Gå til innhold

Fikk ikke byttet helt ny telefon på Elkjøp, dårlig behandling.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Betalte du for telefonen på nett, eller betalte du i butikken da du hentet den?

Anonymkode: ab60f...218

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

...............i tillegg så er ikke kommentaren: "kanskje de er snill og lar deg bytte den særlig proff, er det vel?

Anonymkode: a6746...e40

Hvis du måtte velge mellom "Nei, du har gjort en feil så det kommer ikke på tale", eller "kanskje de er snill og lar deg bytte den".  Hva synes du høres best ut som kunde? 

Jeg forstår frustrasjonen din, men unnskyldningene dine holder ikke mål.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo et nettkjøp, men det hjelper vel ikke når forseglingen ble brutt🙁 hva mente du med at det var gjort feil på kvittering av selger?

Anonymkode: dd168...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang kjøper du via nett (klikk & hent og kjøp i butikk holder ikke). Ved netthandel har du lov til å bryte forseglingen. Når du har kjøpt en vare fysisk i butikk har du ingen rettigheter utover reklamasjon ved feil på produktet. Alt annet er et raust tilbud fra butikken.

Anonymkode: 4fee3...83b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

La meg se om jeg forstår deg riktig:

Du er avhengig av telefon i jobb og måtte ha ny i full fart. Du velger å bestille den online, og på tross av at dette tydeligvis er et mange tusen kroners kjøp klarte du å kjøpe feil telefon. Her kommer mitt første spørsmål:

- Hva er feil med den? Kan den ikke brukes til jobben du skal gjøre?

Du henvender deg til Elkjøp i butikk i den tro at det ikke spiller noen rolle at du har "tatt telefonen i bruk" (du har brutt forseglingen på pakken) - Elkjøp skal gå utover alle deres egne regler, for her kommer du. Da har jeg et spørsmål til:

- Den ubrukelige telefonen, stod det ikke på pakken hva slags telefon det var slik at det ikke var nødvendig å bryte forseglingen for å skjønne at det var et bomkjøp?

Elkjøp sier nei, og på tross av at du vet at det er du som har bommet, går du på nett og skjeller ut Elkjøp for elendig kundeservice. Du mener at med et så "dyrt" kjøp burde du fått lov. Da har et nytt spørsmål:

- Vet du at Elkjøp selger hvitevarer, PC'er, hele kjøkken, TV'er osv  til langt høyere beløp enn mobiler? Mener du at enhver som kjøper noe til flere tusenlapper skal kunne dumpe vare som er tatt i bruk hos Elkjøp fordi de ombestemmer seg, var stresset når de kjøpte eller lignende?

Bytteretten handler om at man ikke har kunnet besiktige varen fysisk før man kjøpte den. Og da sier det seg selv at varen skal være ubrukt ved returnering - ubrukt = ubrutt forsegling. Jeg tenker at det er på sin plass at du ruller inn og ber Elkjøp om unnskyldning for nedrakkingen din - dette er en søkbar tråd som kommer opp når andre søker på samme tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg prøver ikke å skylde egen feil over på elkjøp, gjennom hele tråden har jeg fortalt at bomkjøpet var min feil, men jeg har savnet litt service og opplysning i en hektisk førjulstid, i tillegg så er ikke kommentaren: "kanskje de er snill og lar deg bytte den særlig proff, er det vel?

Nei,men hvis det er den kommentaren som irriterer deg,så var kommentaren fra EN selger i elkjøp, du kan da ikke mener at hele elkjøp er en dårlig butikk med dårlig service pga. EN selger kommer med et litt dumt utsagn?? Den kommentaren var vel ikke det verste jeg har hørt fra en selger heller, han visste vel at du ikke hadde rett til å bytte,så mener han du kan prøve,mulig de som avgjør det var i det snille hjørnet,og lot deg bytte. Relasjon kunde/butikk er en toveis kommunikasjon, og det er faktisk slik at det er mange forretninger som helst ikke ønsker en del kunder også, så om du slutter å handle på elkjøp,så kan det jo faktisk hende elkjøp også blir fornøyd. Da blir det en vinn-vinn situasjon:-)

Fortsatt god jul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det står tydelig på nettsiden at ‘åpnede produkter/brutt emballasje’ er untatt fra åpent kjøp. Produkter med abonnement er også untatt fra åpent kjøp. 

Anonymkode: d46d7...442

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Det er min egen feil med bomkjøp, likevel savner jeg litt service når man kjøper noe så dyrt.

Hva slags service forventet du egentlig i dette tilfelle? Kan ikke skjønne hva du oppfatter som dårlig service i dette tilfellet her. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Litt informasjon i julerushet når man kjøper noe så dyrt er greit, det var gjort en feil på kvittering ( info annen selger på elkjøp ) men nok nå, den blir prøvd solgt.

Dette er noe de aller fleste forbrukere kjenner til, Elkjøp skal da ikke stå der å informere hver eneste kunde om dette.

Endret av PetterKanin
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe som heter angrerett. Og da har ikke "brutt forsegling" noe å si. Men det avgjørende er om betalingen skjedde på nett eller i butikk. At produktet ble hentet i butikk er også irrelevant.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whistler skrev (1 time siden):

Hvis du måtte velge mellom "Nei, du har gjort en feil så det kommer ikke på tale", eller "kanskje de er snill og lar deg bytte den".  Hva synes du høres best ut som kunde? 

Jeg forstår frustrasjonen din, men unnskyldningene dine holder ikke mål.

Eneste jeg har gjort er og åpne plasten.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hill83 skrev (33 minutter siden):

slike folk som deg er kunden fra helvete . Forventer at butikken skal ta tapet for din fuck up. 

De burde gitt informasjon ved kjøp, hvis du leser andre tråder så er det en del som reagerer på elkjøp.

Og DU burde virkelig gå inn i deg selv og måten du snskker på til folk, tror du dette var en lett feil ? NEI, det var ikke det så shutt upp.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Det er noe som heter angrerett. Og da har ikke "brutt forsegling" noe å si. Men det avgjørende er om betalingen skjedde på nett eller i butikk. At produktet ble hentet i butikk er også irrelevant.

Hm... betalingen skjedde. der elkjøp utlverer varene sine, blir vel regnet som butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

betaling i butikk, ikke på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
PetterKanin skrev (48 minutter siden):

Dette er noe de aller fleste forbrukere kjenner til, Elkjøp skal da ikke stå der å informere hver eneste kunde om dette.

neivel

tusen hjertelig takk for all forståelse, empati og OMTANKE i min fortvilelse.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hos power har de åpent kjøp i 60 dager selv ved kjøp i butikk og brutt emballasje, så du kan jo heller handle der :)

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/1nmBqW/power-gjeninnfoerer-aapent-kjoep-etter-corona-elkjoep-avventer

Anonymkode: 81f09...527

Nei, det blir aldri mer power og elkjøp herfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

neivel

tusen hjertelig takk for all forståelse, empati og OMTANKE i min fortvilelse.

Hvis det var det du ønsket så er du nok på feil plass. Da bør du i allefall presisere at du kun ønsker støttende innlegg til tross for at feilenn ble gjort av deg i startinnlegget.

Endret av PetterKanin
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nerine_ skrev (58 minutter siden):

Hva slags service forventet du egentlig i dette tilfelle? Kan ikke skjønne hva du oppfatter som dårlig service i dette tilfellet her. 

Neivel, regner meg nivået ikke er så høyt her inne, på kv møter man aldri empati eller forståelse.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...