AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #1 Skrevet 25. desember 2020 Også blir jeg servert billig nudler med grønne blader ved siden av (altså BARE crispy salat). En annen var hekta på spearribs, og da var det BARE det han lagde. Alltid den samme smoothien til dessert (vanilje is og jordbær syltetøy i blenderen) Siste skrøt også mye av mat egenskaper, men jeg ble servert pose grønnsakssuppe dynket i chillikrydder (??) Jeg vet ikke om jeg har vært uheldig... jeg kan ikke skryte på meg å være veldig flink på kjøkkenet selv, men jeg går da hvertfall ikke rundt å skryter av det 😅 Jeg er midt på treet. Hvorfor skryte av slike kunnskaper da det så fort blir «avslørt»? Eller tror de at de er mester kokker? Vil også si at jeg på ingen måte er kresen. Satte dog den chilli grønnsakssuppen litt i halsen 😂 Greit nok at man vil sette seg i et godt lys og vise sine beste sider i starten, men når de skryter av mat kunnskaper og serverer meg slikt... da begynner jeg å tenke at alle standarer ikke er så høye... er de f eks også virkelige så flinke økonomisk som de skryter på seg? 🙄 Er de så flinke med barn som de påstår? Er de så trofaste som de påpeker? MEN jeg sitter der jo høflig og sier det er godt og takk for mat, kanskje de tror de er flinke fordi jenter før meg og jeg sitter og sier det er godt? 😂 MEN IGJEN, de har vell vært på resturante og fått ordentlig mat noen gang....? Eller fått mat av mor...? Anonymkode: 84aca...0a1 8
Gjest Blondie65 Skrevet 25. desember 2020 #2 Skrevet 25. desember 2020 Jeg har aldri opplevd at menn skryter av sine matlagingsegenskaper. Jeg har derimot truffet mange menn som er flinke til å lage mat. Men det har aldri vært brukt i en datingsammenheng.
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #3 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Også blir jeg servert billig nudler med grønne blader ved siden av (altså BARE crispy salat). En annen var hekta på spearribs, og da var det BARE det han lagde. Alltid den samme smoothien til dessert (vanilje is og jordbær syltetøy i blenderen) Siste skrøt også mye av mat egenskaper, men jeg ble servert pose grønnsakssuppe dynket i chillikrydder (??) Jeg vet ikke om jeg har vært uheldig... jeg kan ikke skryte på meg å være veldig flink på kjøkkenet selv, men jeg går da hvertfall ikke rundt å skryter av det 😅 Jeg er midt på treet. Hvorfor skryte av slike kunnskaper da det så fort blir «avslørt»? Eller tror de at de er mester kokker? Vil også si at jeg på ingen måte er kresen. Satte dog den chilli grønnsakssuppen litt i halsen 😂 Greit nok at man vil sette seg i et godt lys og vise sine beste sider i starten, men når de skryter av mat kunnskaper og serverer meg slikt... da begynner jeg å tenke at alle standarer ikke er så høye... er de f eks også virkelige så flinke økonomisk som de skryter på seg? 🙄 Er de så flinke med barn som de påstår? Er de så trofaste som de påpeker? MEN jeg sitter der jo høflig og sier det er godt og takk for mat, kanskje de tror de er flinke fordi jenter før meg og jeg sitter og sier det er godt? 😂 MEN IGJEN, de har vell vært på resturante og fått ordentlig mat noen gang....? Eller fått mat av mor...? Anonymkode: 84aca...0a1 De prøver 😂😂😅 Anonymkode: f7dc2...409 3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #4 Skrevet 25. desember 2020 Hvis folk skryter av noe, tenker jeg jaha, det vil vise seg. Uansett hva det er. Kjæresten min er flink til å lage mat av gode råvarer, som pizza, wok, gryterett og mat bakt i ovn, og han kan lage knekkebrød og vafler feks, men kaker, pai, supper og slikt får han/skal han få hos meg. Jeg bruker gjerne en hel dag på kjøkkenet og koser meg. Anonymkode: e84bf...4ae 6
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #5 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Også blir jeg servert billig nudler med grønne blader ved siden av (altså BARE crispy salat). En annen var hekta på spearribs, og da var det BARE det han lagde. Alltid den samme smoothien til dessert (vanilje is og jordbær syltetøy i blenderen) Siste skrøt også mye av mat egenskaper, men jeg ble servert pose grønnsakssuppe dynket i chillikrydder (??) Jeg vet ikke om jeg har vært uheldig... jeg kan ikke skryte på meg å være veldig flink på kjøkkenet selv, men jeg går da hvertfall ikke rundt å skryter av det 😅 Jeg er midt på treet. Hvorfor skryte av slike kunnskaper da det så fort blir «avslørt»? Eller tror de at de er mester kokker? Vil også si at jeg på ingen måte er kresen. Satte dog den chilli grønnsakssuppen litt i halsen 😂 Greit nok at man vil sette seg i et godt lys og vise sine beste sider i starten, men når de skryter av mat kunnskaper og serverer meg slikt... da begynner jeg å tenke at alle standarer ikke er så høye... er de f eks også virkelige så flinke økonomisk som de skryter på seg? 🙄 Er de så flinke med barn som de påstår? Er de så trofaste som de påpeker? MEN jeg sitter der jo høflig og sier det er godt og takk for mat, kanskje de tror de er flinke fordi jenter før meg og jeg sitter og sier det er godt? 😂 MEN IGJEN, de har vell vært på resturante og fått ordentlig mat noen gang....? Eller fått mat av mor...? Anonymkode: 84aca...0a1 Har opplevd en som sa at han likte å lage mat i blant. Han var flink. Har opplevd en som kalte seg kokk, men som krevde at jeg lagde maten hver gang. Anonymkode: 0e80f...ca0 2
Gjest shash90 Skrevet 25. desember 2020 #6 Skrevet 25. desember 2020 (endret) De som har sagt at de er flinke på kjøkkenet har faktisk vært flinke. Men det er en annen ting jeg ofte har lagt merke til med menn er grilling. Vanligvis lager de ikke annet mat, men så fort det er fint vær så er alle menn verdensmester i grilling 😂 de står der med shorts og t skjorte, griller, soler seg, har en øl i ene hånden og flipper burgere med den andre, som om de aldri har gjort noe annet i livet 😂😅 Endret 25. desember 2020 av shash90
Morpheus Skrevet 25. desember 2020 #7 Skrevet 25. desember 2020 Virker som matlaging har blitt en mannegreie. Jeg kommer ikke på noen kvinnelige mesterkokker, men av mannlige kommer jeg på: Hellstrøm, Brimi, Frode Aga. Husker det var muttern som lagde den daglige maten hjemme. Men søndagsmiddagen var det fattern som stod for. Det var noe spesielt som det lå mye flid i. Ellers er det ofte mannen i huset som står for grillingen osv. Mor tilbehøret. Synes det er en fin harmoni som jeg har bragt videre i min familie. Jeg elsker å lage mat og prøve ut nye ting. 2
Gjest MadameDeRosa Skrevet 25. desember 2020 #8 Skrevet 25. desember 2020 Morpheus skrev (2 timer siden): Virker som matlaging har blitt en mannegreie. Jeg kommer ikke på noen kvinnelige mesterkokker, men av mannlige kommer jeg på: Hellstrøm, Brimi, Frode Aga. Husker det var muttern som lagde den daglige maten hjemme. Men søndagsmiddagen var det fattern som stod for. Det var noe spesielt som det lå mye flid i. Ellers er det ofte mannen i huset som står for grillingen osv. Mor tilbehøret. Synes det er en fin harmoni som jeg har bragt videre i min familie. Jeg elsker å lage mat og prøve ut nye ting. Se på Italia, der har de flere kvinnelige med eget matprogram osv. I Norge skal alt være så bakvendt.
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #9 Skrevet 25. desember 2020 Ikke akkurat et kvalitetsstempel at en mann går rundt og sier at han er flink til noe. Eller skryter av egne egenskaper på noen som helst måte. Min nevnte tidlig at han likte å lage mat. Tenkte ikke over det der og da for jeg er selv en ivrig hobbykokk, og tenkte at han bare ville vise at han delte interessen. Men viste seg på første hjemmedate at han var helt fantastisk på kjøkkenet, og det er han fortsatt, 15 år etter. Anonymkode: 5de62...a2b 7
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #10 Skrevet 25. desember 2020 Jeg har opplevd det samme og fått servert makaroni med ketchup haha. Anonymkode: a5566...d20 6
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #11 Skrevet 25. desember 2020 Eg kan lage mat, men er ikkje noko eg skryt av. Det eg derimot ofte har opplevd er at damer skryt av å ikkje kunne lage mat. Er det noko å skryte av? Er det ein måte å vise at ho er feminist, ved å seie at matlaging det driv ho ikkje meg? Anonymkode: c9f1e...506 4
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #12 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Eg kan lage mat, men er ikkje noko eg skryt av. Det eg derimot ofte har opplevd er at damer skryt av å ikkje kunne lage mat. Er det noko å skryte av? Er det ein måte å vise at ho er feminist, ved å seie at matlaging det driv ho ikkje meg? Anonymkode: c9f1e...506 Jeg selv (ts) er helt ok på kjøkkenet. Eneste gangen jeg nevner det, er om andre sier sine ferdigheter på kjøkkenet... jeg tror folk kanskje nevner at de ikke er noe kokk på kjøkkenet fordi de ikke vil at andre skal få for store forhåpninger 😅 ikke av feministiske syn, men rett og slett at andre ikke skal forvente så mye på den fronten Anonymkode: 84aca...0a1 6
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #13 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Eg kan lage mat, men er ikkje noko eg skryt av. Det eg derimot ofte har opplevd er at damer skryt av å ikkje kunne lage mat. Er det noko å skryte av? Er det ein måte å vise at ho er feminist, ved å seie at matlaging det driv ho ikkje meg? Anonymkode: c9f1e...506 I min verden betyr det ikke mer enn at det ikke er en interesse om det blir sagt en gang eller to. Og om man gjentar det så betyr det at mannen utstråler en forventning til at det er slik det skal være. Anonymkode: 5de62...a2b 3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #14 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg selv (ts) er helt ok på kjøkkenet. Eneste gangen jeg nevner det, er om andre sier sine ferdigheter på kjøkkenet... jeg tror folk kanskje nevner at de ikke er noe kokk på kjøkkenet fordi de ikke vil at andre skal få for store forhåpninger 😅 ikke av feministiske syn, men rett og slett at andre ikke skal forvente så mye på den fronten Anonymkode: 84aca...0a1 Ser den at det kan vere for spele ned forventningane. Og så er det no greit å vere den som sit og drikk vin ved kjøkkenbenken når den andre vartar opp Anonymkode: c9f1e...506 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #15 Skrevet 25. desember 2020 Morpheus skrev (4 timer siden): Virker som matlaging har blitt en mannegreie. Jeg kommer ikke på noen kvinnelige mesterkokker, men av mannlige kommer jeg på: Hellstrøm, Brimi, Frode Aga. Hallooooo, Ingrid Espeli Hovig!!??? Ingen over, ingen ved sidan av Anonymkode: c9f1e...506 12
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #16 Skrevet 25. desember 2020 Ja, du har nok mest sannsynlig vært "uheldig" her, ja. M40 Anonymkode: 43013...395 2
Gjest MadameDeRosa Skrevet 25. desember 2020 #17 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hallooooo, Ingrid Espeli Hovig!!??? Ingen over, ingen ved sidan av Anonymkode: c9f1e...506 Hun er død. Har noen kvinnelig, ny fått like mye medieoppmerksomhet som Hellstrøm? Kult at menn lager mat, men altså...
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #18 Skrevet 25. desember 2020 MadameDeRosa skrev (5 minutter siden): Hun er død. Har noen kvinnelig, ny fått like mye medieoppmerksomhet som Hellstrøm? Kult at menn lager mat, men altså... Hva har medieoppmerksomhet å gjøre med å være en god kokk? (ikke for det - Hellstrøm har en fantastisk CV) Selv bruker jeg nok flere oppskrifter fra Trines matblogg, Nigella Lawson og Lise Finkenhagen, enn fra noen av de mannlige kokkene som er nevnt i tråden. Anonymkode: 5de62...a2b 8
Rant Skrevet 25. desember 2020 #19 Skrevet 25. desember 2020 Jøss, aldri opplevd noe sånt - noen har sagt de liker å lage mat. Men det er vel det - de liker å lage mat, og derfor blir det bra. Alle kan jo lage mat, men ikke alle er så flinke. 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #20 Skrevet 25. desember 2020 Har datet en mann som var flink på kjøkkenet. Han lagde også vegetarretter fordi jeg den gangen forsøkte meg på vegetarkost, til tross for at han ikke var vegetarianer selv. Maten var god også. Dessverre var ikke tiltrekningen der fra min side (av andre grunner), så jeg avsluttet det. Ellers er både faren min og bestefaren min flinke på kjøkkenet. Bestefar er kokk av yrke, og pappa har lært av han igjen. Men baking og generelt søtsaker er det stort sett stemoren min som har gjort hos pappa. Bestefar var flink på det meste innen matlaging. Nå er han dessverre for gammel til å styre sånn på kjøkkenet, selv om det hender han lager noen enkle ting. Anonymkode: 721e1...279 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå