AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #1 Skrevet 25. desember 2020 Har en stor kommode til mini, men den tar mye plass på rommet og ruver mye så rommet ser mindre ut. Har sett meg ut en som er ca 90x90cm med fire skuffer. Barnet er bare 2 år, men per nå er det mer enn nok plass til klær i den. Strømpebukse og sokker øverst, body og genser i skuff nr 2 og bukser og kjoler i skuff nr 3. Det etterlater skuff nr 4 til klær som hun er i ferd med å vokse inn i, eller penere klær etc. Pysj har vi på badet. Når vi begynner med truser dropper vi body osv. Men som hun blir større blir jo klærne større, og tar mer plass. Hva er deres erfaringer? Hvor mye klær har deres barn - og som faktisk brukes? Anonymkode: 77c1d...467
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #2 Skrevet 25. desember 2020 Vi har en Ikea hemnes kommode med store 4 skuffer. Trenger ikke mer, men datteren vår har visse ting som trenger å henge. Anonymkode: 0400d...35c
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #3 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vi har en Ikea hemnes kommode med store 4 skuffer. Trenger ikke mer, men datteren vår har visse ting som trenger å henge. Anonymkode: 0400d...35c Hemnes er vel litt store av seg? Vi har muligheten til å henge enkelte plagg vi også hvis det skulle bli behov 🙂 Anonymkode: 77c1d...467
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #4 Skrevet 25. desember 2020 Mitt barn har plass til alt i to skuffer. 9 år. 6-7 bukser, 4-5 gensere, en god haug t-skjorter og langt flere kjoler enn hun strengt tatt trenger. Sokker og truser utenom. Anonymkode: 18c59...524
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #5 Skrevet 25. desember 2020 Altfor mye. Et klesskap str 100x210. Da er ikke yttertøy inkludert. Anonymkode: 9fe14...e56
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #6 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Hemnes er vel litt store av seg? Vi har muligheten til å henge enkelte plagg vi også hvis det skulle bli behov 🙂 Anonymkode: 77c1d...467 Ja, de er ganske store. Du kan sikkert greie deg med mindre, men på et tidspunkt må du da kjøpe større. Vi ønsket bare å unngå å måtte kjøpe to kommoder. Aller yngste har «mammut» fra Ikea. Den passet bare ut første året. Anonymkode: 0400d...35c 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #7 Skrevet 25. desember 2020 Ganske lite som faktisk brukes synes jeg. Og vårt utenom yttertøy får plass stappet oppi 2 skuffer Anonymkode: 2a68b...d84
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #8 Skrevet 25. desember 2020 Jenta her på sju år har alle klærne sine i tre store skuffer i et Pax-skap på 75cm. Pluss en del kjoler og jakker hengende over. Mente du kanskje <6 år, som betyr «mindre enn»? 😅 Anonymkode: 105e8...cf1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #9 Skrevet 25. desember 2020 Har to hyller i mitt klesskap. Stabler så det er oversiktlig i to bokser. En med bukser, skjørt og kjoler. En med gensere Tskjorte og pysjer. Hadde mye mer før, men ble altfor mye som lå ubrukt og alt for mye å vaske. Før gikk vaskemaskin hver dag, nå vasker vi kun på fredager. Anonymkode: e7f99...148
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #10 Skrevet 25. desember 2020 Min 8-åring har en slik kommode som du beskriver. Den er fylt opp av sokker, truser, ullundertøy, treningstøy og turklær. Han har et klesskap i tillegg, til bukser, gensere, t-skjorter og shorts. Han går helst i hettegensere nå, og det tar mye plass. 😛 Han kunne sikkert klart seg med mindre plass om vi ryddet ut alt han ikke bruker. F.eks. bare klesskapet. Men bare kommoden hadde aldri gått. Anonymkode: 5229b...666 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #11 Skrevet 25. desember 2020 Mye! Det er jo vanlige klær, undertøy, sesong tøy (sommertøy, badetøy, ull undertøy), festklær, sportsklær etc. Har stort garderobeskap av typen pax fra IKEA, 2 meter bredt. Anonymkode: a9428...2b2 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #12 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Mye! Det er jo vanlige klær, undertøy, sesong tøy (sommertøy, badetøy, ull undertøy), festklær, sportsklær etc. Har stort garderobeskap av typen pax fra IKEA, 2 meter bredt. Anonymkode: a9428...2b2 Jøss, det er mer enn meg, det 😂. Anonymkode: 105e8...cf1 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #13 Skrevet 25. desember 2020 Har den store Hemnes-kommoden, stappfull av klær. Sommertøy har vi lagt bort i tette kasser på et annet rom. Ulltøy og alt yttertøy er i gangen (og i barnehagen når jula er over). Kjoler henger i vårt skap. Barnet er 4 år. Anonymkode: eea71...22b 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #14 Skrevet 26. desember 2020 Barnet på fire har fire kurver i et kurvstativ, barnet på sju har fem kurver, men de er ikke fulle. En kommode med fire skuffer hadde vært tilstrekkelig for begge. Anonymkode: 7d740...d2a
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #15 Skrevet 26. desember 2020 Dere med fulle hemnes-kommoder og Pax-skap til barn under 6 år, brukes klærne? Alle og en? Hvor ofte vasker dere klær? Jeg syns det høres helt horribelt ut at ett barn har en stappfull kommode eller doble Pax-skap. Anonymkode: 77c1d...467 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #16 Skrevet 26. desember 2020 Og ja, jeg mente opp til 6 år, beklager, dobbeltsjekket ikke hvordan det skrives 🙈 Anonymkode: 77c1d...467
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #17 Skrevet 26. desember 2020 Datteren vår på snart fire har en 2x1,5 meter med hyller og stang. Hyllene fylles ikke og stanga er fylt med kjoler som hun bruker mest. Bruker ikke alt fordi hun liker bare ballkjoler. Noen praktiske klær har hun. Vi har kjøpt en mindre garderobe til henne nå, så skal vi rydde opp litt 😊 Anonymkode: 05a55...533
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #18 Skrevet 26. desember 2020 6 år har alt i en limfjord / malm kommode. Den står på badet slik at den ikke opptar plass på barnerommet. Ingen av barna har klær på soverommene sine. Anonymkode: 52dca...d2d
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #19 Skrevet 26. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dere med fulle hemnes-kommoder og Pax-skap til barn under 6 år, brukes klærne? Alle og en? Hvor ofte vasker dere klær? Jeg syns det høres helt horribelt ut at ett barn har en stappfull kommode eller doble Pax-skap. Anonymkode: 77c1d...467 Alle klærne brukes ja. Horribelt må du bare synes det er, be my guest. Jeg er ikke så opptatt av hva andre mener om hva vi gjør, anbefaler deg å prøve det samme. Anonymkode: eea71...22b 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #20 Skrevet 26. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Alle klærne brukes ja. Horribelt må du bare synes det er, be my guest. Jeg er ikke så opptatt av hva andre mener om hva vi gjør, anbefaler deg å prøve det samme. Anonymkode: eea71...22b Jeg ber deg ikke om å bry deg om hva jeg syns heller, og ikke bryr jeg meg heller om hva andre mener 😅 Jeg er utelukkende ute for å søke informasjon som kan si meg om kommoden vil være stor nok for vårt bruk i noen år til, eller om det er usannsynlig. Men jeg får meg ikke til å skjønne hva et så lite barn skal med to Pax-skap, eller en dobbel hemnes kommode, til kun hverdagsklær (kjoler iregnet om de brukes til hverdags ja). Da lurer jeg på hvorvidt barnet faktisk bruker klærne, eller om de blir brukt en gang eller to før de er for små. Vi tar ikke vare på klær som ikke brukes og er veldig praktisk av oss i klesveien. Kjoler kan det sikkert bli mer av ettersom hun blir eldre, men det har vi plass til på vårt rom - eller så får de brettes ned. Kjoler til hverdagsbruk skal tåle såpass. Anonymkode: 77c1d...467 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå