Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 11+5 i dag og skal på kontroll til mandag. Er så nervøs og bekymret om alt står bra til i magen. I uke 7 så vi hjertet banke. Jeg har hatt en bitteliten dråpe friskt blod i uke 9, men ingenting etter det.

Hva var dine tegn på abort? 

Ble det oppdaget på kontroll?

Anonymkode: 621e1...599

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Smerter. Det var mitt tegn på abort. 

En liten blødning i uke 9-10 er helt vanlig. Da tar morkaken over, man får et lite fall i hormoner når det skjer og man kan blø litt. 

Anonymkode: 048f1...bea

Skrevet

Ingenting. Rett og slett. MA, fosteret ikke utviklet, men fostersekk. 

Hvis du har sett bankende hjerte er det mye som skal til for at noe er galt. 

Anonymkode: 0d674...d55

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er 11+5 i dag og skal på kontroll til mandag. Er så nervøs og bekymret om alt står bra til i magen. I uke 7 så vi hjertet banke. Jeg har hatt en bitteliten dråpe friskt blod i uke 9, men ingenting etter det.

Hva var dine tegn på abort? 

Ble det oppdaget på kontroll?

Anonymkode: 621e1...599

Høres ut som min graviditet og jeg er nå i uke 34😊 Var fryktelig nervøs selv... Så et hjerte banke 6+4, og fikk bittelitt blod i trusa rundt uke 8. Mistet symptomer rundt uke 10. Har nå er frisk frøken i magen som akkurat nå presset beinet alt hun kunne rett ved navlen😆

Har også lest at sjansen for abort er mindre om man har sett et bankende hjertet før 12 ukers UL. 

Anonymkode: 70a43...384

Skrevet

Jeg hadde ingen tegn til abort. Ingen smerter, ingen blødning, fin hcg-stigning. Hadde også sett bankende hjerte på ultralyd da jeg var 7+1 på vei. Fikk dessverre konstantert MA på ultralyd i uke 10. Fosteret ble målt til 8+3. Mange med blødninger og smerter har fullgåtte svangerskap, mange med graviditetssymptomer opplever SA og MA. Du må bare vente og se. Håper det går bra! 

Anonymkode: 5c196...3d4

• Liker 1
Skrevet

Ingen symptomer og sporadisk brun utflod fra starten av graviditeten. Mistet i uke 8. 

Anonymkode: ef1eb...dbe

Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Ingenting. Rett og slett. MA, fosteret ikke utviklet, men fostersekk. 

Hvis du har sett bankende hjerte er det mye som skal til for at noe er galt. 

Anonymkode: 0d674...d55

Dette stemmer ikke helt. Jeg har hatt flere MA og det har vært sett at hjerte banker i forkant for plutselig det dør. Begge gangene var jeg i uke 10 da alle symptomer forsvant som kvalme, ømme pupper. Magefølelsen sa at noe var galt. På ultralyd var fosteret ca 8 uker gammel og hadde gått med dødt foster ca 2 uker. Begge gangene var det sett hjertebank i ca uke 6-7. Man har aldri garanti for at ting går bra selv etter ultralyd tidlig i svangerskapet. 

Anonymkode: 37f83...e75

• Liker 1
Skrevet

sa, startet med brun spotting som innen en time utviklet seg til ferskt blod, ble så mye blod. Hadde fra jeg våknet før jeg oppdaget den brune spottingen veldig kraftige mensensmerter, helt annerledes enn den ubehagelige smerten man føler i livmorområdet pga utviklingen der. Var aldri i tvil.

Anonymkode: c9580...ec0

Skrevet

Jeg bare vet det. Når jeg har vært på ul senere, har det vist seg at utviklingen stoppet opp den dagen jeg bare kjente det på meg. Av fysiske tegn kan det dukke opp brun utflod etter hvert, i tillegg til at jeg blir ekstremt kvalm 4-7 dager etter fosteret har dødd (er ikke kvalm til vanlig i svangerskap). 

Anonymkode: fa307...d02

Skrevet

Jeg mistet symptomer som kvalme og ømme pupper rundt uke 7-8 tror jeg. Fosteret ble målt til 6 uker da jeg var på TUL i uke 11. Ingen blødning. 

Anonymkode: 3398f...c03

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Dette stemmer ikke helt. Jeg har hatt flere MA og det har vært sett at hjerte banker i forkant for plutselig det dør. Begge gangene var jeg i uke 10 da alle symptomer forsvant som kvalme, ømme pupper. Magefølelsen sa at noe var galt. På ultralyd var fosteret ca 8 uker gammel og hadde gått med dødt foster ca 2 uker. Begge gangene var det sett hjertebank i ca uke 6-7. Man har aldri garanti for at ting går bra selv etter ultralyd tidlig i svangerskapet. 

Håper du får oppfølgning❤️ dette skjedde med meg til samme tid fire ganger. Vi fikk hjelp og har nå et barn.

Skrevet

Med barnet mitt opplevde jeg å blø et fullt bind med friskt mørkerødt blod i uke 9. Så stoppet det å blø etter en time. Ifølge legen var det en hormonell blødning. Og det gikk helt fint resten av svangerskapet😊

Skrevet

Jeg har en god magefølelse på at dette går bra♥️ En dråpe skal som regel ikke ha noe å si. Mange blør kontinuerlig gjennom svangerskapet ,og føder friske barn. 

Anonymkode: 21a8d...51d

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jo, har du sett et bankende hjerte er sannsynligheten større for at det vil gå bra. Det betyr ikke at det alltid vil gå bra, men for de aller fleste. Det kritiske punktet er når hjertet skal begynne å slå, for slår det tyder det på at organene har utviklet seg som de skal. Det er jo derfor mange prøver å trøste de som opplever spontanabort med at barnet ikke hadde vært friskt om det hadde blitt noe av. 

Noen vil jo gjentatte ganger oppleve at hjertet slutter å slå, noen opplever det en gang, og de aller fleste vil oppleve at det går bra etter at hjertet har begynt å slå. 

Noen garanti for at du får et levendefødt barn får du aldri, og det kommer heller aldri noen garanti for at det aldri oppstår sykdom eller ulykke etter at barnet er født heller. Bekymringer for barna vil alltid være der, og så må man leve med den, og ikke la det ta helt overhånd. 

Selv har jeg opplevd en MA og en BO, og fått to barn. MA ble oppdaget i uke 12, da opplevde jeg smerter og blødning som økte i styrke. Fosteret hadde sluttet å utvikle seg rundt uke 7, om hjertet noen gang hadde slått vet jeg ikke. Da jeg hadde en BO ble det oppdaget på ultralyd, fikk plutselig så dårlig magefølelse og betalte for en tidlig ultralyd. 

Statistisk sett vil det nok gå bra, men jeg forstår godt at du er bekymret ts. 

Anonymkode: d184b...032

• Liker 1
Skrevet

Eg fekk aldri skikkeleg symptom på 2 av graviditetane som endte i SA rundt veke 9-10. Kjende eg fekk aukande mensliknande smerter og byrja å blø som ein kraftig mens. Begge gongnae hadde nok fosteret aldri levd då det var så lite på UL.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...