Gå til innhold

Fikk ikke byttet helt ny telefon på Elkjøp, dårlig behandling.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vi er alle forskjellige, men det stopper her, jeg kan ikke tilbringe første juledag slik som dette, en slik feil får jeg bare lære av slik at det aldri skjer igjen.

Det er en annen diskusjon men det er sinnsykt mye reklame på KJØP, KJØP, lokkepriser og "tilbud," i tillegg er det ofte tilbudsvarer som er priset høyere i kassen ( merker det gjerne etterpå ) er vel bare lei det konstante fokuset på KJØP, reklame og bruk opp pengene dine her.

Anonymkode: a6746...e40

Ok, hva er løsningen???

Anonymkode: a078e...51b

• Liker 1

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ok, hva er løsningen???

Anonymkode: a078e...51b

Hvor mye er det vanlig å selge i phoner videre for? Ubrukt, tenker og gå ned 2000 kroner i pris, høres det greit ut?

• Liker 1
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor mye er det vanlig å selge i phoner videre for? Ubrukt, tenker og gå ned 2000 kroner i pris, høres det greit ut?

Prøv -1000 først

Anonymkode: 48807...c59

• Liker 3

Du brøt jo forseglingen!! Men «lukket den fort» HAHAH!! Spiller ingen rolle om den har vært åpen i 1 sekund eller 1 dag. Ingen kan vite at du ikke har tuklet med telefonen når FORSEGLINGEN ER BRUTT. 

Du som kunde skal kunne være sikker på at produktet er nytt og urørt når du kjøper den. Med mindre du faktisk kjøper en demo eller returnert vare (men da til redusert pris) Du ønsker vel den garantien selv når du handler? At det du betaler fullpris som nytt, er nytt? Hvorfor skal Elkjøp tape penger og bære kostnaden for redusert salgsverdi på din telefon når det er du som har brutt forseglingen og dermed også betingelsene for en kostnadsfri retur? Når forseglingen er brutt så kan aldri telefonen selges videre på fullpris. Ville du selv kjøpt en mobil der forseglingen er brutt til fullpris? Altså til samme pris som klin like telefoner der forseglingen ikke er brutt? Tror ikke det..

Anonymkode: c761d...5a9

• Liker 9
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Vi er alle forskjellige, men det stopper her, jeg kan ikke tilbringe første juledag slik som dette, en slik feil får jeg bare lære av slik at det aldri skjer igjen.

Det er en annen diskusjon men det er sinnsykt mye reklame på KJØP, KJØP, lokkepriser og "tilbud," i tillegg er det ofte tilbudsvarer som er priset høyere i kassen ( merker det gjerne etterpå ) er vel bare lei det konstante fokuset på KJØP, reklame og bruk opp pengene dine her.

Å lære av sine feil er fornuftig. Å legge skylden på andre er patetisk.

Endret av PetterKanin

Annonse

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Ja, jeg har forstått det, men du svarer saklig uten å kjefte, tusen takk det er befriende.🌺

Jeg har ikke tro på kjefting. Eller at jeg vet bedre enn andre. Alle kan gjøre feil i en stresset tid 

Anonymkode: 98daa...819

• Liker 1
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Neivel, regner meg nivået ikke er så høyt her inne, på kv møter man aldri empati eller forståelse.

Spør igjen, hva slags service hadde du forventet å bli møtt med? Det står klart og tydelig hva som er greit i forhold til å bytte varer. 

Du driter deg ut på et mobilkjøp, får (selvsagt) ikke byttet den etterpå, også påstår du at nivåt på KG er lavt😅 

• Liker 4
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er min egen feil med bomkjøp, likevel savner jeg litt service når man kjøper noe så dyrt.

Det er ikke dårlig service når de nekter deg å bytte noe de ikke får solgt til full pris igjen. 

• Liker 3
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Neivel, regner meg nivået ikke er så høyt her inne, på kv møter man aldri empati eller forståelse.

Jeg har empati for at det er kjedelig tabbe, og forståelse for at det føles kjipt. 

Jeg har ikke forståelse for at at du mener det er butikkens jobb å betale for din feil.

Jeg synes det er lavmål å rakke ned på andre i form av "lavt nivå" bare fordi de ikke er enige med deg. 

(og PS - du henger selv på KG)

Anonymkode: aa1c9...de2

• Liker 8

Det står garantert på kvitteringen at "varer med brutt forsegling kan ikke returneres". Det er en god nok beskjed gitt fra butikken.

Anonymkode: e622f...d9c

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Og møtte en kverulerende selger som sa at kanske varehuset Elkjøp ville bytte den "hvis de var snill mot meg"?   ?

Jeg åpnet kun forseilingen, men lukket den fort fordi det vare et feilkjøp gjort under klikk og hent på nett.

Nå sitter jeg her med en dyr ny telefon jeg ikke får byttet, jobbsituasjon gjør at jeg ikke kan bruke den, min egen feil at jeg ikke sjekket mer, likevel er jeg skuffet over at jeg ikke får byttet en helt ny ubrukt i phone og måten ELKJØP BEHANDLER KUNDENE PÅ.

Send inn reklamasjon. Dette har jeg vært borti i samme butikk, bare at telefonen som ble kjøpt var åpnet og tatt i bruk. Vi fikk levert den tilbake og fikk tilbake pengene.

Anonymkode: 7d78e...5be

1. Du kjøper feil telefon, fordi du ikke tar deg tid til å se hva du egentlig kjøper.

2. Du åpner esken, fremdeles uten å se hva du har kjøpt.

...... og nå forventer du at Elkjøp skal betale for dine feil. Sier det noe om DEG? Ja det vil jeg absolutt påstå. Er det positivt? Overhode ikke!!

Anonymkode: 0b3e2...e2c

• Liker 5

Annonse

Synes dette var fantastisk god service fra Elkjøp jeg. God service mot alle oss andre. For nå slipper vi risikere å kjøpe et åpnet produkt og vi slipper å betale mer for andre ting fordi din telefon må selges til redusert pris.

👏👏👏Elkjøp

• Liker 5

Jeg skjønner du ble skuffet, men det er usaklig å skjelle ut Elkjøp fordi du ikke er enig i de reglene de har bestemt for kjøp og salg.

Lykke til med salg på finn, håper du får igjen pengene dine 😊

Anonymkode: c17df...104

• Liker 2
Annonse
On 12/25/2020 at 8:47 AM, Blondie65 said:

La meg se om jeg forstår deg riktig:

Du er avhengig av telefon i jobb og måtte ha ny i full fart. Du velger å bestille den online, og på tross av at dette tydeligvis er et mange tusen kroners kjøp klarte du å kjøpe feil telefon. Her kommer mitt første spørsmål:

- Hva er feil med den? Kan den ikke brukes til jobben du skal gjøre?

Du henvender deg til Elkjøp i butikk i den tro at det ikke spiller noen rolle at du har "tatt telefonen i bruk" (du har brutt forseglingen på pakken) - Elkjøp skal gå utover alle deres egne regler, for her kommer du. Da har jeg et spørsmål til:

- Den ubrukelige telefonen, stod det ikke på pakken hva slags telefon det var slik at det ikke var nødvendig å bryte forseglingen for å skjønne at det var et bomkjøp?

Elkjøp sier nei, og på tross av at du vet at det er du som har bommet, går du på nett og skjeller ut Elkjøp for elendig kundeservice. Du mener at med et så "dyrt" kjøp burde du fått lov. Da har et nytt spørsmål:

- Vet du at Elkjøp selger hvitevarer, PC'er, hele kjøkken, TV'er osv  til langt høyere beløp enn mobiler? Mener du at enhver som kjøper noe til flere tusenlapper skal kunne dumpe vare som er tatt i bruk hos Elkjøp fordi de ombestemmer seg, var stresset når de kjøpte eller lignende?

Bytteretten handler om at man ikke har kunnet besiktige varen fysisk før man kjøpte den. Og da sier det seg selv at varen skal være ubrukt ved returnering - ubrukt = ubrutt forsegling. Jeg tenker at det er på sin plass at du ruller inn og ber Elkjøp om unnskyldning for nedrakkingen din - dette er en søkbar tråd som kommer opp når andre søker på samme tema.

Om du kjøper på nett, så kan du bryte forseglingen og se på varen og likevel angre kjøpet innen 14 dager. Det er kun hygieneprodukter du ikke kan bryte forseglingen på hvis du skal bytte. 

Anonymkode: e67dc...fe9

• Liker 2
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Om du kjøper på nett, så kan du bryte forseglingen og se på varen og likevel angre kjøpet innen 14 dager. Det er kun hygieneprodukter du ikke kan bryte forseglingen på hvis du skal bytte. 

Anonymkode: e67dc...fe9

Den var kjøpt på nett.

Me for life skrev (På 25.12.2020 den 14.21):

Synes dette var fantastisk god service fra Elkjøp jeg. God service mot alle oss andre. For nå slipper vi risikere å kjøpe et åpnet produkt og vi slipper å betale mer for andre ting fordi din telefon må selges til redusert pris.

👏👏👏Elkjøp

😂

AnonymBruker skrev (På 25.12.2020 den 8.19):

Litt informasjon i julerushet når man kjøper noe så dyrt er greit, det var gjort en feil på kvittering ( info annen selger på elkjøp ) men nok nå, den blir prøvd solgt.

Informasjon!?

Alle vet at brutt forsegling = ikke returnerbar vare.

Og om du mener informasjon om selve produktet så ligger jo absolutt all informasjon tilgjengelig så den ansatte i kassen skal ikke stå og gi deg hele bruksveiledningen når du betaler liksom...

Anonymkode: 3dddf...a0e

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...