Gå til innhold

Mistet hunden min etter 15 år og er i bunnløs sorg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bunnløs. Gått en uke nå og det gjør så ubeskrivelig vondt. Mer vondt enn da jeg har mistet mennesker.

Jeg vil så gjerne leve livet mitt med hund, men vet ikke om jeg kan klare dette en gang til.

Hører gjerne fra dere som har følt det sånn og som gikk til innskaffelse av ny hund. Klarte dere elske den? Er så redd jeg aldri skal klare det med en ny hund igjen.

Alt er vondt, tomt og fryktelig trist. Julen betyr ingenting, faktisk ingenting som betyr noe nå :( bunnløs sorg er alt jeg føler💔 aldri følt lignende.

Anonymkode: 0745f...6b9

• Liker 13
Skrevet

Det finnes ingenting som heter bare en hund. Kondolerer så mye! 

Anonymkode: 9c830...7b5

• Liker 8
Skrevet

Kondolerer ❤️

Anonymkode: 7fc8a...97d

• Liker 5
Skrevet

Det var veldig trist og du må få tid til å sørge. Den hunden kommer alltid til å være spesiell for deg og være i ditt hjerte. Jeg har aldri hatt en hund så mange år som du hadde din fordi jeg alltid har overtatt omplassering. Noen har jeg hatt et par år, andre flere år. De har sin egen personlighet og vi har delt fine øyeblikk. De har vært til støtte i ulike perioder av livet og har hver sin plass i hjertet. Jeg tror det er lurt å ta seg god tid til å komme igjennom sorgen, før du begynner å tenke på en ny. 

Nå blir det stille i huset. Og det vil føles tomt og meningsløst å gå tur. Det er noe du må igjennom og så blir det bedre med tiden. 

Anonymkode: 2008c...7f5

• Liker 4
Skrevet

Mistet min i oktober etter 13 år. Kjenner meg helt igjen av hvordan du beskriver både sorg og følelser!
Har veldig motstridende følelser - jeg savner veldig selskapet i en hund og firbeint bestevenn, samtidig som jeg vil sammenligne med den jeg hadde, og ha forventninger om å finne en like fin, som jeg også tenker ikke er mulig, hvordan toppe en hund som henne??! Jeg har jo allerede «hatt den beste».. 

I mange uker var jeg ikke interessert i å lete, men nå har det gått over til aktivt å oppsøke oppdrettere og slikt. Jeg er sikker på du finner ut av hva som er riktig for deg så lenge det går litt tid. 

• Liker 2
Skrevet

Kjære deg, kondolerer så mye.

Venninna mi mistet en katt etter 13 år og hun var utrolig trist. Klarte ikke å spise.

De andre sa til henne: "Slapp av, det er bare en katt!".

Hæ?? Å miste hund eller katt, spesielt etter så mange år, er som å miste et barn, en familiemedlem. Ufattelig trist. 

Anonymkode: 32735...b57

• Liker 9
Skrevet

Det er 12 år siden vi mistet familiehunden. Jeg får fortsatt tårer i øynene når jeg tenker på det. Har ikke fått ny hund etter det, men har lyst på. Det bare passer ikke helt enda. Men jeg er helt sikker på at du kommer til å bli like glad i en ny hund. Men akkurat nå er ikke hjertet ditt åpent for det. Du trenger litt tid til å sørge før du er klar. 
kondolerer

Anonymkode: f21bf...9c6

• Liker 2
Skrevet

Som folk har sagt før her: det er ikke bare en hund. Hunden er en stor del av livet og familien din, det er slett ikke "bare". Du har full rett til å føle det som du gjør.

Mistet en katt en gang som jeg var fryktelig glad i. Sørget lenge, og fikk meg etterhvert et par nye kattunger det tok ikke vekk savnet etter den første katten, men etter en stund har jeg blitt like glad i de to nye. Det er ikke det samme, og det blir det heller ikke. Men jeg har blitt like glad i de. 

Anonymkode: 79305...1fc

Skrevet

Å, kondolerer ♥️ Gi det litt tid, så får du etterhvert lyst på ny hund. Enhver hund som får deg som eier er verdens heldigste!

Anonymkode: ae2f8...918

• Liker 1
Skrevet

Jeg har fått ny valp etter å ha mistet min kjære hund. Jeg blir mer og mer glad i valpen nå, og ser at han på mange måter fyller tomrommet etter den forrige hunden. 

Du blir glad i en hund igjen.

Anonymkode: e516b...410

• Liker 1
Skrevet

Kondolerer med tapet ❤️

Jeg har nok aldri følt en bunnløs sorg etter at mine gamle hunder døde. Antagelig er det fordi jeg har et praktisk syn på det å miste en hund. Jeg har jobbet hos veterinær og det er sikkert der jeg lærte meg dette.

Når vi som hundeiere skaffer oss en hund, vet vi også at dagen kommer da vi må avlive hunden. Det kan vi ikke stoppe.

Vent til det føles riktig for deg å skaffe deg en ny hund. Ikke skaff deg en hund som erstatning for den du mistet. Alle hunder er personligheter og du vil automatisk se etter den samme personligheten hos den nye hunden din og det er ikke riktig overfor den hunden som er seg selv. Sorg går over, bare gi det tid og gi deg lov til å sørge og gråte. Det hjelper fint på overgangen fra hundeier til "bare deg".

Anonymkode: 0ec09...f41

• Liker 1
Skrevet

Kondolerer så mye😢 Jeg skaffet med ny hund etter å ha mistet min, blir veldig glad i den nye også. Men jeg var veldig bevisst på at jeg ikke skulle ha samme rase slik at jeg ikke skulle sammenligne dem så mye.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.12.2020 den 19.51):

Bunnløs. Gått en uke nå og det gjør så ubeskrivelig vondt. Mer vondt enn da jeg har mistet mennesker.

Jeg vil så gjerne leve livet mitt med hund, men vet ikke om jeg kan klare dette en gang til.

Hører gjerne fra dere som har følt det sånn og som gikk til innskaffelse av ny hund. Klarte dere elske den? Er så redd jeg aldri skal klare det med en ny hund igjen.

Alt er vondt, tomt og fryktelig trist. Julen betyr ingenting, faktisk ingenting som betyr noe nå :( bunnløs sorg er alt jeg føler💔 aldri følt lignende.

💙💙💙💙💙💙

Det er en ubeskrivelig sorg å miste et kjæledyr 💙💙💙💙

Kan ikke si annet enn at det blir bedre, men det vil ta tid. Du vil aldri glemme det, men det vil bli bedre.

Det er kun du som vil vite når du er klar for en ny hund. Mange trenger at det går en viss tid før man får seg en ny, for p skille mellom sorg over tapet, og gleden over en ny venn. Men den tiden vil variere med hvem man er som person. Noen trenger den nye hunden for å komme seg over den gamle, og får seg en ny ganske fort. Mens andre trenger stor avstand mellom dem. 

Anonymkode: ab10e...623

• Liker 2
Skrevet

❤️ Det blir bedre, men det tar tid. 

Anonymkode: 23c5b...de7

• Liker 1
Skrevet

Det er snart 3 år siden jeg måtte avlive min beste venn. Får fortsatt tårer i øynene når jeg tenker på henne, hun er i tankene mine hver eneste dag ❤️ Vi hadde to hunder så jeg har ikke skaffet meg en ny. Vet ikke om en ny hund noen gang kommer til å fylle hennes plass for hun var helt spesiell. Men det blir lettere med tiden, selv om tapet aldri helt forsvinner. 

Anonymkode: 47bfc...225

• Liker 2
Skrevet

Så trist, kondolerer så mye! Jeg har alltid hvert en sånn som knytter meg veldig til dyr, og har hatt hunder og katter hele livet. Sorgen er alltid forferdelig stor når de dør, men jeg synes det har blitt litt lettere å takle med tiden. Kanskje nettopp fordi jeg nå vet at jeg blir like glad i neste dyr.. høres kanskje rart ut, men det er sant. Har hatt 3 hunder før og elsket alle like høyt. Har nå nettopp overtatt ny hund, etter 7 mnd uten, og er helt betatt av vårt nye familiemedlem🥰

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk alle sammen ❤️ dere er gode! Nå har det gått litt tid, og sorgen er her - men den er annerledes. Tårene kommer ikke like lett, men de kommer i ny og ne. Plutselig fikk jeg sjokk da jeg kom over hårbørsten, og begynte å gråte skikkelig fælt.

Derimot gir det seg fortere nå, og jeg klarer også å tenke på fine stunder. Bildene fra veterinæren/avliving kommer sjeldnere og sjeldnere.

Jeg hadde bestemt meg for at neste gang skal jeg la en hund komme min vei. Altså kanskje ved en tilfeldighet komme over valper eller eller. Og faktisk, i løpet av to dager har to aktuelle valper dukket opp. De som tok kontakt med meg! 

Trodde ikke jeg var klar, men det viser seg at jeg er klar! Gleden ved tanken er enorm og jeg kjenner og føler på en glød! Spennende å se hvilken det blir, men det blir en😍

Jeg har begynt å fokusere på alt jenta mi lærte meg og ga meg. Respekt for sorg av dyr, et større hjerte, lærdom i form av sorg og flere andre ting jeg ikke «kunne» eller visste om meg selv før! En annen måte å se det på, men alt det hun lærte meg og fremdeles etter avreise lærer meg er en stor trøst🙏🏻

Takk til alle som har skrevet ❤️ selv det er en trøst!

• Liker 2
Skrevet

Åh, så godt å se at det går bedre! Klem til deg! 

Mistet katten min gjennom 20 år tidligere i år, og jeg trodde jeg skulle krepere av sorg og smerter. Var så hoven i ansiktet etter all gråten at jeg ikke fikk på meg brillene ordentlig en periode. Det er så vondt å miste kjæledyr, men heldigvis går som oftest sorgen og smertene over i andre faser over tid (noen trenger mer tid enn andre selvsagt). Nå kan jeg snakke om han uten å hikste av gråt. 

Lykke til med ny valp når tiden er inne!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Høsta skrev (14 minutter siden):

Åh, så godt å se at det går bedre! Klem til deg! 

Mistet katten min gjennom 20 år tidligere i år, og jeg trodde jeg skulle krepere av sorg og smerter. Var så hoven i ansiktet etter all gråten at jeg ikke fikk på meg brillene ordentlig en periode. Det er så vondt å miste kjæledyr, men heldigvis går som oftest sorgen og smertene over i andre faser over tid (noen trenger mer tid enn andre selvsagt). Nå kan jeg snakke om han uten å hikste av gråt. 

Lykke til med ny valp når tiden er inne!

Huff kondolerer :(

Ja jeg har aldri sørget eller grått som dette over noe menneske. Det kom også som et sjokk for meg. At jeg faktisk var mer glad i min lille venn.

tusen takk snille deg ❤️ 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...