Gå til innhold

Skuffet over julegave fra «svigerforeldre»

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som tittelen tilsier.. Først og fremst vil jeg legge til at jeg på ingen måte er utakknemlig, synes bare dette virker så rart?

Jeg og min samboer har vært sammen over 12 år, jeg har alltid hatt et utrolig godt forhold til hans foreldre og de tok meg veldig godt i mot meg helt fra start. De er også en liten familie så jeg ble raskt en del av familien og har alltid sett på de som min «andre» familie.

Over til problemet, i alle år (med unntak av det første(? husker ikke helt), har jeg fått samme gave til jul og bursdag som deres egne voksne  barn. Til jul får vi alltid en praktisk gave innpakket, samt penger de vippser til hver vår konto. I år fikk barna deres vipps, ikke jeg. Dette er selvfølgelig ikke noe jeg kan ta opp med noen, men hva tror dere grunnen kan være til det?

Kan nevne at Corona ikke har betydning for økonomi da begge allerede lenge før Corona var pensjonister.

Anonymkode: 96f0b...864

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan de ha fått uforutsette utgifter?

Anonymkode: 730ef...e61

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan de ha fått uforutsette utgifter?

Anonymkode: 730ef...e61

Det kan jo selvfølgelig være en grunn? Men vi bor veldig nærme hverandre og er relativt ofte på besøk (kan fort bli 2-4 småbesøk i uken. Etter min mening snakker vi ofte om penger og økonomi. Så dersom det skulle vært en stor uforutsett utgift de plutselig fikk er jeg helt sikker på at vi hadde hørt om det.

Tenker kanskje de har glemt det? Tror de har gjort det men så har de ikke?

• Liker 3
Skrevet

Har det gått i glemmeboken?

Anonymkode: a8194...1b4

• Liker 24
Skrevet

Spør de istedenfor oss, vi vet ikke hvorfor. 

Anonymkode: 67c74...7af

• Liker 12
Skrevet

Da ble det sånn da. 

Er vel ikke noen krise det. Kanskje de har glemt det, kanskje det har skjedd noe annet, er hvert fall ikke noe man lager til et problem. 

Anonymkode: e6927...775

• Liker 21
Skrevet

Det var det samme her. Jeg fikk en liten gave mens samboer fikk gaver i fleng. Vi har også 2 barn sammen og de fikk 2 gaver hver. At jeg syns det er litt snodig, det gjør jeg. Jeg pleier alltid få en del gaver, men jeg er voksen nok til å ikke bli skuffet eller lei meg. 

Jeg føler sånn sett at barnas gaver er mine gaver, for sålenge de får gaver så trenger ikke jeg noenting. Syns det er et luksusproblem å bli skuffet over gaver når man ellers har alt man trenger...

Anonymkode: 0db5e...ca5

• Liker 14
Skrevet

Jeg synes ikke det var så rart.. Å få penger av svigers ville vært litt rart for meg. Du fikk jo gave også? 

Anonymkode: 4a25e...ab3

• Liker 28
Skrevet

Så du vil at de skal vippse deg penger? Du har jo fått gave, å bli snurt for å ikke få penger i tillegg er frekt. Hvorfor vippser ikke du dem penger hver jul?

Anonymkode: 3c516...128

• Liker 19
Skrevet

Vært sammen i 12 år? Da er du vel godt voksen. Jeg har ikke brydd meg noe som helst om gaver på mange år, er i 30-årene.

Anonymkode: 95e53...e3c

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vært sammen i 12 år? Da er du vel godt voksen. Jeg har ikke brydd meg noe som helst om gaver på mange år, er i 30-årene.

Og jeg er 40. Og setter veldig stor pris på alle gavene jeg fikk i går. Og hadde syntes det var merkelig om gaven fra svigers plutselig uteble etter mange år. 

Anonymkode: f8680...d3a

• Liker 30
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og jeg er 40. Og setter veldig stor pris på alle gavene jeg fikk i går. Og hadde syntes det var merkelig om gaven fra svigers plutselig uteble etter mange år. 

Anonymkode: f8680...d3a

Gaven uteble da ikke? Bare at det ikke kom penger. Fikk penger fra besteforeldrene mine i mange år, reagerte ikke spesielt da de sluttet med det etter at jeg kom meg ut i fast jobb.

«Hva?! Ingen 500-lapp med i år?!»

• Liker 12
Skrevet

Du gir jo svaret selv: de vipser til sine barn, og tydeligvis ikke til de andre barnas ektefeller, samboere, partnere. De tenker vel at pengene ikke er til din samboer alene, men til dere sammen, men de sendes til han, fordi han er deres barn. Kan ikke se noe galt i det. Tenker mer at du har fått en opplevelse av en vane, som du nå er skuffet over er ikke gjelder lengre. Men det er ditt problem, ikke deres.

Anonymkode: f816b...a21

• Liker 11
Skrevet

Er ikke du og samboeren din sammen? da er vel det han får på vipps deres og ikke bare hans?

Anonymkode: be455...909

• Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner deg jeg, gaver er en måte å vise at man bryr seg på.

Jeg fikk anti-rynkekrem fra mine svigerforeldre 🤨

Anonymkode: b99d9...665

• Liker 9
Skrevet

Jeg og samboeren fikk felles gave fra svigers vi. 😂 Ei flaske aquevit. Jeg hater aquevit og det vet de godt.

Anonymkode: ea7c8...4da

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Du gir jo svaret selv: de vipser til sine barn, og tydeligvis ikke til de andre barnas ektefeller, samboere, partnere. De tenker vel at pengene ikke er til din samboer alene, men til dere sammen, men de sendes til han, fordi han er deres barn. Kan ikke se noe galt i det. Tenker mer at du har fått en opplevelse av en vane, som du nå er skuffet over er ikke gjelder lengre. Men det er ditt problem, ikke deres.

Anonymkode: f816b...a21

Ts her. Stått opp på feil ben? Leste du egentlig det første jeg skrev? Jeg har på ingen måte blitt skuffet men som jeg skrev innledningsvis så lurte jeg vel bare på om flere hadde blitt overrasket av det hele hvis det gjaldt dem selv?

Og dere som helt klart ikke leste innledningen - jeg sitter ikke her å gråter over de pengene jeg ikke fikk. Synes bare det er så rart at han fikk overført penger og ikke jeg, tidligere har de vippset til hver vår konto 🙂

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Jeg og samboeren fikk felles gave fra svigers vi. 😂 Ei flaske aquevit. Jeg hater aquevit og det vet de godt.

Anonymkode: ea7c8...4da

Hva er «aquevit»?

• Liker 7
Skrevet

Få mannen din til å spørre. Min mor  glemte en seddel i en av gavene for 10 år siden, og er fortsatt på tuppa. 

Anonymkode: 7d368...8eb

• Liker 2
Skrevet

Det første jeg tenkte var at de nok har glemt det. Eller så har de endret tradisjon. Har mannen din søsken med partner, er det ikke vippset til disse partnere heller iår? Har mannen din fått dobbelt beløp enn vanlig?..? 

Anonymkode: 00dd5...fae

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...