Gå til innhold

Fikk ikke byttet helt ny telefon på Elkjøp, dårlig behandling.

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.12.2020 den 19.57):

Men hvorfor må du se deg om etter ny jobb pga at du kjøpte feil telefon? 

Anonymkode: 3c700...ff0

Fordi jobben til TS er så stressende.

Men har ikke Elkjøp 30 dagers åpent kjøp da? Jeg kjøpte en vare der før jul. Selgeren sa at jeg kunne prøve produktet i 30 dager og returnere det hvis jeg ikke var fornøyd. 

Anonymkode: 3dddf...a0e

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke lest gjennom alt, men elkjøp selger jo ofte ting til reduserte priser dersom det har vært retur og brutt forsegling, esken er ødelagt eller ugått vare osv. Nevnte de noe om drt? Blir jo selvfølgelig ikke full pris tilbake, men noe kanskje. 

Anonymkode: 1c78b...90f

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Informasjon!?

Alle vet at brutt forsegling = ikke returnerbar vare.

Og om du mener informasjon om selve produktet så ligger jo absolutt all informasjon tilgjengelig så den ansatte i kassen skal ikke stå og gi deg hele bruksveiledningen når du betaler liksom...

Ja, nå har mange sagt dette 100000 ganger og poengtert all min skyld og feil, nå er det derimot nok, tråden har strekt seg over flere dager, så takk for alle svar

Anonymkode: a6746...e40

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fordi jobben til TS er så stressende.

Men har ikke Elkjøp 30 dagers åpent kjøp da? Jeg kjøpte en vare der før jul. Selgeren sa at jeg kunne prøve produktet i 30 dager og returnere det hvis jeg ikke var fornøyd. 

Det gjelder visst ikke telefoner ;)

Skrevet

TS, jeg forsto ikke helt hvorfor du må være helt uten telefon og ikke kan bruke denne telefonen? Er det et krav på jobben din å ha akkurat en konkret modell mobil?

Skrevet
On 12/25/2020 at 7:12 AM, AnonymBruker said:

Og møtte en kverulerende selger som sa at kanske varehuset Elkjøp ville bytte den "hvis de var snill mot meg"?   ?

Jeg åpnet kun forseilingen, men lukket den fort fordi det vare et feilkjøp gjort under klikk og hent på nett.

Nå sitter jeg her med en dyr ny telefon jeg ikke får byttet, jobbsituasjon gjør at jeg ikke kan bruke den, min egen feil at jeg ikke sjekket mer, likevel er jeg skuffet over at jeg ikke får byttet en helt ny ubrukt i phone og måten ELKJØP BEHANDLER KUNDENE PÅ.

Elkjøp er helt forferdelig på sånt. Kjøper aldri elektronikk der

Anonymkode: f1f2b...761

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ikke jeg heller, det er nok.

Skrevet

Det er så provoserende når folk roper ut om dårlig service fordi de har driti på leggen selv. At du ikke kan ture frem som du vil i butikken er ikke dårlig kundeservice. Du godtok vilkårene til Elkjøp i det du betalte for telefonen.

Anonymkode: 0fd16...e24

• Liker 7
Skrevet
Drizzt skrev (11 minutter siden):

TS, jeg forsto ikke helt hvorfor du må være helt uten telefon og ikke kan bruke denne telefonen? Er det et krav på jobben din å ha akkurat en konkret modell mobil?

Nei, men det er ekstra fokus på sikkerhet og den er dessverre for stor og tung, men null problem-den kan ikke byttes så jeg får spare til en ny.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er så provoserende når folk roper ut om dårlig service fordi de har driti på leggen selv. At du ikke kan ture frem som du vil i butikken er ikke dårlig kundeservice. Du godtok vilkårene til Elkjøp i det du betalte for telefonen.

Javisst, og det har dere påpekt tusen ganger. Jeg foretok et bomkjøp på nett, skulle skjekket mer enkelt og greit, lite å gjøre med det nå, men det blir likevel aldri mer elkjøp her i gården.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg kjøpte en MacBook der for noen år siden. Før garantien gikk ut leverte jeg den inn og  ba om ny. En MacBook skal ikke værekonka etter6 mndr vanlig bruk. Fikk så beskjed om at det ikke var noe galt ( 4 uker uten den rett før innlevering av viktige dokumenter i forb m et prosjekt). Men den virket jo ikke. Leverte inn på Eplehuset og hele harddisken måtte byttes. Lang historie kort: h fikk aldri ny Mac book el harddisk av Elkjøp. Måtte ut med flere tusen for å totalfikse en helt ny maskin. Og alle ukene uten, også harde ikke engang undersøkt den skikkelig?

det var helt essensielt å ha den jobben min. 
aldri mer Elkjøp til slike ting. Kjøper alle slike ting på Eplehuset. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.12.2020 den 8.22):

Jeg prøver ikke å skylde egen feil over på elkjøp, gjennom hele tråden har jeg fortalt at bomkjøpet var min feil, men jeg har savnet litt service og opplysning i en hektisk førjulstid, i tillegg så er ikke kommentaren: "kanskje de er snill og lar deg bytte den særlig proff, er det vel?

Elkjøp og andre kjeder som tidligere hadde fri tilbakelevering av produkter har vært gode til å informere om at ordningen ikke gjelder lenger på grunn av Korona.

Ellers synes jeg det er rimelig mange dure svar her inne. For 9 måneder siden ville ts fått byttet telefonen.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hva kjøper du der da? Vingummi, vaskemidler og stekespader? 😂😂

Anonymkode: 18f81...ad0

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva kjøper du der da? Vingummi, vaskemidler og stekespader? 😂😂

Anonymkode: 18f81...ad0

Støvsugeposer 😅

Skrevet
Brunello skrev (8 minutter siden):

Elkjøp og andre kjeder som tidligere hadde fri tilbakelevering av produkter har vært gode til å informere om at ordningen ikke gjelder lenger på grunn av Korona.

Ellers synes jeg det er rimelig mange dure svar her inne. For 9 måneder siden ville ts fått byttet telefonen.

Ja, sant?

Reagerer på kg og hvordan mange folk behandler andre her inne.

• Liker 1
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.12.2020 den 7.25):

Jeg skrev det var min egen feil, jeg har lest betingelsene og det står faktisk at mobiltelefoner kan byttes ( gjelder vel ikke ved brutt forsegling ) ..

Likevel er jeg irritert jo, møtt med følgende komentar:" kanskje de lar deg bytte den hvis de er snill... "

Jeg har rett til og bli forbanna, det er en ubrukt telefon, null rettigheter.

Det er ikke første gang elkjøp turer fram som de vil, det blir brev til ledelsen, full boikott der ord spres for familie, venner og nettverk. De er pengesterke.

Men det er jo sant, du har ingen rettigheter fordi DU har brutt forseglingen noe som er ekstremt tydelig at ikke må gjøres ved retur, så hvis de lar deg bytte så går det på ren velvilje. Eller snillhet, som du sier. 

Skrevet
On 12/25/2020 at 7:25 AM, AnonymBruker said:

Jeg skrev det var min egen feil, jeg har lest betingelsene og det står faktisk at mobiltelefoner kan byttes ( gjelder vel ikke ved brutt forsegling ) ..

Likevel er jeg irritert jo, møtt med følgende komentar:" kanskje de lar deg bytte den hvis de er snill... "

Jeg har rett til og bli forbanna, det er en ubrukt telefon, null rettigheter.

Det er ikke første gang elkjøp turer fram som de vil, det blir brev til ledelsen, full boikott der ord spres for familie, venner og nettverk. De er pengesterke.

Hvis du hadde lest (eller egentlig trodde eg alle visste dette) så hadde du funnet ut at Elkjøp bytter aldri mobiler, uansett hva. Sånn er og og sånn har det alltid vært. Ved f.eks din situasjon, OM de hadde byttet den ville de sittet igjen med noe som da blir en B-Vare. De taper altså på at du gjorde en feil.

Nå i disse Korona tider hadde de ikkje en gang "for å være snill med deg" hatt lov å byttet den. Sånn er reglene.

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Javisst, og det har dere påpekt tusen ganger. Jeg foretok et bomkjøp på nett, skulle skjekket mer enkelt og greit, lite å gjøre med det nå, men det blir likevel aldri mer elkjøp her i gården.

Det setter sikkert Elkjøp stor pris på :) 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, sant?

Reagerer på kg og hvordan mange folk behandler andre her inne.

addict skrev (1 minutt siden):

Men det er jo sant, du har ingen rettigheter fordi DU har brutt forseglingen noe som er ekstremt tydelig at ikke må gjøres ved retur, så hvis de lar deg bytte så går det på ren velvilje. Eller snillhet, som du sier. 

Elkjøp har hatt fri bytterett i løpet av 30 dager for brukte produkter i 20 år minst. Det har vært en del av konseptet deres. De sluttet med det på grunn av korona.

Skrevet

Hadde du kjøpt en ny telefon som forseglingen var brutt på ts?

Anonymkode: 8c5ba...35d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...