Gjest gjest1 Skrevet 9. august 2005 #1 Skrevet 9. august 2005 Har aldri hatt spesielle hudproblemer, bortsett fra tørr hud. I de siste ukene har jeg fått relativt mange, små klumper som ser ut som talg. En og annen har jeg hatt før, men nå formerer de seg fra dag til dag. Kan det være noe i min hudpleierutine som gjør dette? Renser med Dermalogica ultracalming cleanser. Dermalogica skin smoothing cream/Dr.H rosekrem. Peeling x 1-2 pr uke. Dermalogica multivitamin power recovery mask x 1-2 pr uke. Huden er som sagt tørr, men jeg overdriver ikke med tunge kremer. Er over 30 år, så ingen tenåringshud. Noen som har tips???
Gjest Gjesta Skrevet 9. august 2005 #2 Skrevet 9. august 2005 Har du prøvd å la huden hvile om kvelden? Dvs rense, kanskje burke et ansiktsvann, men deretter ingenting. Det gjør jeg av og til, og det ser ut til å funke. En annen ting du kunne prøve, er å bruke MD Formulations Facial Cream under kremen på nattestid. Den løser opp talg og døde hudceller. Muligens kan Multivitamin-masken også gi tette porer.... (jeg bruker 90% samme produkter som du)
Gjest gjest1 Skrevet 10. august 2005 #3 Skrevet 10. august 2005 Jeg har mistanke om Multivitamin som en mulig synder... Men jeg elsker effekten den gir, glød og litt løft. Mmmm, må tenke på det. Har akkurat kjøpt en ny tube.. Rådet om å la huden hvile, skal jeg forsøke. Prøvde det litt i sommer, og det gikk greit. Bruker ansiktsvann fra Dr.H i sprayform. Må bare være litt sta og ikke smøre huden om den føles litt stram. Er ikke produktene fra M.D veldig sterke? Bør vel bare bruke de av og til?
Gjest Gjesta Skrevet 11. august 2005 #4 Skrevet 11. august 2005 Er ikke produktene fra M.D veldig sterke? Bør vel bare bruke de av og til? ← Jeg har sannsynligvis samme hudtype som deg (min er tørr og litt tynn), men jeg har ikke hatt noen som helst problemer med MD-produktene. Men jeg vil anbefale Facial Cream, som er for tørr hud, og ikke Facial Lotion. Brukes om natta under krem eller alene, og helst ikke i kombinasjon med sol, selv om jeg ikke har merket noe negativt i den sammenheng. Det siste sier vel noe om været her jeg har vært i sommer....
Gjest gjest1 Skrevet 11. august 2005 #5 Skrevet 11. august 2005 Du burde ikke peele mer enn én gang i uka. Selv har jeg sluttet med det helt (etter litt hjernevasking fra Dr Hauschka). Huden min har aldri sett bedre ut..
Gjest Gjesta Skrevet 11. august 2005 #6 Skrevet 11. august 2005 Og jeg synes at rosekremen gjør huden veldig fin, den virker nesten beroligende, til tross for den fete konsistensen.
Gjest gjest1 Skrevet 11. august 2005 #7 Skrevet 11. august 2005 Du burde ikke peele mer enn én gang i uka. Selv har jeg sluttet med det helt (etter litt hjernevasking fra Dr Hauschka). Huden min har aldri sett bedre ut.. ← Bruker mild peeling, og noen ganger rensekremen fra Dr.H som jo har noen biter i. Men er enig i at det enkle kan være det beste; la huden hvile og reparere seg selv. Og jeg synes at rosekremen gjør huden veldig fin, den virker nesten beroligende, til tross for den fete konsistensen. ← Ja, denne er veldig god! Og trikset er å bruke lite, og klappe den inn med varmen fra fingrene. Synes huden min er mindre sensitiv og rød etter bruk av denne.
Gjest Gjesta Skrevet 11. august 2005 #8 Skrevet 11. august 2005 Jeg mener også å huske at rosekremen er basert på shea/karitesmør, som ikke skal tette porene, så jeg tviler sterkt på at den er synderen. Etter at den fikk den røde flassete nesen min i orden igjen på rekordtid etter en forkjølelse, har jeg begynt å bruke den som nattkrem, og huden ser definitivt ut til å like det.
Gjest gjest1 Skrevet 11. august 2005 #9 Skrevet 11. august 2005 Sheasmør og avokadoekstrakt. Da står jeg igjen med Multivitamin.. Skal prøve å begrense bruken av denne for en periode. Iallefall kun bruke den som en maske (15 min), isteden for over natten.
Gjest Gjest_LINDA_* Skrevet 12. august 2005 #10 Skrevet 12. august 2005 Jeg bruker også Multivitamin masken fra Dermalogica og har ikke merket noe til at denne gir kviser/tetter porene. Kan jo prøve en vannbasert fuktighetsmaske for en stund og se om huden blir bedre av det?! Men skjønner at det kan være vanskelig å slutte med Multivitamin-masken for det gir utrolig fine resultater. Men om du skal prøve...Biotherm har en grønn tube med fuktighetsaske som er kjempe bra. Jeg har litt tørr hud og bruker den fra Biotherm èn gang i uken og Multivitaminmasken før jeg skal ut(ca \en gang i uken den også). Ellers liker jeg SKim Smoothing Cream-også fra Dermalogica. Den har jeg brukt kjempe lenge og får ikke lenger så tørr hud. Kremen trekker nokså fort inn og inneholder ikke mineraloljer som kan tette porene. Økt talgproduksjon kan jo komme av andre ting også da...trenger jo ikke være noe galt med produktene. Jeg har ikke prøvd Ultracalming Cleanser,men føler du at den renser godt nok?? Mulig om den ikke tar nok og at du dermed ikke får renser porene for sminke og skitt. Man kan jo få kviser selv om man har tørr hud-selv om det egentlig er litt selvmotsigende....
Gjest gjest1 Skrevet 12. august 2005 #11 Skrevet 12. august 2005 Takk for fyldig svar, Linda. Skin smooting cream bruker jeg, og er veldig fornøyd. Synes Ultracalming renser godt. Den er i gele/krem form, og etterlater ingen rester på huden. Må bruke denne, da huden min er ganske sensitiv. Mineraloljer holder jeg meg langt unna Og tørr hud (og hud over 35 år...), kan tydeligvis få kviser, ja. Skal som sagt prøve å begrense Multivitamin en periode. Men den er jo fantastisk! Har de siste dager brukt kun hudvann om kvelden, og det virker som huden har roet seg noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå