Gå til innhold

Navnet Fido greit å bruke igjen på hund?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle hunder het jo Fido før i tiden, men nå er det ingen som heter det lenger. Kanskje greit å ta delvis bruk igjen? Forrige hunden min het Milo, men et par år etter skaffet en av mine naboer hund og kalte den også Milo..

Unngår vel noe sånt om jeg bruker Fido!

Men problemet er at samboeren min synes navnet er for «teit»!

Kjenner dere noen som har hund som heter Fido i dag?

Anonymkode: 8fcf5...7ff

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det er teit. Men om du liker det så burde jo ikke andres mening stå i veien for å kalle hunden det 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 3c20c...9e5

Skrevet

Jeg er over 50, og har aldri møtt en hund som heter Fido. Når var det egentlig "vanlig" hundenavn? Det må være lenge siden?

Hvis ikke samboeren din liker det, så må dere vel nesten bli enige om noe annet. Du kan prøve å "varme han opp litt" og nevne navnet litt ofte daglig en stund, og se om han blir vant til det? 😆

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Alle hunder het jo Fido før i tiden, men nå er det ingen som heter det lenger. Kanskje greit å ta delvis bruk igjen? Forrige hunden min het Milo, men et par år etter skaffet en av mine naboer hund og kalte den også Milo..

Syns det er søtt. Bruk det

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Om du vil kalle hunden din Fido, så kaller du hunden Fido. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Nei! De som kaller bikkja si Fido er samme rare folka som kaller barna sine Ronny. Men Pluto går helt fint. 

Anonymkode: c9ca4...ea2

• Liker 2
Skrevet

Det høres litt ironisk ut, spesielt om du også har en katt som heter Mons.

Anonymkode: 28369...64e

Skrevet

Fido er jo litt sånn karikaturnavn på hund.

Ville ikke brukt det. Finnes jo tusenvis av andre navn

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor er det akkurat Fido som er «hundenavn»? Annenhver bikkje heter jo Bella og Mira :P 

Anonymkode: 76564...539

• Liker 1
Skrevet

Da inngår dere et kompromiss: Ludo :Knegg: 

Anonymkode: 9a694...705

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Da inngår dere et kompromiss: Ludo :Knegg: 

Anonymkode: 9a694...705

Det var jo kjempesøtt! :lillesky: 
Fido har jeg bare sett i tegneserier og lignende, aldri hørt om en hund som faktisk heter det. Synes det er fint! 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har heller aldri hørt om/møtt noen hund som heter Fido. Har også inntrykk av at det er et klisjé-navn, men egentlig bare brukt i literaturen.

Jeg hadde definitivt kalt bikkja Fido om jeg var deg 😄. Synes det er kult, og du kommer ikke til å møte noen andre hunder med samme navn! Passopp kan være et alternativ? 

Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Og en papegøye som heter Polly.

• Liker 1
Skrevet

Kelner og Taxi er fine hundenavn.

Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Har møtt flere katter kalt Monsine fordi vesle Mons viste seg å være jente :fnise: Skulle nesten fantes navnelister på dyrenavn også, hvertfall hunder og katter som man gjerne må stå og rope på ute. 

Fido er søtt navn det. Aldri møtt en Fido før. Men er vel en fordel om samboeren din også liker navnet. Hva er samboerens forslag da? 

Anonymkode: 44809...2e6

Skrevet

Hva er vitsen med at "alle" skal velge mellom maks 20 dyrenavn? Milo er et av disse 20, ja. 

Jeg har selv en katt og jeg tviler på at jeg noen gang vil høre om et dyr med det samme navnet, uten at det er spesielt sært. 

Anonymkode: 44493...977

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hva er vitsen med at "alle" skal velge mellom maks 20 dyrenavn? Milo er et av disse 20, ja. 

Jeg har selv en katt og jeg tviler på at jeg noen gang vil høre om et dyr med det samme navnet, uten at det er spesielt sært. 

Anonymkode: 44493...977

Enig! Alle velger jo det samme. Mine katter heter noe helt unikt. Aldri møtt eller sett noen/noe med de navnene. Noen ler til og med når de hører navnene, men de er ikke rare heller. Det ene er til og med et Disney-navn. 

Anonymkode: 76564...539

Skrevet

Synes det blir som å kalle ungen sin for Ola eller Kari Nordmann 😄

Anonymkode: 82c56...913

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...