Fibonacci Skrevet 9. august 2005 #1 Skrevet 9. august 2005 Flere som har lest Discworld-serien av Terry Pratchett? I så fall; hva/hvilke er dine favoritter? Har ikke lest alle, men digger Mort, Wyrd Sisters og Hogfather... Thief of time var også bra! Holder på med Nightwatch nå... Favorittkarakterer: Death (og hans barnebarn Susan) Heksene Igor(ene)
smilepia Skrevet 9. august 2005 #2 Skrevet 9. august 2005 me, me, me :-) Har heller ikke lest alle, men jobber meg gradvis oppover. Liker foreløpig best Mort. Death er helt klart favoritt karakteren. Han er dødskul (bokstavelig talt? )
Gjest gjesten Skrevet 9. august 2005 #3 Skrevet 9. august 2005 Må innrømme at det jeg hittil har lest av Pratchett har vært strålende. The Truth, Night Watch og Thief of Time ligger alle sammen på en delt førsteplass hos meg. Synes Pratchett i disse bøkene er veldig flink til å sette søkelys på endel ting i samfunnet på en ironisk og morsom måte.
Arkana Skrevet 9. august 2005 #4 Skrevet 9. august 2005 (endret) Ja, både jeg og samboeren min elsker Pratchett's bøker (bare se på signaturen min ). Og vi har absolutt alle bøkene han har skrevet, i tillegg til videoene. Favorittene er The Truth, Wee Free Men og A Hat Full of Sky. Stort sett liker jeg bøkene med heksene og døden, er ikke så glad i byvaktene. Jeg kan vanligvis ikke fordra Fantasy-bøker, men Pratchett er glimrende. Endret 9. august 2005 av Arkana
Catzy Skrevet 10. august 2005 #5 Skrevet 10. august 2005 Se signaturen min også. Jeg og mannen oppdaget raskt at vi delte en interesse for Pratchett da vi ble kjent. Så da vi flyttet sammen måtte min komplette serie bo i kjelleren. Nå blir bøkene kjøpt inn så fort de dukker opp på Amazon. Jeg liker Discworld-bøkene best. Ikke så glad i Diggers, Truckers og Wings, men de er gode de også. Liker de nye barnebøkene satt i Discworld. Digger Granny Weatherwax! Men den beste boka til nå har vært "Monstrous Regiment". Det som er kult, og som gjør at folk som ikke liker fantasy ofte liker Discworld, er at spesielt de senere bøkene er mer satire over dagens normale verden enn kun fantasy. I "Monstrous Regiment" sier P både noe om likestilling, kvinnekamp og krigføring. I "Going Postal" er det både privatisering og statlig eierskap som får gjennomgå. Hver bok tar opp noe fra dagens samfunn, og det er bra. Det er noe av det beste ved hele serien. Catzy
Gjest gardhilde Skrevet 12. august 2005 #6 Skrevet 12. august 2005 Mine favoritter er Witches Abroad og Reaper Man. Favorittfiguren er Death of Rats -Hildegard
Fibonacci Skrevet 12. august 2005 Forfatter #7 Skrevet 12. august 2005 Åja, Death of Rats er dødskul, han hadde jeg nesten glemt! Noen som vet hvor mange bøker T. Pratchett planlegger å skrive i Discworld-serien? Håper det kommer MANGE til!
Arkana Skrevet 12. august 2005 #8 Skrevet 12. august 2005 Det pleier nå å komme minst en bok i året, og han er jo ung enda, så jeg tror vi har mye å se fram til. 1 oktober kommer "Thud!". Gleder meg. :-D
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2005 #9 Skrevet 12. august 2005 Hei! Jeg er en av de få som leser Skiveverdenen på norsk. Ingen som har peiling på hvor mange av bøkene som faktisk er oversatt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå