Gå til innhold

Innafor å være flere enn 10?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det innafor å være flere enn 10 dersom alle omgås til vanlig? Personlig synes jeg ikke det, litt ut av prinsipp, men lurer på andres mening rundt det

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at det ikke kan være så vanskelig å forholde seg til det de nå har kommet fram til og det er 2 dager der man kan være inntil 10 personer. Så nei, overhodet ikke "innafor" å være flere enn 10.

• Liker 2
Skrevet
Summerbreeze skrev (28 minutter siden):

Er det innafor å være flere enn 10 dersom alle omgås til vanlig? Personlig synes jeg ikke det, litt ut av prinsipp, men lurer på andres mening rundt det

Det er logisk; utafor.

Skrevet

Helt innafor. Det er bare anbefalinger. Ikke regler.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det er jo «ikke lov» men om den 11. personen er et 2 år gammelt barn, og det er mer enn nok plass der man er til å holde avstand, så tenker jeg at man kan bøye litt på den 10 personers anbefalingen.

Det er jo og noe i det med at det kanskje blir 11 personer men at det kun er snakk om 2 familier på besøk. Det er noe annet enn 11 venner fra 11 ulike hustander.

Endret av Ariana807
Skrevet

Det er snakk om inntil 10 gjester da, utenom de i husstanden, så man kan jo være fler enn 10 totalt.

• Liker 3
Skrevet
asterix skrev (19 minutter siden):

Det er snakk om inntil 10 gjester da, utenom de i husstanden, så man kan jo være fler enn 10 totalt.

Ikke i det området jeg snakker om. Da er det maks 10 totalt

Skrevet
Ariana807 skrev (30 minutter siden):

Det er jo «ikke lov» men om den 11. personen er et 2 år gammelt barn, og det er mer enn nok plass der man er til å holde avstand, så tenker jeg at man kan bøye litt på den 10 personers anbefalingen.

Det er jo og noe i det med at det kanskje blir 11 personer men at det kun er snakk om 2 familier på besøk. Det er noe annet enn 11 venner fra 11 ulike hustander.

Er snakk om flere ulike husholdninger og heller ikke snakk om 11 personer, men nærmere 20

Skrevet
Summerbreeze skrev (1 time siden):

Nei. Det er kriminelt å være flere enn 10 stk på juleaften. Akkurat som det er ulovlig å stjele sjokolade fra butikken.

• Liker 2
Skrevet
Sosialt skrev (1 time siden):

Nei. Det er kriminelt å være flere enn 10 stk på juleaften. Akkurat som det er ulovlig å stjele sjokolade fra butikken.

Det er ikke ulovlig alle steder. Ulike lokale forskrifter.

• Liker 2
Skrevet

Nå er det sagt 10 og ikke flere da., ikke 11. Hadde det vært 20 ville det alltids vært noen som spurte om de kunne tøye strikken til 21 og mere også. Hva er problemet med å ta innover seg hva vi står ovenfor og ikke hele tiden gå rundt og være sure fordi vi ikke bør inkludere flere i gjengen som vi kan smitte.

Skrevet

Jeg tenker man forholder seg reglene. Hvis alle er i jobb, besøker familie osv innimellom så er det jo en risiko for at man drar med seg smitte videre. Da hjelper det ikke om vennegjengen "alltid henger sammen" og er en slags "kohort". 

Men, noen ganger tenker jeg små unntak er greit. Hvis det er lov å være 10, men vennegjengen egentlig er 11 totalt f.eks. Man kan ikke utelukke 1 person. Men mer enn det synes jeg ikke er ok. Da må man heller dele seg i to. 

• Liker 1
  • Opprett ny...