AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #1 Skrevet 25. desember 2020 Sier takk for julegaver, men får ikke noe takk tilbake. Hva er det med slike folk ? Anonymkode: 1c931...b0b
Gjest ti10 Skrevet 25. desember 2020 #2 Skrevet 25. desember 2020 Det virker uhøflig å ikke sende takk i retur, men det kan jo hende at de blir distrahert av noe der og da og glemmer seg ...? Så er det jo noen som aldri takker, i hvert fall ikke på eget initiativ. Har lagt merke til at det gjerne er de som gir de kjipeste gavene som er minst flinke til å takke. Mulig det er fordi det er de man har dårligst kontakt med og er minst viktig for ...?
Kartoffel Skrevet 25. desember 2020 #3 Skrevet 25. desember 2020 Synes det er fryktelig uhøflig å ikke takke for gaver! Jeg har nieser og nevøer jeg gir til som aldri takker meg for julegavene. De er tenåringer. Hadde det ikke vært for at de fortsatt er "små" hadde jeg sluttet å gi til dem. 2
Gjest Dævendøtte Skrevet 25. desember 2020 #4 Skrevet 25. desember 2020 Kartoffel skrev (3 minutter siden): Synes det er fryktelig uhøflig å ikke takke for gaver! Jeg har nieser og nevøer jeg gir til som aldri takker meg for julegavene. De er tenåringer. Hadde det ikke vært for at de fortsatt er "små" hadde jeg sluttet å gi til dem. Når de er tenåringer, er de store nok til å takke. Selv hadde jeg spurt rett ut, har du ikke fått gaven fra meg i år? Og så hadde jeg spurt hvorfor i alle dager de ikke takker når de får ting, om de da hadde bekreftet at de hadde mottatt gave.
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #5 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Sier takk for julegaver, men får ikke noe takk tilbake. Hva er det med slike folk ? Anonymkode: 1c931...b0b Vi har et slikt par i familien. De og ungene har aldri takket for gaver til bursdager heller, selv om vi står en meter unna dem i selskapet, og de har ikke takket for konfirmasjonsgaver. I år var vi ikke invitert i konfirmasjon grunnet koronarestriksjoner, men vi ga likevel flere hundre kroner i gave og har aldri fått noe takk for det. Anonymkode: ce129...744 1
Kartoffel Skrevet 25. desember 2020 #6 Skrevet 25. desember 2020 Dævendøtte skrev (3 timer siden): Når de er tenåringer, er de store nok til å takke. Selv hadde jeg spurt rett ut, har du ikke fått gaven fra meg i år? Og så hadde jeg spurt hvorfor i alle dager de ikke takker når de får ting, om de da hadde bekreftet at de hadde mottatt gave. Jeg synes det er vanskelig, skulle på en måte ønske jeg var tøff nok til å si fra, men jeg klarer det bare ikke!! Jeg har jo veldig lyst å få sagt fra men vet ikke hvordan på en fin måte... Vurderer å foreslå å kutte ut å gi gaver til dem når de blir 18, så slipper jeg iallefall å gi mange år til. Og slipper jeg å irritere meg over dette hvert år🙈
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå