne skrev (9 timer siden):

Dette med fødsler blir sterkt overdrevet av kvinner

I Norge har man et bra helsetilbud hvor det er liten sjanse for at det går dårlig

Damer ville ikke fått flere barn hvi det gjorde så vondt.

Dette går bra , lykke til

Damer er biologisk innstilt for å glemme fødselsmerte rett etter barnet er født. Og i dagene etterpå blir vi fylt med en overdose hormoner og kjærlighet, som gjør at vi fra naturens side ønsker å gjøre det igjen. Men det er faktisk så vondt mange tror de holder på å dø, får panikk eller blackout under fødselen. Hadde det ikke vært for premien på slutten hadde ikke damer fått barn igjen.

Anonymkode: b359e...a71

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Avbryte svangerskap fordi du er redd for at baby skal dø? Litt ironisk og rar årsak til å få innvilget senabort. Tre uker til så kunne babyen overlevd.

Hæ? Jeg skrev ikke årsaken til at jeg måtte avbryte svangerskapet. Det var fordi baby var syk. Etter dette har jeg fått skrekken og er gravid igjen og skal snart føde og er livredd.

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg skrev om før og nå....

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Anonymkode: 07311...204u

Veldig trist at du måtte gå gjennom dette.  Jeg har fått veldig god oppfølging på sykehuset med hjelp av jordmor og lege. Og får velge selv hvordan jeg vil føde osv. Litt ekstra hjelp. Det er veldig viktig å være klar på fra begynnelsen av at man har angst og det skal ikke bli tatt for lett på. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bare ignorer den kommentaren. Dette kommer til å gå bra og hvis du kjenner fødselsangsten krype nå, så be om igangsettelse slik at de kan overvåke dere hele tiden. Husker jeg var livredd da jeg begynte å gå overtid.

Anonymkode: b359e...a71

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Hæ? Jeg skrev ikke årsaken til at jeg måtte avbryte svangerskapet. Det var fordi baby var syk. Etter dette har jeg fått skrekken og er gravid igjen og skal snart føde og er livredd.

Beklager misforståelsen. Det framstod som du tok abort pga angsten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...