AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #1 Skrevet 25. desember 2020 Dette er vår første jul som samboere, og vi begge har en krevende jobb som gjør at vi må jobbe ekstra i julestria.. jeg vet han er sliten og bare har lyst til å slappe av i jula. vi har blitt bedt på middager hver dag fram til vi skal på jobb igjen på mandag. Han har sagt ja til to av middagene hos min familie og jeg var med opp til hans på julaften pluss at vi skal til ha en middag til hos hans familie, han sa i går kveld at han skulle ønske at han bare kunne være hjemme i jula uten noe selskaper. I dag da han våknet begynte han rett på alkoholen (han våkner tidlig) mens jeg lå å sov, da jeg stod opp (et par timer etter han) var han full alt! Var spydig mot meg og bare gjorde opprør.. spurte han om han skulle komme drita på middag hos familien min, fikk bare beskjed om at det måtte jeg bare regne med! Så lagde han frokost og gikk å la seg... måtte da avlyse med familien min pga han... i morra skal vi til hans familie og vurderer å bare drite i det pga hans oppførsel..? kjenner jeg blir lei meg av hvor respektløs han er, og har egentlig lyst til å være hjemme hos familien min resten av jula. Vet han gjør dette bare fordi han ikke vil være med til min familie Anonymkode: 81846...a10 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #2 Skrevet 25. desember 2020 Ikke bare han som er respektløs! De fleste reduserer sosial omgang i jula (og ellers) pga pandemien som pågår, mens dere skal menge dere med ulike kohorter hver dag? Spyr av dere alle sammen! Anonymkode: 0745c...dce 17
Live88 Skrevet 25. desember 2020 #3 Skrevet 25. desember 2020 Hvorfor kan ikke du dra til din familie uten han da? Du trenger jo ikke å sitte hjemme fordi han er dritings! 19
SPOCA Skrevet 25. desember 2020 #4 Skrevet 25. desember 2020 Ja, han er respektløs. Du feiret med hans familie i går, da bør han ta seg sammen og feire med din i dag. Under normale omstendigheter. Når det er sagt; er det så lurt å sosialisere med så mange forskjellige under en pandemi? 5
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #5 Skrevet 25. desember 2020 Du kunne vel fint reist til familien din idag uten han? Måtte ikke avlyse bare fordi han er en tulling. Anonymkode: 57390...506 8
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #6 Skrevet 25. desember 2020 Slutt med trollingen! Anonymkode: 31048...0ea 4
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #7 Skrevet 25. desember 2020 Det er noe av det rareste jeg har lest, og jeg har aldri hørt om noe lignende fra venninner heller. Full før du står opp? Da har han jo et problem. At man blir litt sliten, og sutrer litt over enda et pliktbesøk, og mulig burde satt foten mer ned og funnet roen hjemme. Ja, det skjer. Men et oppegående menneske drikker seg ikke full alene for å så være spydig og lager et tantrum i forhold til et familiebesøk. Hva du gjør? Ikke fall til hans nivå og avlys på en barnslig måte i siste liten som hevn. Ta en skikkelig prat. Har han vist tilsvarende oppførsel før? Da ville jeg vært veldig skeptisk til forholdet. Var dette en plutselig hendelse og han legger seg flat, da ville jeg enten stilt i familieselskap og oppført meg pent, eller sammen blitt enige i at han er utslitt, og at det dere begge trenger er en kveld hjemme. Anonymkode: daa79...a25 3
Gjest Godhelg2019 Skrevet 25. desember 2020 #8 Skrevet 25. desember 2020 Har virkelig lite å gjøre på 1.juledag siden man må opprette flere oppmerksomsyke tråder. Dette framstår åpenbart som trolling!
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #9 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du kunne vel fint reist til familien din idag uten han? Måtte ikke avlyse bare fordi han er en tulling. Anonymkode: 57390...506 Jeg drar uten han ja, men er bare det å måtte «finne på en unnskyldning» for han Anonymkode: 81846...a10
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #10 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg drar uten han ja, men er bare det å måtte «finne på en unnskyldning» for han Anonymkode: 81846...a10 Er det ikke bare å si at han er sliten? Hvorfor gjøre så mye greier ut av det? Er da deres sak hva som skjer hjemme. Han er sliten og trengte en liten pause, også får dere snakke sammen skikkelig når han er edru og du er hjemme igjen fra selskap. Anonymkode: 57390...506 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #11 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er noe av det rareste jeg har lest, og jeg har aldri hørt om noe lignende fra venninner heller. Full før du står opp? Da har han jo et problem. At man blir litt sliten, og sutrer litt over enda et pliktbesøk, og mulig burde satt foten mer ned og funnet roen hjemme. Ja, det skjer. Men et oppegående menneske drikker seg ikke full alene for å så være spydig og lager et tantrum i forhold til et familiebesøk. Hva du gjør? Ikke fall til hans nivå og avlys på en barnslig måte i siste liten som hevn. Ta en skikkelig prat. Har han vist tilsvarende oppførsel før? Da ville jeg vært veldig skeptisk til forholdet. Var dette en plutselig hendelse og han legger seg flat, da ville jeg enten stilt i familieselskap og oppført meg pent, eller sammen blitt enige i at han er utslitt, og at det dere begge trenger er en kveld hjemme. Anonymkode: daa79...a25 Har dessevrre opplevd slike hendelser før i ja.. men da har det ikke handlet om slike ting.. da har han som regel bare en dårlig dag eller uke.. han sliter litt psykisk og har litt problemer med alkohol i perioder.. ellers er han verdens beste og vi har det bra sammen Anonymkode: 81846...a10
Gjest Blondie65 Skrevet 25. desember 2020 #12 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg drar uten han ja, men er bare det å måtte «finne på en unnskyldning» for han Anonymkode: 81846...a10 La være å unnskylde han. Si "Spør han selv". Men skal jeg være helt ærlig her så hadde jeg "dødd" av et sånt opplegg med besøk hver dag. Så jeg hadde pent og høflig sagt nei til alle besøk etter i dag. Men jeg hadde aldri drukket meg dritings for å drive gjennom poenget - jeg hadde sagt tydelig fra at jeg trengte ro og fred og ikke ørten besøk hver dag.
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #13 Skrevet 25. desember 2020 SPOCA skrev (10 minutter siden): Ja, han er respektløs. Du feiret med hans familie i går, da bør han ta seg sammen og feire med din i dag. Under normale omstendigheter. Når det er sagt; er det så lurt å sosialisere med så mange forskjellige under en pandemi? Er ikke så mange forskjellige, er bare snakk om foreldre Anonymkode: 81846...a10
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #14 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har dessevrre opplevd slike hendelser før i ja.. men da har det ikke handlet om slike ting.. da har han som regel bare en dårlig dag eller uke.. han sliter litt psykisk og har litt problemer med alkohol i perioder.. ellers er han verdens beste og vi har det bra sammen Anonymkode: 81846...a10 Et lite tips fra meg til deg. Ta for deg samlivstrådene her inne, særlig nå i juletider. Så kan du sjekke hvor mange ganger noen skriver "ellers er han...." i tråder der du tenker "i alle dager for en idiot.." Og så sjekker du trådene der det er et barn inne i miksen. Og alle skriver "men så du ikke dette før du fikk barn med han?". Hvorpå svaret er, "jo, men da var det ikke så ille" Anonymkode: daa79...a25 3
SPOCA Skrevet 25. desember 2020 #15 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er ikke så mange forskjellige, er bare snakk om foreldre Anonymkode: 81846...a10 Okay. Da er han bare respektløs, rett og slett.
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #16 Skrevet 25. desember 2020 Fullstendig respektløst. Eksen min var litt på samme måte (minus drikking). Jeg måtte være med til hans familie alltid, selv om de bodde timesvis unna, men han klagde alltid veldig mye når vi skulle til mine. Det endte med at han nektet å være med mange ganger, og ba meg si han var syk. Vel, familien lurte jo etterhvert på hvor syk han var. Det blir en veldig skjevfordeling, på et tidspunkt må du konfrontere det og si at enten er dere med hverandre eller så er dere ikke. Jeg skjønner også godt at han vil ha litt fri i romjula. Det er ikke nødvendig å si ja til alt, spesielt ikke nå, men ett besøk til hver familie må kunne gå an. Når jeg ble sammen med mannen min hadde vi en samtale som forventninger til slikt. Han spøkte litt rundt det, og jeg sa at du, dette er viktig for meg. Det er viktig at du er med til min familie og blir kjent med mine venner. Han forstod at jeg mente det, og han var enig, han bare tullet litt. Men da fikk han se hvor viktig det var. Familien min elsker han, og han er med så lenge han ikke faktisk er syk eller på jobb Det er en selvfølge å dra til begge familier. Anonymkode: 6e8ec...86b 1
Flowery Skrevet 25. desember 2020 #17 Skrevet 25. desember 2020 Tror han har et alkoholproblem jeg.. 2
Gjest Dævendøtte Skrevet 25. desember 2020 #18 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): kjenner jeg blir lei meg av hvor respektløs han er, og har egentlig lyst til å være hjemme hos familien min resten av jula. Vet han gjør dette bare fordi han ikke vil være med til min familie Hvis det ene og alene er fordi han ikke vil være med til din familie, hadde jeg lett reist alene. Og selvsagt ikke prioritert hans familie i julen, kun de jeg selv ville vært sammen med. Og regnet med å feire alle julene (og andre høytider/selskap) i framtida med egen familie og uten ham. Hadde ikke giddet å bry meg om hans oppførsel, men gjort nøyaktig som jeg selv følte for. Hadde ikke unnskyldt ham, men sagt han ikke orket å bli med. Hadde han bare forklart årsaken til at han ikke vil bli med, hadde han fint kunne vært hjemme for min del. Men når han oppfører seg sånn, da hadde jeg bare reist vekk noen dager uten noe mer å si om den saken.
nomore82 Skrevet 25. desember 2020 #19 Skrevet 25. desember 2020 Det du burde reagere på her er hvor mange sosiale kontakter dere har i jula. Skjerp dere. Og dere har et stort kommunikasjonsproblem. 3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #20 Skrevet 25. desember 2020 Du respekterer heller ikke han. Han sa klart og tydelig i fra at han ikke vil ha noen planer i jula fordi han er sliten. Alikvel har du tvunget gjennom selskaper hver dag. Kanskje lytte litt bedre neste gang. Fyll og utskjelling fra hans sin side er ikke greit. Men når dere tydeligvis ikke hører på hverandre og ikke tar hensyn til den som faktisk er sliten og lei de burde du gå i deg selv. Anonymkode: 297bd...292 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå