Gå til innhold

Fikk ikke byttet helt ny telefon på Elkjøp, dårlig behandling.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja dette er din egen feil. Det blir veldig ofte presisert «du får ikke bytte om du har brutt forseilingen».

Det er en enkel regel.

Men du vil kunne selge den på finn. 

Anonymkode: e2f49...948

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 25.12.2020 den 7.12):

Og møtte en kverulerende selger som sa at kanske varehuset Elkjøp ville bytte den "hvis de var snill mot meg"?   ?

Jeg åpnet kun forseilingen, men lukket den fort fordi det vare et feilkjøp gjort under klikk og hent på nett.

Nå sitter jeg her med en dyr ny telefon jeg ikke får byttet, jobbsituasjon gjør at jeg ikke kan bruke den, min egen feil at jeg ikke sjekket mer, likevel er jeg skuffet over at jeg ikke får byttet en helt ny ubrukt i phone og måten ELKJØP BEHANDLER KUNDENE PÅ.

Anonymkode: a6746...e40

Etter å ha lest her så har jeg bestemt meg for å unngå elkjøp, handler heller et annet sted. Jeg som må handle inn for barn, meg selv og min mor tar hvertfall ikke sjangsen på å handle et sted med såpass dårlig kundeservice. Det er jo frustrerende nok å kjøpe feil, en trenger ikke en kjepphøy ansatt som slenger ut en slik kommentar i tillegg.. 

Anonymkode: d3536...7c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (4 minutter siden):

Elkjøp har hatt fri bytterett i løpet av 30 dager for brukte produkter i 20 år minst. Det har vært en del av konseptet deres. De sluttet med det på grunn av korona.

Ja men med noen få unntak, mobil var vel hoveunntaket. Har aldri byttet mobiler på den måten.

Anonymkode: 412a5...971

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (4 minutter siden):

Elkjøp har hatt fri bytterett i løpet av 30 dager for brukte produkter i 20 år minst. Det har vært en del av konseptet deres. De sluttet med det på grunn av korona.

Som de er veldig klare på..? Så hva er poenget? 

Ja det er kjipt. Nei det er ikke butikken sin feil. Ja det går på 100% velvilje hvis de velger å la TS bytte. Ja det suger å måtte stå til ansvar for egne feil. Deal with it. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har faktisk ingen rettigheter. At du får bytte vare er en SERVICE du blir tilbydd.

Dessuten mistenker jeg at dette er en tulletråd. Ingen gidder å lage så mye baluba for så lite. 

Det står jo på forseglinga at det ikke kan returneres om den er brutt 🤣 Hjelper ikke hvor travelt du hadde det når du bestilte telefonen. Du så vel at det var feil før du absolutt måtte åpne den. Du er ikke mer stresset eller mer travel enn alle andre...

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Etter å ha lest her så har jeg bestemt meg for å unngå elkjøp, handler heller et annet sted. Jeg som må handle inn for barn, meg selv og min mor tar hvertfall ikke sjangsen på å handle et sted med såpass dårlig kundeservice. Det er jo frustrerende nok å kjøpe feil, en trenger ikke en kjepphøy ansatt som slenger ut en slik kommentar i tillegg.. 

Du høres lett ut å ha med å gjøre i hverdagen. Alt er alle andre sin feil, hjelpes...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 12/25/2020 at 7:12 AM, AnonymBruker said:

Og møtte en kverulerende selger som sa at kanske varehuset Elkjøp ville bytte den "hvis de var snill mot meg"?   ?

Jeg åpnet kun forseilingen, men lukket den fort fordi det vare et feilkjøp gjort under klikk og hent på nett.

Nå sitter jeg her med en dyr ny telefon jeg ikke får byttet, jobbsituasjon gjør at jeg ikke kan bruke den, min egen feil at jeg ikke sjekket mer, likevel er jeg skuffet over at jeg ikke får byttet en helt ny ubrukt i phone og måten ELKJØP BEHANDLER KUNDENE PÅ.

Selg den videre på finn og slutt å syt. Du kan ikke svartmale elkjøp for at du ikke gidder å lese. Herre fred.

Du kan ikke forvente at hele verden skal snu om på reglene og tilpasse seg deg, for at du ikke gidder å lese og holde deg til reglene som er satt.

Endret av LilleMumi
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det setter sikkert Elkjøp stor pris på :) 

Anonymkode: 0fd16...e24

:tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

addict skrev (3 minutter siden):

Som de er veldig klare på..? Så hva er poenget? 

Ja det er kjipt. Nei det er ikke butikken sin feil. Ja det går på 100% velvilje hvis de velger å la TS bytte. Ja det suger å måtte stå til ansvar for egne feil. Deal with it. 

Poenget er å ikke være så ekstremt opphengt i at det bare er Elkjøps velvilje som gir bytterett. Det er et utslag av en ekstrem hendelse som medfører at hun ikke får byttet. 
Og selv om de informerer, informerer de ikke ekstremt godt. Jeg har handlet telefon på Elkjøp uten å få noe som helst informasjon om at bytte ikke lenger er mulig. For meg var det ikke noe problem. Jeg var klar over det. Men det hovedsakelig fordi det ble gitt informasjon og var nyhetssaker i mars/april.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LilleMumi skrev (2 minutter siden):

Selg den videre på finn og slutt å syt. Du kan ikke svartmale elkjøp for at du ikke gidder å lese. Herre fred.

Du kan ikke forvente at hele verden skal snu om på reglene og tilpasse seg deg, for at du ikke gidder å lese og holde deg til reglene som er satt.

Vet du hva, denne tråden strekker seg over flere dager nå og flere sider, dere maler om det samme hele tiden, slutt med det, dere begynner og fremstå som latterlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (Akkurat nå):

Poenget er å ikke være så ekstremt opphengt i at det bare er Elkjøps velvilje som gir bytterett. Det er et utslag av en ekstrem hendelse som medfører at hun ikke får byttet. 
Og selv om de informerer, informerer de ikke ekstremt godt. Jeg har handlet telefon på Elkjøp uten å få noe som helst informasjon om at bytte ikke lenger er mulig. For meg var det ikke noe problem. Jeg var klar over det. Men det hovedsakelig fordi det ble gitt informasjon og var nyhetssaker i mars/april.

NOK NÅ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LilleMumi skrev (3 minutter siden):

NOK NÅ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

teknosilje skrev (7 minutter siden):

Du høres lett ut å ha med å gjøre i hverdagen. Alt er alle andre sin feil, hjelpes...

NOK NÅ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Vet du hva, denne tråden strekker seg over flere dager nå og flere sider, dere maler om det samme hele tiden, slutt med det, dere begynner og fremstå som latterlige.

Dere? Jeg kom akuratt. Du får jo tenke over konsekvensene av å opprette en tråd på forumet, forventer du deg at vi også skal tilpasse oss deg?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

NOK NÅ

Du bestemmer ikke over meg. Om du ikke vil ha svar etter noen timer, ta ansvar og drit i å opprett en tråd da. Skjerp deg litt

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det setter sikkert Elkjøp stor pris på :) 

Mange som ikke lenger handler på Elkjøp.

Takk for din kommentar, virkelig empatisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
LilleMumi skrev (Akkurat nå):

Du bestemmer ikke over meg. Om du ikke vil ha svar etter noen timer, ta ansvar og drit i å opprett en tråd da. Skjerp deg litt

NOK.

Denne tråden var opprettet for noen dager siden og males videre...dere har ikke en gang hele bildet og kommentarer direkte til meg har jeg skjønt for lenge siden. Det jeg kommentert og takket for, derfor virker det helt unødvendig med mer negativitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Men det er jo ikke dårlig service, og det han sier er helt sant, de hadde vært snille dersom hun fikk bytte. 

Jeg jobber i en annen type butikk en Elkjøp, men kunder som dere er altså et skikkelig mareritt uansett :ler: 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

NOK.

Denne tråden var opprettet for noen dager siden og males videre...dere har ikke en gang hele bildet og kommentarer direkte til meg har jeg skjønt for lenge siden. Det jeg kommentert og takket for, derfor virker det helt unødvendig med mer negativitet.

Slutt å skriv nok. Det hjelper ikke. Forstår at elkjøp ikke vil hjelpe deg.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...