Gå til innhold

Stakkars barn. Jula er jo for barna😞

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig trist, ja. Det er vel ofte for mye alkohol som er en av årsakene. 

Anonymkode: d8f2b...c3c

• Liker 2
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg er helt uenig i tittelen på tråden din. Julen er ikke bare for barna. Men det er jo ikke det denne tråden handler om. Den handler om barn som opplever vold i julen og det er forferdelig leit.

Hvor ille må det være når barna selv ringer politiet? Stakkars!

Skrevet

Forferdelig! 😢 Men så bra at de turde å ringe. Og tenk på alle de som ikke tør å ta den telefonen! 💔

• Liker 7
Skrevet

Det er helt forferdelig 😢 men syns det er en bra ting at barna ringer selv og melder om det. Ikke misforstå meg, men har selv vokst opp med vold og visste ikke jeg kunne ringe noen. Så det at barna selv ringer tyder på at barna nå for tiden blir mer opplyst om at vold ikke er greit og at det er mennesker som kan hjelpe de 💕

Anonymkode: b0461...56c

• Liker 17
Skrevet
Blondie65 skrev (3 timer siden):

Jeg er helt uenig i tittelen på tråden din. Julen er ikke bare for barna. Men det er jo ikke det denne tråden handler om. Den handler om barn som opplever vold i julen og det er forferdelig leit.

Ikke bare vold, noen av sakene handlet om fyll. Hvorfor hoppe over det?

Anonymkode: 49c2a...4b0

Skrevet
Blondie65 skrev (3 timer siden):

Enig med Blondie65. Jula er for alle, og ikke bare for barn.

Men det er forferdelig trist når barn (og voksne) får ødelagt jula fordi noen ikke kan styre seg i forhold til rusmidler. 

Anonymkode: a872a...5c3

• Liker 9
Skrevet

Over 80 barn tok kontakt med alarmtelefonen for unge, bare i natt! Men hey, så lenge de voksne må ha alkohol for å kose seg..

• Liker 5
Skrevet

Hèlt forventet og hèlt for jævlig. Og dette er bare starten på en ulidelig lang uke. Legg til alle som ikke har språk, så ville vi blitt sjokkerte av tallene :trist:

Anonymkode: 6d233...247

• Liker 2
Gjest Blondie65
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ikke bare vold, noen av sakene handlet om fyll. Hvorfor hoppe over det?

Det var ikke et bevisst valg. Vold og fyll i julen, stakkars barn.

Skrevet

Kan ærlig si at jeg er glad folk er ner obs no og barna vet at de kan ringe og har nr siden det står overalt og de blir opplyst av skolen hele tiden. Er fælt at folk på død og live må drikke og være voldelig og sur.Jul eller ikke. Skulle ikke hatt barn! Men samtidig så syns jeg det er helt sykt hvor alt ,bare den minste ting er gale.Kan ikke snakke til barna og på skolen læres det at alt må sies fra om.Hvit jul.Alkohol.Krangling osv. Blir helt matt.Tørr nesten ikke ha barn.Den minste ting og du blit meldt til barnevernet..Men de som virkelig burde blitt meldt blir ikke.Og da er det godt at barna kan gi beskjed selv.Der de klarer det! Og dere som mener det er greit med ett glass.Det er ofte ett glass for myr det.Eller utvikler seg mer..uten at de voksne selv merker det.Selv om barna ikke sier nor..

Anonymkode: b5c0b...324

• Liker 1
Skrevet

Stakkars barn😭 Dette blir nok en lang uke for veldig mange, ikke bare barn, men alle som opplever dette😭

Skrevet

Det er helt forferdelig! Stakkars barn. 

(Hvor er forresten barneombudet nå? «De sårbare barna» var så utrolig viktig de siste dagene før jul at det var helt hårreisende å foreslå hjemmeskole de 2-3 siste dagene. Men nå, når julehøytiden er her, er det «greit» å være hjemme i slike omgivelser.)

Anonymkode: 6901a...336

• Liker 4
Skrevet

Julen er for alle.

Anonymkode: 71273...3e9

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Over 80 barn tok kontakt med alarmtelefonen for unge, bare i natt! Men hey, så lenge de voksne må ha alkohol for å kose seg..

Det er 80 for mye

• Liker 3
Skrevet

Er helt tragisk at barn opplever dette, men jeg er så latterlig lei av mennesker som sier at jul, 17 mai påske osv er for barna. Det er IKKE det, det er for alle! Arrgh, blir så sinnsykt irritert når leser/hører dette. 

• Liker 8
Skrevet

1. De ungene som har det jævlig i jula er i stor grad de ungene som hadde det jævlig under nedstengningen og som jevnt over ikke har det spesielt bra hjemme resten av året heller.

2. Jula er for alle. Alle skal ha det bra i jula (og ellers forsåvidt, men det er visst viktigere i årets siste uke enn ellers), der de voksne oppfører seg på en måte som går ut over barna, er det ingen som har det bra. Ikke de voksne som oppfører seg dårlig heller. 

Så, hvor er omtanken for de som sliter ellers i året?

Anonymkode: 9c45f...acb

• Liker 1
Skrevet

Men heldigvis er alle på kg svært måteholdne og nipper bare til ett glass vin på julekvelden. 

Anonymkode: 30bc3...bfe

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...