Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi fikk en datter sammen for et år siden,  og man er jo litt usikre og føler seg jo litt på dypt vann noen ganger. 

Derfor ble jeg glad da jeg fant en julekule med teksten "den beste gaven jeg kan få, er en pappa som deg ". Jeg kjøpe denne til mannen i julegave fra datteren vår. Jeg kjente at det var en koselig gave,  som jeg selv hadde satt pris på å få. 

Da julaften kom og mannen pakket opp gaven . Begynte han å si " hva er dette for noe fjas ?" Og mente at det var en fjasegave,  siden datteren vår ikke kunne gi den fra egen vilje. Han mente videre at jeg heller burde kjøpt en julekule til henne,  som det stod noe om hennes første jul og hun kunne spare på og " ikke en julekule til en mann i 30årene". Jeg ble egentlig skuffet og sa at jeg syntes det var en koselig gave,  og noe jeg trodde han ville satt pris på og føle at jeg så på han som en god pappa for vårt felles barn. 

Etter dette kom han og sa " den var jo litt fin ,da". Men,  jeg føler meg egentlig litt skuffet, siden det var en gave med mye tanke bak og personlig. 

Er det teit av meg å være skuffet over mannens reaksjon? Hvordan hadde dere reagert? 

Og er det teit å gi fra små barn? 

Anonymkode: 93a4d...7ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gir samboer gaver fra hundene, og til jul i år fikk jeg gave fra baby i magen fra samboer. 

Så jeg synes mannen din er skikkelig teit, og skjønner at du ble både skuffet og lei deg! 

Anonymkode: b9f76...ceb

• Liker 2
Skrevet

Det eneste teite her er han.

Selv om man personlig mener det er teit, så spiller man med og viser takknemlighet og glede. 

Anonymkode: c860a...5a5

• Liker 3
Skrevet

Folk er forskjellige, han så ikke poenget med gave på vegne av barnet. Mange menn (og sikkert damer og) ser ikke mening med symbolske gaver.

Min mann blir mer glad for æ at jeg bruker tid med han og sier hva jeg føler og praktiske ting, enn symbolgaver med ord på.  Så nå får han som regel øl og opplevelser i gave fra meg. Men noen ganger får han symbolgaver, å da tror jeg vi begge vet at det betyr mer for meg å gi det, enn for han å motta det. 

Men mannen din skjønte jo ut fra kommentaren senere at du synes det var skuffende at han reagerte sånn og forstod nok ut av det at det lå en god tanke bak og betydde noe for deg. Det er bra, ta til deg at han prøvde å reparere. 

Tenker at du bare skal la det gå, ikke bruk mer energi på det. Dere lærte hverandre litt bedre å kjenne, det er positivt. 

Anonymkode: 664c3...d69

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...