AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #21 Skrevet 25. desember 2020 Medikamenter kan være nyttig for folk med helsefarlig fedme, hvor man veier eventuelle bivirkninger opp mot faren for overvekten i seg selv. Men du seier at du "vil ned noen kilo", og da fatter jeg ikke at du i det hele tatt vurderer piller når du kan oppnå det samme med kosthold. Sjekket bivirkninger på et av preparatene som anbefales her. Høres ikke noe særlig ut når å begrense kalorier er bivirkningsfritt. Svært vanlige bivirkninger (rammer flere enn 1 av 10 brukere) Hodepine, magesmerter/ubehag, akutt eller økt trang til avføring, gassdannelse (luft) med tarmtømming, oljelignende utflod, oljelignende eller fettrikt avføring, flytende avføring, lave blodsukkernivåer. Vanlige bivirkninger (rammer 1 til 10 av 100 brukere) Rektal smerte/ubehag, bløt avføring, inkontinens (avføring), oppblåsthet (registrert hos noen personer med type 2-diabetes), tann-/tannkjøttsykdommer, uregelmessig menstruasjon, tretthet. Følgende bivirkninger er også rapportert, men hyppigheten kan ikke anslås ut ifra tilgjengelige opplysninger: Allergiske reaksjoner. Hovedsymptomene er kløe, utslett, blemmer (lett oppsvulmede, kløende hudområder som er blekere eller rødere enn huden rundt), alvorlige pustevansker, kvalme, oppkast og uvelhet. Blæredannelse i huden (inkludert blærer som sprekker). Divertikulitt (betennelse i tyktarmsutposning). Blødning fra endetarmen. Forhøyede blodverdier av visse leverenzymer kan forekomme. Hepatitt (leverbetennelse). Symptomer kan inkludere gulfarging av hud og øyne, kløe, mørkfarget urin, mavesmerter og ømhet i lever (kan merkes som smerte under fronten av brystkassen på din høyre side), noen ganger med tap av appetitt. Stopp å ta Xenical hvis slike symptomer oppstår og fortell legen din dette umiddelbart. Gallestein. Pankreatitt (betennelse i bukspyttkjertelen). Oksalatnefropati (opphoping av kalsiumoksalat som kan føre til nyrestein). Se avsnitt 2, Vis forsiktighet ved bruk av XENICAL. Effekt på koagulasjonen med blodfortynnende midler. Anonymkode: a6473...682 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #22 Skrevet 25. desember 2020 Både Mysimba (piller), Saxenda (daglig sprøyte) og Ozempic (ukentlig sprøyte) funker. Men det er reseptbelagt og man får ikke med mindre man har forholdsvis høy BMI (30 tror jeg), og hvertfall ikke blå resept, da løp man ha enda høyere (35 eller 40 mener jeg). Og det er dyrt uten blå. Jeg har brukt alle tre med bra resultat. Men det er også kjipe bivirkninger man må ta høyde for, særlig med Mysimba. Det er derfor jeg har vært innom alle. Jeg fikk av fastlegen, men ikke alle fastleger vil skrive de ut. Anonymkode: 26e8b...4ed 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #23 Skrevet 25. desember 2020 Ts her. Som jeg skrev ovenfor så skal jeg kun ned noen kilo for å bli mer vel i egen kropp. Jeg er ikke overvektig. Så å kontakte lege for resepter er ikke aktuelt. Men tusen takk for svar. Jeg ser heller etter noe som kan kjøpes på nett eller i butikk som andre har hatt effekt av da det er så mye rart på markedet. Anonymkode: af555...8a3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #24 Skrevet 25. desember 2020 Har prøvd mye av det de har på helsekost, på nett osv. Ikke noe har funket såpass at det er verdt pengene. Mitt råd er å bruke de kronene det koster på en PT som har peil på kosthold og kan gi deg et opplegg å følge med både trening og kosthold. Anonymkode: 26e8b...4ed
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #25 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ts her. Som jeg skrev ovenfor så skal jeg kun ned noen kilo for å bli mer vel i egen kropp. Jeg er ikke overvektig. Så å kontakte lege for resepter er ikke aktuelt. Men tusen takk for svar. Jeg ser heller etter noe som kan kjøpes på nett eller i butikk som andre har hatt effekt av da det er så mye rart på markedet. Anonymkode: af555...8a3 Du er heldig som ikke sliter med stor overvekt. Skal du bare ned noen få kilo er det nesten ingenting som skal til. Kutt ut søtt i et par uker, spis mindre porsjoner, tren litt mer, tell kalorier. Drit i piller. Anonymkode: a6473...682 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #26 Skrevet 26. desember 2020 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ts her. Som jeg skrev ovenfor så skal jeg kun ned noen kilo for å bli mer vel i egen kropp. Jeg er ikke overvektig. Så å kontakte lege for resepter er ikke aktuelt. Men tusen takk for svar. Jeg ser heller etter noe som kan kjøpes på nett eller i butikk som andre har hatt effekt av da det er så mye rart på markedet. Anonymkode: af555...8a3 Du kommer ikke til å finne dette! Anonymkode: 1cda3...25b
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #27 Skrevet 26. desember 2020 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ts her. Som jeg skrev ovenfor så skal jeg kun ned noen kilo for å bli mer vel i egen kropp. Jeg er ikke overvektig. Så å kontakte lege for resepter er ikke aktuelt. Men tusen takk for svar. Jeg ser heller etter noe som kan kjøpes på nett eller i butikk som andre har hatt effekt av da det er så mye rart på markedet. Anonymkode: af555...8a3 Det er så mye rart på markedet fordi det er et marked for mye rart. Du vil, som flere av oss har vært inne på allerede, ikke finne det du leter etter. Jeg synes det er dumt at det gjøres et nummer av at du ikke er overvektig. Svært overvektige går ned på akkurat samme måte som de som bare skal/vil ned noen få kilo. Den eneste forskjellen er at svært overvektige kan ha et større kaloriunderskudd og dermed gå ned raskere, og at det vil ta lenger tid å gå ned mange kilo enn noen få kilo. Motstanden mot endring kan være akkurat like stor, motivasjonen og gjennomføringsviljen kan være akkurat like liten. De forskjellige medikamentene har forskjellige virkningsmåter. Noen hindrer opptak av fett. Men fett er livsnødvendig, og ikke den eneste kilden til kalorier. Noen demper appetitten, men ikke alle spiser for mye fordi de er sultne. Det er smart å kartlegge ikke bare hva som skal til, men også egne styrker og utfordringer, før man setter i gang med et prosjekt. Ditt største problem ser ut til å være utålmodighet. Og det finnes det ikke noen piller mot. Anonymkode: c7de0...7c7
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #28 Skrevet 30. desember 2020 Det finnes ikke gode slankepiller for deg, men det er lurt å passe på at du får i deg nok/passe mengde (og ikke for mye) vitaminer og mineraler. Da fungerer kroppen best! Anonymkode: 92c0d...d92
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #29 Skrevet 30. desember 2020 On 12/25/2020 at 2:04 PM, AnonymBruker said: Er her noen som har erfaring med slankepiller som faktisk fungerer? Og da selvfølgelig som brukes med trening og riktig kosthold. Anonymkode: af555...8a3 Hvis du trener og har riktig kosthold, så går jo ned i vekt. Anonymkode: 7f9be...c98
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå