AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #41 Skrevet 25. desember 2020 PetterKanin skrev (Akkurat nå): Hvis det var det du ønsket så er du nok på feil plass. Nettopp. Anonymkode: a6746...e40
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #42 Skrevet 25. desember 2020 Blondie65 skrev (1 time siden): La meg se om jeg forstår deg riktig: Du er avhengig av telefon i jobb og måtte ha ny i full fart. Du velger å bestille den online, og på tross av at dette tydeligvis er et mange tusen kroners kjøp klarte du å kjøpe feil telefon. Her kommer mitt første spørsmål: - Hva er feil med den? Kan den ikke brukes til jobben du skal gjøre? Du henvender deg til Elkjøp i butikk i den tro at det ikke spiller noen rolle at du har "tatt telefonen i bruk" (du har brutt forseglingen på pakken) - Elkjøp skal gå utover alle deres egne regler, for her kommer du. Da har jeg et spørsmål til: - Den ubrukelige telefonen, stod det ikke på pakken hva slags telefon det var slik at det ikke var nødvendig å bryte forseglingen for å skjønne at det var et bomkjøp? Elkjøp sier nei, og på tross av at du vet at det er du som har bommet, går du på nett og skjeller ut Elkjøp for elendig kundeservice. Du mener at med et så "dyrt" kjøp burde du fått lov. Da har et nytt spørsmål: - Vet du at Elkjøp selger hvitevarer, PC'er, hele kjøkken, TV'er osv til langt høyere beløp enn mobiler? Mener du at enhver som kjøper noe til flere tusenlapper skal kunne dumpe vare som er tatt i bruk hos Elkjøp fordi de ombestemmer seg, var stresset når de kjøpte eller lignende? Bytteretten handler om at man ikke har kunnet besiktige varen fysisk før man kjøpte den. Og da sier det seg selv at varen skal være ubrukt ved returnering - ubrukt = ubrutt forsegling. Jeg tenker at det er på sin plass at du ruller inn og ber Elkjøp om unnskyldning for nedrakkingen din - dette er en søkbar tråd som kommer opp når andre søker på samme tema. Nei, det skal jeg ikke gjøre, du som hever deg over andre folk basert på 4-5 linjer de skriver på nett, eier min egen virkelighet og hvis jeg er skuffet har jeg min fulle rett til og gi beskjed akkurat som DEG. Anonymkode: a6746...e40 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #43 Skrevet 25. desember 2020 Så dumt 🙈 Jeg leverte inn ett headsett på elkjøp. Hadde brukt det i 6 måneder. Selger sa at jeg hadde vært hardhendt så det gikk ikke på reklamasjon. Jeg kjørte til en annen elkjøp. Og der fikk jeg ett nytt headsett. Er forskjell på selgere men skjønner at de må følge reglene Anonymkode: 98daa...819 3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #44 Skrevet 25. desember 2020 Gjennom tråden her står det tydelig at jeg kjøpte denne telefonen i hastverk, jeg trodde bytteretten gjalt og ble skuffet, ønsket alle takk for svar. Men dere fortsetter og maler om dette, og nå skal jeg be om unskyldning, si meg har dere så god fritid at dere liker å kjefte på fremmede på nett? Anonymkode: a6746...e40 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #45 Skrevet 25. desember 2020 Lite du får gjort med det nå. Men en iPhone er uansett ikke et dårlig kjøp i seg selv. Denne telefonen vil du kunne ha glede av i mange år fremover. Forutsatt at du da ikke har to eller av andre grunner ikke trenger en iphone. Men da må du nesten bare bite i det sure eplet og selge den på finn med litt tap. Det burde ikke være store summen du taper. Vi taper alle små summer her og der på grunn av feil vi gjør. F,eks parkeringsbot. Anonymkode: b9afa...10f 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #46 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så dumt 🙈 Jeg leverte inn ett headsett på elkjøp. Hadde brukt det i 6 måneder. Selger sa at jeg hadde vært hardhendt så det gikk ikke på reklamasjon. Jeg kjørte til en annen elkjøp. Og der fikk jeg ett nytt headsett. Er forskjell på selgere men skjønner at de må følge reglene Anonymkode: 98daa...819 Ja, jeg har forstått det, men du svarer saklig uten å kjefte, tusen takk det er befriende.🌺 Anonymkode: a6746...e40
PetterKanin Skrevet 25. desember 2020 #47 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Gjennom tråden her står det tydelig at jeg kjøpte denne telefonen i hastverk, jeg trodde bytteretten gjalt og ble skuffet, ønsket alle takk for svar. Men dere fortsetter og maler om dette, og nå skal jeg be om unskyldning, si meg har dere så god fritid at dere liker å kjefte på fremmede på nett? Anonymkode: a6746...e40 Det at angreretten ikke gjelder er ikke dårlig service, slik du påstår. 3
Gjest Tamsi Skrevet 25. desember 2020 #48 Skrevet 25. desember 2020 Men hvorfor kan du ikke bruke den?
PetterKanin Skrevet 25. desember 2020 #49 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, jeg har forstått det, men du svarer saklig uten å kjefte, tusen takk det er befriende.🌺 Anonymkode: a6746...e40 Ingen har kjeftet på deg. 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #50 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Gjennom tråden her står det tydelig at jeg kjøpte denne telefonen i hastverk, jeg trodde bytteretten gjalt og ble skuffet, ønsket alle takk for svar. Men dere fortsetter og maler om dette, og nå skal jeg be om unskyldning, si meg har dere så god fritid at dere liker å kjefte på fremmede på nett? Anonymkode: a6746...e40 Men hva er årsaken til at du ikke kan bruke telefonen? Anonymkode: 4c4ba...ab5 3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #51 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Lite du får gjort med det nå. Men en iPhone er uansett ikke et dårlig kjøp i seg selv. Denne telefonen vil du kunne ha glede av i mange år fremover. Forutsatt at du da ikke har to eller av andre grunner ikke trenger en iphone. Men da må du nesten bare bite i det sure eplet og selge den på finn med litt tap. Det burde ikke være store summen du taper. Vi taper alle små summer her og der på grunn av feil vi gjør. F,eks parkeringsbot. Anonymkode: b9afa...10f Tusen takk for empati og forståelse, akkurat det jeg trengte nå. Du har rett, jeg får bare ta meg sammen, det finnes værre ting. Anonymkode: a6746...e40
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #52 Skrevet 25. desember 2020 PetterKanin skrev (1 minutt siden): Ingen har kjeftet på deg. Hvem snakker du egentlig til? Anonymkode: a6746...e40
PetterKanin Skrevet 25. desember 2020 #53 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvem snakker du egentlig til? Anonymkode: a6746...e40 Deg.
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #54 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men hva er årsaken til at du ikke kan bruke telefonen? Anonymkode: 4c4ba...ab5 Travel jobb, den er for tung og stor. Anonymkode: a6746...e40
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #55 Skrevet 25. desember 2020 PetterKanin skrev (Akkurat nå): Deg. Du har ingen rettigheter over andres tanker. Anonymkode: a6746...e40
Gjest Tamsi Skrevet 25. desember 2020 #56 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Travel jobb, den er for tung og stor. Anonymkode: a6746...e40 Du sier du står uten telefon fra nyttår og så er det bare størrelsen som er feil? Hadde skjønt det om den hadde et operativsystem som ikke støtter apper du må bruke, men dette bør da være mulig å tilpasse seg.
PetterKanin Skrevet 25. desember 2020 #57 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du har ingen rettigheter over andres tanker. Anonymkode: a6746...e40 Det har jeg heller ikke gitt uttrykk fir. Jeg klarer imidlertid å se at du ikke har blitt kjeftet på her. 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #58 Skrevet 25. desember 2020 Tamsi skrev (5 minutter siden): Du sier du står uten telefon fra nyttår og så er det bare størrelsen som er feil? Hadde skjønt det om den hadde et operativsystem som ikke støtter apper du må bruke, men dette bør da være mulig å tilpasse seg. Jeg trodde det selv, men har en spesiell jobb der jeg stadig er på og i aktivitet, det går også på sikkerhet og jeg har ingen mulighet til å drasse en slik stor og tung telefon med meg overalt. Anonymkode: a6746...e40
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #59 Skrevet 25. desember 2020 PetterKanin skrev (6 minutter siden): Det har jeg heller ikke gitt uttrykk fir. Jeg klarer imidlertid å se at du ikke har blitt kjeftet på her. V Anonymkode: a6746...e40
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #60 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): V Anonymkode: a6746...e40 Vi er alle forskjellige, men det stopper her, jeg kan ikke tilbringe første juledag slik som dette, en slik feil får jeg bare lære av slik at det aldri skjer igjen. Det er en annen diskusjon men det er sinnsykt mye reklame på KJØP, KJØP, lokkepriser og "tilbud," i tillegg er det ofte tilbudsvarer som er priset høyere i kassen ( merker det gjerne etterpå ) er vel bare lei det konstante fokuset på KJØP, reklame og bruk opp pengene dine her. Anonymkode: a6746...e40
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå