ringblomst Skrevet 9. august 2005 #1 Skrevet 9. august 2005 Skal reise et par uker til Kypros for første gang i slutten av august. Har tenkt at prisnivået kom til å være ca likt som Hellas, men etter å ha søkt på gamle tråder sier flere at det nesten er like dyrt som Norge (de fleste uten å tallfeste hvor dyrt). Det jeg derfor lurer på er eksakt hvor dyrt er det nå i 2005? Hvor mye koster en middag på restaurant med/uten alkohol, vann på flaske, mat i matbutikken, drinker mfl. Til slutt et lite spørsmål til er det fortsatt kypriotiske pund som brukes på Kypros eller fungerer euro også?
ringblomst Skrevet 11. august 2005 Forfatter #3 Skrevet 11. august 2005 Er visst ikke på auto log-in, innlegget over var altså meg
Gjest miracle ikke innlogget Skrevet 11. august 2005 #4 Skrevet 11. august 2005 hei du joda har vært der i år og i fjor og der før også... ja det er dyrt der!!! og ja det er nok dyrere enn helleas generelt, kasnkje ørlite granne rimeligere enn norge. men det er jammen mg ikke mye... det går fort penger der, middagene er dyre, øl og brus og slikt er dyrt! småvarer i butikken er dyrt! nei alt sammen er dyrt.. meget pent sted, men det ble slik sit gang jeg var nedover nå så fløy pengene fortere enn jeg fikk sukk formeg, så jeg bestemte at dette var siste gangen jeg drar dit.. det er altfor dyrt.. tror nok de taper en del kunder pådet jeg... men det er pent der og kjempe deilig.. så kos deg;) god tur miracle
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2005 #5 Skrevet 11. august 2005 Vet ikke helt hvor du skal i Kypros, men viss du har kjøleskap på rommet og skal leie moped så ta med deg en sekk eller to og dra litt utenfor byen. Trenger ikke mer ut enn 5-10 min. Der koster mat og drikke ca. under halve prisen så det kan lønne seg. Også får du sett litt mer enn bare der du skal være, så da kan man jo ta det som en liten tur
ringblomst Skrevet 11. august 2005 Forfatter #6 Skrevet 11. august 2005 Skal til Ayia Napa - og har planer om å leie scooter. Kanskje det blir å lage litt middager selv, vi får se. Takk for svar .
ringblomst Skrevet 3. september 2005 Forfatter #7 Skrevet 3. september 2005 Da er vi vel hjemme fra 2 uker på Kypros. Og opplevde noe vi ikke har opplevd før i syden - masse god, og ikke bare ok, mat . Prisnivået var noe høyere enn feks Hellas, men stort sett rimelig likevel. Leide scooter en tre dager og betalte ca 120 kr dagen (så derimot flere steder at det var mulig å få det enda billigere, men da med eldre scootere). Betalt fra 75 kr til 195 kr for hovedretter - det meste lå rundt 100-125 kr. Drinker og glass med vin lå jevnt over på 20-30 kr. Pålegg og brød var derimot ikke så rimelig - betalte ca kr 25-30 kr for standard kjøttpåleggpakke, Philadelphia smøreost lå på 26 kr, to rundstykker på 6-8 kr, 6x1,5l vann på ca 30 kr. Ble til at vi ordnet kun med frokost selv, resten spiste vi ute. Tre kuler med iskrem lå fra 15-20 kr, men ispinner var betraktelig dyrere på 20-25 kr. Dessert på restaurantene lå på ca 40 kr.
HEJ Skrevet 6. september 2005 #8 Skrevet 6. september 2005 Var på Ayia Napa ifjor, det var riktignok utenfor sesongen, og muligvis derfor at vi ikke fant vanlige supermarkeder eller matbutikker, bare en slags à la det vi vil kalle storkiosker. Prisene var helt latterlige, f.eks. en boks spagettisaus 60 kr.! Ingen ferskvarer, kun et meget begrenset utvalg frysevarer. Spiste derfor ute, ikke så dyrt, men man blir lei av det etterhvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå