AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #1 Skrevet 25. desember 2020 Hei Der er noe jeg må dele med dere. Mange av dere vil sikkert tenke at jeg er litt rar. Jeg har en sønn som er 10 måneder gammel. Han bæsjer og tisser selvfølgelig i bleia som alle andre barn på hans alder. Problemet mitt er at jeg liker ikke at han begynner å bæsje når vi er ute. La oss si vi er på en gåtur i skogen, ganske langt unna huset vårt og det er ingen do i nærheten. Hvordan skal man skifte en bæsjebleie da??? Eller andre steder der toalett ikke er tilgjengelig. Og itillegg til det er det vinter nå. Barnet pleier å ha på seg flere lag med klær. Syns det greit med kjøpesenter fordi der har man ordentlig stellerom og vann og papir er ogaå tilgjengelig. Sønnen min blir lett sår nedentil av våtservietter så liker å vaske han med vann etter han har bæsjet. Vil helst unngå å ha avtaler tidlig på morgenen. Han bæsjer stortsett 2-3 timer etter frokost. Når han har bæsjet hjemme så er det deilig for meg da kan jeg gå ut uten å tenke på det. Hvordan er der med dere andre? Syns dere også at det er et ork å bytte bæsjebleie ute eller er det bare jeg som er så vanskelig??☻ Anonymkode: 4b572...983
Frøyamor Skrevet 25. desember 2020 #2 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hei Der er noe jeg må dele med dere. Mange av dere vil sikkert tenke at jeg er litt rar. Jeg har en sønn som er 10 måneder gammel. Han bæsjer og tisser selvfølgelig i bleia som alle andre barn på hans alder. Problemet mitt er at jeg liker ikke at han begynner å bæsje når vi er ute. La oss si vi er på en gåtur i skogen, ganske langt unna huset vårt og det er ingen do i nærheten. Hvordan skal man skifte en bæsjebleie da??? Eller andre steder der toalett ikke er tilgjengelig. Og itillegg til det er det vinter nå. Barnet pleier å ha på seg flere lag med klær. Syns det greit med kjøpesenter fordi der har man ordentlig stellerom og vann og papir er ogaå tilgjengelig. Sønnen min blir lett sår nedentil av våtservietter så liker å vaske han med vann etter han har bæsjet. Vil helst unngå å ha avtaler tidlig på morgenen. Han bæsjer stortsett 2-3 timer etter frokost. Når han har bæsjet hjemme så er det deilig for meg da kan jeg gå ut uten å tenke på det. Hvordan er der med dere andre? Syns dere også at det er et ork å bytte bæsjebleie ute eller er det bare jeg som er så vanskelig??☻ Anonymkode: 4b572...983 Har egentlig ikke tenkt over at det kan være er problem, det må liksom gjøres. Du kan jo ha en ziplock pose med våte vaskekluter i stellebaggen? 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #3 Skrevet 25. desember 2020 Jeg har alltid med en bærbar stellematte med et par bleier, hundeposer, tørre engskluter og våte engangskluter i en plastboks. Tar veldig liten plass så har med uansett om jeg ute av huset med vogn, bæresele eller biltur. Våtservietter har jeg aldri brukt. Det er null problem å bytte bæsjebleie på en benk eller på bakken på tur, men er det veldig kaldt ute så er jeg sjelden så langt unna sivilisasjon at det er umulig å finne et lunt sted eller en do å bytte på. Ser ikke på truende bæsjebleie det som et problem eller hinder for å komme oss ut i hvert fall Hvis man vet når det skjer går det jo å legge turene rundt de faste tidene. Det har vært litt kjipt de gangene det har vært full eksplosjon så klær har blitt skitne og jeg må bytte klær, men i den perioden hadde jeg med ekstra skift. Anonymkode: f02eb...5bc
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #4 Skrevet 25. desember 2020 Ha en vannflaske og tørre engangskluter med. Ta det verste med våtservietter/papir først og vask med vann etterpå. Litt slitsomt hvis de bæsjer på seg ute men de blir veldig sår om de blir liggende med bæsj i bleien. Anonymkode: 8abd7...4a9
boblevann Skrevet 25. desember 2020 #5 Skrevet 25. desember 2020 Aldri tenkt over. Har med pose med våte kluter, liten stellematte og bleier. Ja det er komlete, særlig ute og med masse klær - men det må jo bare gjøres. Bytter på min i vogna hvis mulig, ellers legger jeg han bare på en benk/i gresset eller lignende oppå stellematta. Har aldri latt potensiell bæsjebleie stoppe meg. Senest forrige uke byttet jeg bæsjebleie i bagasjerommet på min bestefars gamle sedan, det gikk helt fint. Jeg setter klar pose og kluter før jeg kler av ungen bleien, så er det bare å kaste det skitne på direkten oppi posen. 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #6 Skrevet 26. desember 2020 Det er jo litt stress, men ikke noe som begrenser oss. Har alltid tørre engangskluter, liten vannflaske, bleier, skift, stellematte, hundeposer til søppel, og en våtpose til skitne klær i stellesekken. Det er fort gjort å skifte i vogna, på en benk, eller på bakken. Anonymkode: d6237...8a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå