AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #1 Skrevet 25. desember 2020 For 15-20 år siden var det nærmest en epidemi av nakkeslengskader. Men rushet av pasienter forsvant like fort som det dukket opp. Så vidt jeg vet er det ingen behandlinger eller medisiner som har kommet. Hva har skjedd? Mediene har sluttet å skrive om det, kan det ha hatt noe med saken å gjøre? Mange bruker "nakkesleng-moten" som et eksempel på hva som kommer til å skje med blant annet ME. Har de grunn til det? Anonymkode: 88f63...659 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #2 Skrevet 25. desember 2020 Det er ganske normalt at nye skader/sykdommer får mye oppmerksomhet. Så finner man metoder som forhindrer disse skadene/sykdommene, så blir det heller uvanlig/sjeldnere å få dem. Får håpe det blir likt med ME, så flere slipper å få en slik kjip sykdom. Jeg håper de finner ut hvorfor noen får den, og finner en skikkelig metode som hjelper dem som allerede har sykdommen. Anonymkode: a87c0...9be 4
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #4 Skrevet 25. desember 2020 Krasjer vi så mye lenger da? Og har ikke bilene blitt bedre å krasje med, og folket mer lovlydig i trafikken? Anonymkode: f6078...92a 5
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #5 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): For 15-20 år siden var det nærmest en epidemi av nakkeslengskader. Men rushet av pasienter forsvant like fort som det dukket opp. Så vidt jeg vet er det ingen behandlinger eller medisiner som har kommet. Hva har skjedd? Mediene har sluttet å skrive om det, kan det ha hatt noe med saken å gjøre? Mange bruker "nakkesleng-moten" som et eksempel på hva som kommer til å skje med blant annet ME. Har de grunn til det? Anonymkode: 88f63...659 På 60 tallet døde nesten 100 barn i året pga trafikkulykker. I dag ingen. Hvorfor, bedre trafikksikkerhet. Samme er det med nakkeslengskader. Færre alvorlig ulykker. Anonymkode: 83bc2...30e 5
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #6 Skrevet 25. desember 2020 Jeg har ei venninne som fikk nakkeproblemer etter bilulykke for mange år siden. Som gjør at strikking og visse aktiviteter som feks å male, måke er noe hun ikke klarer uten å få vondt. Men nakkekrage og sånt er det ingen som bruker lenger. Man har vel kommet lenger i vitenskapen på det området også. Så det er ikke sånn at ingen får nakkeskader lenger. Man er bare ikke opptatt av det på samme måte. Anonymkode: 1ca10...cf4 3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #7 Skrevet 25. desember 2020 Loff77 skrev (16 minutter siden): Ble kulere med angst og ptsd;) Ja, fy faen det er kult. Det var dødsdigg å ha sterk angst, skrekkelige flashbacks og en søvn som var så rævva at småbarnsmødre ikke ville misunt meg den. Det var så kult å ha, at jeg var egentlig kjempelei meg da jeg endelig fant en behandling som virket og jeg ble frisk. Tosk. Anonymkode: 1ca10...cf4 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #8 Skrevet 25. desember 2020 Enig med personen over meg. Jeg har selv en nakkeskade etter å ha blitt påkjørt bakfra av en idiot som var opptatt av mobilen sin. Det er mange ting som begrenser meg, som feks mange typer trening og tungt fysisk arbeid, jeg har blitt omskolert og har en jobb jeg fungerer veldig godt i. Bruken av feks nakkekrage er det heldigvis slutt på, for de færreste nakkeskader blir bedre av immobilitet. Anonymkode: d5526...d59 6
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #9 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har ei venninne som fikk nakkeproblemer etter bilulykke for mange år siden. Som gjør at strikking og visse aktiviteter som feks å male, måke er noe hun ikke klarer uten å få vondt. Men nakkekrage og sånt er det ingen som bruker lenger. Man har vel kommet lenger i vitenskapen på det området også. Så det er ikke sånn at ingen får nakkeskader lenger. Man er bare ikke opptatt av det på samme måte. Anonymkode: 1ca10...cf4 Man skal ikke bruke krage. Det avlaster så mye at musklene blir for slappe til å bidra til å støtte opp de skadede nakkevirvlene. Anonymkode: f6078...92a
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #10 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Man skal ikke bruke krage. Det avlaster så mye at musklene blir for slappe til å bidra til å støtte opp de skadede nakkevirvlene. Anonymkode: f6078...92a Ja, som jeg skrev så går verden og vitenskapen videre. Jeg vet ikke om noen som bruker krage lenger. Anonymkode: 1ca10...cf4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå