Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eksen var utro og ble sammen med elskerinnen. Jeg våkner hver natt gjennomsvett etter å ha drømt om dem. Jeg kjenner dette ødelegger livskvaliteten fullstendig, og stalker dem på sosiale medier hver dag. Blir som en besettelse, venter på å finne noe som vrir kniver i hjertet rundt. Blir livet noen gang bedre? Nå lever jeg dag for dag, går til psykolog og. Men hvorfor gjør noen sånn mot andre 😓

Anonymkode: 6eaed...5ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min x var utro . Vi ble skilt og hun ble midlertidig sammen med han . Det tok 4-5 år før hun var helt ute av hodet mitt og jeg var klar for et nytt forhold . 
kan nok enda ha en viss skade fryd ovenfor henne da hun sliter med Div ting .

ha det gøy , gå På date eller kjøp deg noe du fortjener . Bedre brukte penger enn psykolog . 

Anonymkode: b4ff6...ac5

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Eksen var utro og ble sammen med elskerinnen. Jeg våkner hver natt gjennomsvett etter å ha drømt om dem. Jeg kjenner dette ødelegger livskvaliteten fullstendig, og stalker dem på sosiale medier hver dag. Blir som en besettelse, venter på å finne noe som vrir kniver i hjertet rundt. Blir livet noen gang bedre? Nå lever jeg dag for dag, går til psykolog og. Men hvorfor gjør noen sånn mot andre 😓

Det blir som et traume, en livskrise. Så behandle det deretter. Jeg gikk en periode til psykolog for å sortere tankene. Lot meg selv ha en sørge periode, tok ekstra vare på meg selv og etter 6 mnd begynte livet å bli lettere. Jeg har kjøpt selvhjelpsbøker og jobbet med meg selv for å komme meg ovenpå igjen. 

Hadde i tillegg en baby og et lite barn da jeg var igjennom det. Det var mange dager jeg ikke ville leve, mange dager jeg ikke så glede i noe. Jeg fikk hjelp og avlastning med barna også. Så måtte jeg bare bestemme meg for å legge fra meg alle negative tanker som kom. Legge skylden der den hører hjemme. Også får du tenke at han mest sannsynlig kommer til å avslutte alle sine forhold på samme måte. 

Anonymkode: 3b528...218

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Man eier ikke et annet menneske. Selvom dere var i ett forhold, så var han ikke din. Du har ikke enerett på han. Han valgte å være utro, jævlig dårlig gjort, men like fullt hans valg. Han burde gjort det slutt med deg først. At man forelsket seg i andre i løpet av livet, skjer. Sånn er det og man står fritt til å handle på det. Bare fordi dere var sammen, er det ikke dermed sagt at det blir sånn til evig. Legg det bak deg, se fremover. Kanskje noe bedre venter litt lenger der fremme ❤️

Anonymkode: eb551...ddf

• Liker 2
Skrevet

Svaret er der. Når han ble sammen med elskerinnen er det ikke så fryktelig viktig å definere noe som utroskap. Han falt for noen andre og er med henne. Du må bare ta den tida du trenger til å bearbeide kjærlighetssorgen. Det er trist, men det er neppe noe du kunne gjort til eller fra som hadde forhindret at han gikk fra deg. Hvis han hadde hatt det bra (nok), hadde han ikke forlatt deg eller vært utro. 

Anonymkode: 03f63...b42

• Liker 3
Skrevet

Det er viktig at du tar vare på deg selv nå. Bearbeide sorgen. Du kommer deg videre😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Svaret er der. Når han ble sammen med elskerinnen er det ikke så fryktelig viktig å definere noe som utroskap. Han falt for noen andre og er med henne. Du må bare ta den tida du trenger til å bearbeide kjærlighetssorgen. Det er trist, men det er neppe noe du kunne gjort til eller fra som hadde forhindret at han gikk fra deg. Hvis han hadde hatt det bra (nok), hadde han ikke forlatt deg eller vært utro. 

Anonymkode: 03f63...b42

Nei, han ville nok ut av et forhold, men feig som han var så klarte han ikke si at det er slutt. Så han fant seg noe nytt først og dro for det. Feig, umoden og ekstremt dum. Stakkars mann som ikke klarte å bruke ordene sine, buhu. 

Anonymkode: 3b528...218

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Man eier ikke et annet menneske. Selvom dere var i ett forhold, så var han ikke din. Du har ikke enerett på han. Han valgte å være utro, jævlig dårlig gjort, men like fullt hans valg. Han burde gjort det slutt med deg først. At man forelsket seg i andre i løpet av livet, skjer.

Tullprat, det er jo den "kontrakten" man inngår som eksklusive kjærester der det er ditt ord og løfte som gjelder, når det brytes er det et svik. Min kjæreste "eier" meg på den måten at jeg ikke er utro på noen måte mot henne, og tar det som en selvfølge at det gjelder andre veien. Vil en partner ikke mere? Da kommuniserer man dette, avslutter det hele og lar meg være i fred! Så enkelt er det. Det er hans valg, du får det til og høre ut som det er noe normalt mennesker bare kan gjøre, og slippe unna med det. I de aller fleste tilfeller er dette en stor livskrise og man ødelegger andre mennesker med slike handlinger.

• Liker 2
Skrevet

Du vet at du må slutte å stalke de på sosiale medier. Du vet at du må flytte fokuset bort fra de to og til deg selv & ditt liv. Men jeg skjønner at det kan være vanskelig å gjøre det. Men ingen andre enn du kan gjøre dagene dine bedre - ikke en psykolog og ingen andre. 

Mitt forslag: kan du sette som mål å skrive ned noe positivt fra hver dag og ha fokus på dette? Og da mener jeg ikke store ting, men for eksempel så enkle ting som at kaffekoppen smakte godt, du klarte å gå deg en tur og så noen vakre frostroser på bakken, du så en episode av en serie du liker osv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...