AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #1 Skrevet 25. desember 2020 I år prioriterte jeg foreldrene mine framfor samboeren min. Da jeg har blitt permittert og hadde lite å kjøpe gaver for. Han er sur fordi han ikke fått gaven han ønsket seg. Det er ikke første gang han oppfører seg slik. Nå har også barna begynt å følge han og viser tydelig at de ikke er fornøyde. Som en konsekvens at dette ønsker verken samboer eller barna bli med på familiemiddag. Hva bør jeg gjøre? Anonymkode: 5f30c...d15
Batteri Skrevet 25. desember 2020 #2 Skrevet 25. desember 2020 Ga du gave til foreldrene dine og ikke til barna dine? 15
Gjest Tamsi Skrevet 25. desember 2020 #3 Skrevet 25. desember 2020 Om samboeren min hadde blitt grinete over feil julegave ville jeg ikke hatt han med noe sted. Han er da vel ikke 4 år gammel.
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #4 Skrevet 25. desember 2020 Så barnslig og ego av ham! Anonymkode: 86cfe...9b4 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #5 Skrevet 25. desember 2020 Drar alene og lar dritt-familien surke hjemme. Anonymkode: a8502...b1b 2
Gjest Dævendøtte Skrevet 25. desember 2020 #6 Skrevet 25. desember 2020 Batteri skrev (8 minutter siden): Ga du gave til foreldrene dine og ikke til barna dine? Les trådstart en gang til, jeg har gjort det enkelt for deg og kopiert rett av: AnonymBruker skrev (11 minutter siden): I år prioriterte jeg foreldrene mine framfor samboeren min. Da jeg har blitt permittert og hadde lite å kjøpe gaver for. Han er sur fordi han ikke fått gaven han ønsket seg. Det er ikke første gang han oppfører seg slik. Nå har også barna begynt å følge han og viser tydelig at de ikke er fornøyde. Som en konsekvens at dette ønsker verken samboer eller barna bli med på familiemiddag. Hva bør jeg gjøre? Anonymkode: 5f30c...d15 Hvordan klarer du å lese at hun har gitt foreldrene sine gave og ikke noe til barna sine?
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #7 Skrevet 25. desember 2020 Dævendøtte skrev (4 minutter siden): Les trådstart en gang til, jeg har gjort det enkelt for deg og kopiert rett av: Hvordan klarer du å lese at hun har gitt foreldrene sine gave og ikke noe til barna sine? Fordi hun har prioritert dem og ikke han/barna. Anonymkode: af394...cd6 5
Klott Skrevet 25. desember 2020 #8 Skrevet 25. desember 2020 Dævendøtte skrev (10 minutter siden): Les trådstart en gang til, jeg har gjort det enkelt for deg og kopiert rett av: Hvordan klarer du å lese at hun har gitt foreldrene sine gave og ikke noe til barna sine? Blir naturlig å tro det når hi skriver: Som en konsekvens at dette ønsker verken samboer eller barna bli med på familiemiddag. 4
Gjest Dævendøtte Skrevet 25. desember 2020 #9 Skrevet 25. desember 2020 Dævendøtte skrev (17 minutter siden): I år prioriterte jeg foreldrene mine framfor samboeren min. AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Fordi hun har prioritert dem og ikke han/barna. Anonymkode: af394...cd6 Klott skrev (6 minutter siden): Blir naturlig å tro det når hi skriver: Som en konsekvens at dette ønsker verken samboer eller barna bli med på familiemiddag. Vel, ser fortsatt ingen tegn på at barna ikke har fått gaver... Hva dere velger å tro, er noe helt annet.
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #10 Skrevet 25. desember 2020 Innlegget skaper forvirring ser jeg. Anonymkode: 5f30c...d15
Klott Skrevet 25. desember 2020 #11 Skrevet 25. desember 2020 Dævendøtte skrev (6 minutter siden): Vel, ser fortsatt ingen tegn på at barna ikke har fått gaver... Hva dere velger å tro, er noe helt annet. Hva jeg velger å tro? Velger ikke å tro. Jeg leser det som står. Mulig unga har hevet seg på egoismen til mannen. Har de gjort det, er det dårlig med oppdragelse. Altså, innlegget gir rom for tolkninger, og da blir det slik da. 3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #12 Skrevet 25. desember 2020 Dævendøtte skrev (9 minutter siden): Vel, ser fortsatt ingen tegn på at barna ikke har fått gaver... Hva dere velger å tro, er noe helt annet. Jeg kjøpte gavene som foreldrene mine ønsket seg, men ikke de dyre gavene som ungene og samboeren ønsket seg. Det er ikke første gang han er misfornøyd med gaven. Han har en personligheten som tilsier at han må vise sin misnøye dersom gaven ikke er tilfredsstillende for han. Dette har jeg klart å leve med. Det som plager meg så pass mye nå, er at barna har begynt å følge hans spor. De har vært fornøyd med gavene jeg og besteforeldrene har gitt før. Nå har de begynt å klage, og jeg har prøvd å fortelle dem at jeg har dårlig råd i år. Da jeg er permittert fra jobben min, og derfor må jeg gi mindre lukrative gaver i år. Det hjelper ikke. Burde jeg ha prioritert samboeren og barna framfor foreldrene mine? Anonymkode: 5f30c...d15 3
Gjest Dævendøtte Skrevet 25. desember 2020 #13 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Burde jeg ha prioritert samboeren og barna framfor foreldrene mine? Samboeren nei, men barna kanskje.. Men du har kanskje foreldre som trenger gaven enda mer enn barna, det vet du selv best. Hvorfor har barna blitt sånn? Det er da ikke bare din oppgave å kjøpe inn gaver til barna, hvorfor kjøpte ikke samboeren din noe?
Gjest Lama_Drama Skrevet 25. desember 2020 #14 Skrevet 25. desember 2020 (endret) Utakknemlige folk er noe dritt. Jeg hadde satt de igjen og dratt i familiemiddag, de hadde faktisk ikke fått være med. Jeg ville klart og tydelig gitt beskjed om at neste år blir det ikke gaver, dersom de ikke viser takknemlighet over årets. Endret 25. desember 2020 av Lama_Drama
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #15 Skrevet 25. desember 2020 Ignorer ham. Han hevner seg. Lat som du ikke bryr deg Anonymkode: 9b39a...eeb 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #16 Skrevet 25. desember 2020 Lite vaksent av han å sutre over gave og ikkje bra at han lærer opp barna til det same. Bryr meg katten i kva eg får til jul, e tanken som tel. Men å skippe familieselskap, ja gjerne det. Er ei mare å vere med på alle desse samankomstane med usunn mat når ein heller kan farte te fjells eller gjere andre aktivitetar på fridagane sine. Anonymkode: 9dca7...cf4 4
Batteri Skrevet 25. desember 2020 #17 Skrevet 25. desember 2020 Dævendøtte skrev (59 minutter siden): Les trådstart en gang til, jeg har gjort det enkelt for deg og kopiert rett av: Hvordan klarer du å lese at hun har gitt foreldrene sine gave og ikke noe til barna sine? Tusen takk for hjelpen, det var snilt ❤️ 1
Batteri Skrevet 25. desember 2020 #18 Skrevet 25. desember 2020 TS: har du gitt gave til barn/samboer (om enn ikke dyr) eller har du ikke gitt gave til barn/samboer?
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #19 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg kjøpte gavene som foreldrene mine ønsket seg, men ikke de dyre gavene som ungene og samboeren ønsket seg. Det er ikke første gang han er misfornøyd med gaven. Han har en personligheten som tilsier at han må vise sin misnøye dersom gaven ikke er tilfredsstillende for han. Dette har jeg klart å leve med. Det som plager meg så pass mye nå, er at barna har begynt å følge hans spor. De har vært fornøyd med gavene jeg og besteforeldrene har gitt før. Nå har de begynt å klage, og jeg har prøvd å fortelle dem at jeg har dårlig råd i år. Da jeg er permittert fra jobben min, og derfor må jeg gi mindre lukrative gaver i år. Det hjelper ikke. Burde jeg ha prioritert samboeren og barna framfor foreldrene mine? Anonymkode: 5f30c...d15 Jeg prioriterer alltid barna mine først. Samboer hadde utgått om dårlig råd. Samboeren din er barnslig og burde støttet og forstått. Han fortjener ris. Anonymkode: c0c60...533 4
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #20 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): I år prioriterte jeg foreldrene mine framfor samboeren min. Da jeg har blitt permittert og hadde lite å kjøpe gaver for. Han er sur fordi han ikke fått gaven han ønsket seg. Det er ikke første gang han oppfører seg slik. Nå har også barna begynt å følge han og viser tydelig at de ikke er fornøyde. Som en konsekvens at dette ønsker verken samboer eller barna bli med på familiemiddag. Hva bør jeg gjøre? Anonymkode: 5f30c...d15 Det du prioriterer er det som er viktigst for deg. Da føler de seg selvfølgelig lite viktige når de kommer nederst på din liste. Jeg hadde også blitt sur om du ikke forklarte tankegangen din og samtidig gav meg opplevelsen av å være viktig. Det handler ikke om pengene, men hvilke signaler du gir og hva din atferd gir av følelser hos mann og barn. Om min mann prioriterte sine foreldre fremfor meg som sin ektefelle ville jeg opplevd han som illojal, og vårt ekteskap som meningsløst. For oss er vi i kjernefamilien den nærmeste gruppen og blir alltid prioritert først. Selvsagt endres prioritering ved alvorlige kriser, akutt sykdom osv. Anonymkode: 4a2fd...287 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå