AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #1 Skrevet 25. desember 2020 Jeg går i vg3 og tenker å studere jus i Bergen eller økonomi på NTNU i Trondheim neste år, men hvordan bør jeg bo? Jeg er veldig introvert og blir gæren av å ha folk rundt meg hele tiden, så har absolutt mest lyst til å bo alene, men er ikke det ganske dyrt?🥺 De fleste er jo uansett eldre enn 18, og jeg er så usikker og sosialt klein, så orker ikke å være den yngste liksom. Og er det helt tilfeldig hvem man bor sammen med hvis man velger sånn kollektiv i studentbolig? Vil ikke komme med sånne kule folk sånn at jeg blir ukomfortabel😂 Noen som har litt peiling her?🙏❤️ (J18) Anonymkode: 5cddc...f1b
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #2 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg går i vg3 og tenker å studere jus i Bergen eller økonomi på NTNU i Trondheim neste år, men hvordan bør jeg bo? Jeg er veldig introvert og blir gæren av å ha folk rundt meg hele tiden, så har absolutt mest lyst til å bo alene, men er ikke det ganske dyrt?🥺 De fleste er jo uansett eldre enn 18, og jeg er så usikker og sosialt klein, så orker ikke å være den yngste liksom. Og er det helt tilfeldig hvem man bor sammen med hvis man velger sånn kollektiv i studentbolig? Vil ikke komme med sånne kule folk sånn at jeg blir ukomfortabel😂 Noen som har litt peiling her?🙏❤️ (J18) Anonymkode: 5cddc...f1b Bo alene kan være dyrt ja, med mindre du er heldig (eller bor dårlig). Studentskipnaden i Trondheim har hybelleiligheter som man bor alene i, men de koster jo litt da. Hvis man velger kollektiv gjennom samskipnaden er det tilfeldig hvem man kommer med. Typisk at man (og kanskje særlig de yngre?) starter i kollektiv, og så enten flytter inn sammen med venner eller for seg selv. Det er ikke verre enn å trekke inn på rommet hvis det blir slitsomt, eller flytte Anonymkode: b7ef0...881 1
myjn Skrevet 26. desember 2020 #3 Skrevet 26. desember 2020 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg går i vg3 og tenker å studere jus i Bergen eller økonomi på NTNU i Trondheim neste år, men hvordan bør jeg bo? Jeg er veldig introvert og blir gæren av å ha folk rundt meg hele tiden, så har absolutt mest lyst til å bo alene, men er ikke det ganske dyrt?🥺 De fleste er jo uansett eldre enn 18, og jeg er så usikker og sosialt klein, så orker ikke å være den yngste liksom. Og er det helt tilfeldig hvem man bor sammen med hvis man velger sånn kollektiv i studentbolig? Vil ikke komme med sånne kule folk sånn at jeg blir ukomfortabel😂 Noen som har litt peiling her?🙏❤️ (J18) Anonymkode: 5cddc...f1b Hei! Jeg er akkurat som deg, men det funka helt greit å bo i kollektiv altså. Spesielt det første året. Hvis du er heldig, finner du nok mennesker som du klikker med og som du kan flytte inn sammen med. Du kan også søke på finn/hybel.no og se på om det finnes ledige rom på ulike kollektiv. Folk pleier å ha beskrivelser av hvordan kollektivet er og hvordan du bør være som person hvis du skal passe inn. Noen har lyst på veldig sosiale mennesker som vil feste sammen med dem og henge med dem på kveldene og ta en øl/se på noe/gå ut osv. Noen leter derimot etter noen som er rolige og introverte. Så da har du en høyere sjanse å ende opp i et kollektiv som passer til personligheten din. Men det går helt fint å søke gjennom sit/sio og komme i en random kollektiv også. De aller fleste menneskene er okei og hvis ting ikke fungerer, så vet jeg i hvert fall at sit tilbyr hjelp og kan ordne samtaler mellom folk i kollektivet (hvis f.eks. folk ikke rydder). Det kommer nok til å gå helt fint altså :)) 1
Knirke Skrevet 26. desember 2020 #4 Skrevet 26. desember 2020 Kjøp båt 😉. Billigere månedskostnader enn hybel, og du får være i fred. 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #5 Skrevet 26. desember 2020 I Bergen (og Trondheim også) kan du jo leite etter bolig med litt avstand til sentrum så lenge det er nærme kollektivtransport. Begynn litt tidlig. Å bo nærme alle festligheter koster, men det virker ikke som det er hovedprioriteringen din. Anonymkode: e8916...f29
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #6 Skrevet 26. desember 2020 I Bergen kan du bo alene i SIB boliger på bla. Gyldenpris og Damsgård. Se her : https://bo.sammen.no/tenant/?t=2&q={}&p=1 Anonymkode: a1e80...704
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #7 Skrevet 28. desember 2020 Du får nok rimeligere hybler i Trondheim enn i Bergen. Jeg bodde i en hybel alene for 6300 i Trondheim med alt inkludert, den var bare på 20m2 men jeg hadde alt jeg trengte uten å dele. Det var privat leie. Anonymkode: adf00...be3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #8 Skrevet 29. desember 2020 Jeg bodde i bolig fra studentsamskipnaden i Trondheim for 3400kr. Delte med en person. Anonymkode: c6fc1...778
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå