Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Skjønte nettopp til min forskrekkelse av vi idag har spist rå mediskerkake på brødskiven. Slike man kjøper fra butikken. Baby på 9 mnd har også fått et par bitte små smakebiter. Far hadde sett feil på hvilke som var stekt og hvilke som ikke var det.

Hvor farlig er dette?

Anonymkode: 816d5...f4e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hei,

Skjønte nettopp til min forskrekkelse av vi idag har spist rå mediskerkake på brødskiven. Slike man kjøper fra butikken. Baby på 9 mnd har også fått et par bitte små smakebiter. Far hadde sett feil på hvilke som var stekt og hvilke som ikke var det.

Hvor farlig er dette?

De er jo ikke rå når de er laget til kaker. Da er de evt kokt hvis de ikke er stekt. 

• Liker 7
Skrevet
Tessa12 skrev (Akkurat nå):

De er jo ikke rå når de er laget til kaker. Da er de evt kokt hvis de ikke er stekt. 

Er disse farlige å spise?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Absolutt ikke. 

• Liker 5
Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, dette går veldig fint! 

Skrevet

Om det var rå medister ville du merket det, det er ikke godt... Og ikke minst sett det. 

De er gjennomkokte. Men bør gjennomvarmes før servering for å være sikker på at det ikke er bakterier i de. Jeg har imidlertid alltid spist en slik en kald her og der i førjulstiden, uten å noen gang ha blitt syk. 

Anonymkode: f404b...34a

• Liker 2
Skrevet

Rå medisterkaker er livsfarlig. De inneholder en nevrotoksisk substans som forsvinner ved steking.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei,

Hvor farlig er dette?

Om de var kaker og ikke bare medisterdeig, så var de jo stekt eller kokt allerede.

Anonymkode: b52b7...501

• Liker 1
Skrevet

Det går ikke an å spise rå medisterkaker, da spiser man isåfall medisterdeig. Jeeezes

Anonymkode: da190...3ac

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei,

Hvor farlig er dette?

Tror du få orden på begrepene før du ber om råd. 

Rå medisterkaker er rett og slett medisterdeig som hverken er kokt eller stekt. Kan ikke tenke meg at dere har spist dette på brødskivene. Rått kjøtt på brødskiva? 

Anonymkode: 7325e...6b2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...