Gå til innhold

Hvor mange nærkontakter har du i julen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir overrasket over hvor mange voksne som sier "vi pleier å omgås" om sine foreldre og søsken i andre husstander og forteller at de ikke holder, eller overhodet prøver å holde avstand. 

Ved smittesporing nå skulle vi jo helst hatt det slik at hver person/husstand har max 2-10 personer i løpet av julen innenfor 2 meter. Men med juleselskap på "begge sider" med mine, dine, våre, deres og litt venner for barna osv, kommer en familie kjapt opp i 40 kontakter. 🥲

Jeg skjønner ikke helt hva folk tenker med. 

Hvor mange nærkontakter har du, evt. din partner og barn?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer til å bli ca 9, fordelt på to ulike perioder. Var i en samling med 6 andre voksne, hvorav 2+2 var i samme husstand og vi satt spredt rundt i stua.

Vi holdt oss for oss selv de siste dagene før vi reiste også. Så ikke dårlig samvittighet.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har to nærkontakter i jula, likt som ellers i året. Feiret med to til i går, men vi holdt god avstand. 

• Liker 1
Skrevet

Vi har 6 nærkontakter. Hverken de eller oss omgås særlig flere ellers også. 

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg har ikke tatt på noen av de jeg feiret jul med eller venninnene mine. Men hvis nærkontakter regnes som de man har vært i samme rom med innenfor en meter snakker vi om et sted mellom 7 og 10 fra julaften til nyttår - aldri alle samtidig og flest på julaften.

Skrevet

7 stk. meg og to andre husstander. Det blir de eneste jeg har fysisk kontakt med i julen 

Skrevet

Om man regner en familie som en gruppe blir det fem. 

Gjest pangolina
Skrevet

Jeg syns det er sååå vanskelig å holde avstand nå i jula, selv om jeg har vært flink resten av året. Vi holdt ikke avstand julaften, men var bare 3 stk (2 husstander) heldigvis. Men og vært rundt på gaveutlevering i dagene før jul, der det er henimot umulig å si nei til kaffi og kaker, men så blir det for tett rundt salongbordet..Munnbind og småkaker er heller ikke forlignelig og ville fort blitt tatt som en fornærmelse av de man ønsker skåne i min familie. I tillegg kommer folk gjerne uanmeldt, som er sykt koselig men øker kontaktflaten. Også vært noen "siste liten" innkjøp der det var ekkelt travelt i mat-butikkene. Jeg ser alt etter et par dager med jul at min kontaktflate kan bli ganske stor, til tross for at jeg ikke kommer til å være noe sted med over 5 personer om gangen. Jeg vurderer å endre min planer og avslutte julen tidlig fordi jeg er så selskapssyk og svak..

Gjest Linny111
Skrevet

Bare meg og samboer hele jula. Bor i utlandet, og ingen av oss har familie her, så det gjør det litt lettere. Vi har hatt det veldig fint, vi!

• Opprett ny...