Gå til innhold

Fikk ikke byttet helt ny telefon på Elkjøp, dårlig behandling.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og møtte en kverulerende selger som sa at kanske varehuset Elkjøp ville bytte den "hvis de var snill mot meg"?   ?

Jeg åpnet kun forseilingen, men lukket den fort fordi det vare et feilkjøp gjort under klikk og hent på nett.

Nå sitter jeg her med en dyr ny telefon jeg ikke får byttet, jobbsituasjon gjør at jeg ikke kan bruke den, min egen feil at jeg ikke sjekket mer, likevel er jeg skuffet over at jeg ikke får byttet en helt ny ubrukt i phone og måten ELKJØP BEHANDLER KUNDENE PÅ.

Anonymkode: a6746...e40

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo helt og holdent din egen feil som ikke dobbeltsjekker kjøp. Jeg kan signere på rotten holdning hos elkjøp, men ikke for dette. Det er som når folk blir sur fordi de bestiller ikke-refunderbare hotellopphold, også blir de sur når de ikke får pengene tilbake.. Les betingelsene før du begår et kjøp. 

Anonymkode: fc45c...2a2

Jeg skrev det var min egen feil, jeg har lest betingelsene og det står faktisk at mobiltelefoner kan byttes ( gjelder vel ikke ved brutt forsegling ) ..

Likevel er jeg irritert jo, møtt med følgende komentar:" kanskje de lar deg bytte den hvis de er snill... "

Jeg har rett til og bli forbanna, det er en ubrukt telefon, null rettigheter.

Det er ikke første gang elkjøp turer fram som de vil, det blir brev til ledelsen, full boikott der ord spres for familie, venner og nettverk. De er pengesterke.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvem tenker du skal betale for tabben du gjorde da?

De får ikke solgt en åpnet telefon til full pris, langt i fra. 

Anonymkode: aa1c9...de2

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har brutt forseglingen så får du ikke byttet nei. Dette handler ikke om dårlig kundeservice, selv om det er kjedelig.

• Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirah skrev (Akkurat nå):

Om du har brutt forseglingen så får du ikke byttet nei. Dette handler ikke om dårlig kundeservice, selv om det er kjedelig.

Det er vel vanlig at de informerer når du kjøper noe så dyrt, det har de gjort tidligere.

Det står faktisk på elkjøps sider (nett ) at man kan bytte telefoner, mulig er det kun hvis forseglingen ikke er brutt. Dette er likevel en ny ubrukt telefon, får legge den ut på FINN.NO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men hvem tenker du skal betale for tabben du gjorde da?

De får ikke solgt en åpnet telefon til full pris, langt i fra. 

Får prøve å selge den selv.

Penger skal de ha på sine egne premisser, jeg synes likevel det er DÅRLIG.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en krevende stilling og jobber mye, resulterte i et hastekjøp, nå møter jeg året uten telefon, elkøp kan dra til helvete rett og slett.:kjempesinna:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er vel vanlig at de informerer når du kjøper noe så dyrt, det har de gjort tidligere.

Det står faktisk på elkjøps sider (nett ) at man kan bytte telefoner, mulig er det kun hvis forseglingen ikke er brutt. Dette er likevel en ny ubrukt telefon, får legge den ut på FINN.NO

Det er allmennkunnskap at man ikke får byttet når forseglingen er brutt. Bruker å stå på esken også. Om du leser vilkårene til Elkjøp så står det ganske tydelig at produktet må være uåpnet ved retur.

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre er det utelukkende din feil, så det er ikke korrekt å skylde på Elkjøp. Det er mye de er skyldige i, men akkurat i ditt tilfelle er det bare deg selv du kan være sint på. 

Prøv å selge på finn til en nedsatt pris, så får du iallefall noe av pengene tilbake.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg har en krevende stilling og jobber mye, resulterte i et hastekjøp, nå møter jeg året uten telefon, elkøp kan dra til helvete rett og slett.:kjempesinna:

Hastverk er lastverk ja. Jeg gjorde et feilkjøp av mobil på Elkjøp en gang, og åpnet også emballasjen. Jeg løste det ved å selge den på Finn.no, tror jeg fikk nesten full pris tilbake. Eventuelt tap må du nok ta på egen kappe. 

Det er fort gjort å gjøre feil om man er en person som blir lett stresset i hverdagen pga jobb eller annet. 

Feilkjøpet var iallefall mitt ansvar alene.

Anonymkode: 22e81...75f

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hastverk er lastverk ja. Jeg gjorde et feilkjøp av mobil på Elkjøp en gang, og åpnet også emballasjen. Jeg løste det ved å selge den på Finn.no, tror jeg fikk nesten full pris tilbake. Eventuelt tap må du nok ta på egen kappe. 

Det er fort gjort å gjøre feil om man er en person som blir lett stresset i hverdagen pga jobb eller annet. 

Feilkjøpet var iallefall mitt ansvar alene.

Anonymkode: 22e81...75f

Blir ikke lett stresset men når alt skal gjøres før jul i tillegg til full stressende jobb så kan det fort bli slik.

Får legge den ut på Finn.no og starte med å søke nye jobber ;)

Takk for svar dere, vennlig hilsen fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drizzt skrev (23 minutter siden):

Dessverre er det utelukkende din feil, så det er ikke korrekt å skylde på Elkjøp. Det er mye de er skyldige i, men akkurat i ditt tilfelle er det bare deg selv du kan være sint på. 

Prøv å selge på finn til en nedsatt pris, så får du iallefall noe av pengene tilbake.

Det er min egen feil med bomkjøp, likevel savner jeg litt service når man kjøper noe så dyrt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og møtte en kverulerende selger som sa at kanske varehuset Elkjøp ville bytte den "hvis de var snill mot meg"?   ?

Jeg åpnet kun forseilingen, men lukket den fort fordi det vare et feilkjøp gjort under klikk og hent på nett.

Nå sitter jeg her med en dyr ny telefon jeg ikke får byttet, jobbsituasjon gjør at jeg ikke kan bruke den, min egen feil at jeg ikke sjekket mer, likevel er jeg skuffet over at jeg ikke får byttet en helt ny ubrukt i phone og måten ELKJØP BEHANDLER KUNDENE PÅ.

Dette er jo noen flere og flere har begynt med,nemlig å skyve skylda over på andre på alt som er feil. Her er det du som har gjort feil,og sjekka for lite før du handlet,så fullt og helt din feil. Når du prøver å skyve skylda for din egen feil over på elkjøp,så sier det mer om deg enn om elkjøp. Når er det også corona,så alle forretninger er mer restriktive med å ta retur. Din telefon har vært kjøpt av deg,om elkjøp tar den inn igjen,så må de faktisk sjekke alt på tlf så ikkeno er lagt inn,så du påfører dem mer jobb i tillegg. Du ville sikkert ikke vært fornøyd om du måte betalt for det? Nei,sorry.....folk må snart begynne å ta ansvar for egne handlinger!

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (32 minutter siden):

Forstår Elkjøp meget godt. Etter brutt forsegling er det kun reklamasjon eller garanti som gjelder.

Litt informasjon i julerushet når man kjøper noe så dyrt er greit, det var gjort en feil på kvittering ( info annen selger på elkjøp ) men nok nå, den blir prøvd solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
ludden skrev (Akkurat nå):

Dette er jo noen flere og flere har begynt med,nemlig å skyve skylda over på andre på alt som er feil. Her er det du som har gjort feil,og sjekka for lite før du handlet,så fullt og helt din feil. Når du prøver å skyve skylda for din egen feil over på elkjøp,så sier det mer om deg enn om elkjøp. Når er det også corona,så alle forretninger er mer restriktive med å ta retur. Din telefon har vært kjøpt av deg,om elkjøp tar den inn igjen,så må de faktisk sjekke alt på tlf så ikkeno er lagt inn,så du påfører dem mer jobb i tillegg. Du ville sikkert ikke vært fornøyd om du måte betalt for det? Nei,sorry.....folk må snart begynne å ta ansvar for egne handlinger!

Jeg prøver ikke å skylde egen feil over på elkjøp, gjennom hele tråden har jeg fortalt at bomkjøpet var min feil, men jeg har savnet litt service og opplysning i en hektisk førjulstid, i tillegg så er ikke kommentaren: "kanskje de er snill og lar deg bytte den særlig proff, er det vel?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men takk for svar, en lekse til lært, aldri mer elkjøp for hastige bestillinger:)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg prøver ikke å skylde egen feil over på elkjøp, gjennom hele tråden har jeg fortalt at bomkjøpet var min feil, men jeg har savnet litt service og opplysning i en hektisk førjulstid, i tillegg så er ikke kommentaren: "kanskje de er snill og lar deg bytte den særlig proff, er det vel?

Jo, om en selger viser seg som en udyktig selger,så mener du HELE elkjøp kan dra til helvete som det står oppe i tråden her?  Elkjøp har faktisk ikke gjort noe galt her,men en selger der har gjort en dårlig vurdering. Verre er det faktisk ikke.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er min egen feil med bomkjøp, likevel savner jeg litt service når man kjøper noe så dyrt.

En telefon er ikke et dyrt salg for elkjøp. Det er noe de selger mengder av hver dag. Og også noe de har lave marginer på da det er så mange som tilbyr telefoner. Parallelt med at det går ut mye dyrere varer, med mye bedre margin. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...