Gå til innhold

Normalt å bare snakke negativt etter en sosial sammenkomst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg og mannen har møtt familie, så ender det alltid (uten unntak) at han snakker negativt og syter og klager og hvordan selskapet var, hva folk sa og ikke sa, gjorde og ikke gjorde. Ikke er det nok med kjøreturen på ca 40 min, men etterpå når vi kommer hjem så holder han på i minst en time. Kjenner dette tar lufta ut av meg. Jeg vil helst bare dra frem det positive.

Når jeg prøver å si noe positivt, så sier han at jeg ikke forstår han, at jeg bare behandler de som barn osv, at jeg skal «beskytte dem». 

Kan umulig være helt normalt dette vel?

Anonymkode: adf63...534

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvem sin familie er det? 

Anonymkode: f51de...8a6

Skrevet

Sånn er søstra mi

Anonymkode: 8266d...18b

Skrevet

Hvis dette kun skjer etter selskap med én spesifikk gjeng mennesker (i motsetning til at dette skjer hver eneste gang dere har vært sammen med andre mennesker), så trenger dere kanskje å vurdere noen endringer? I det minste legge inn en liten pustepause i forbindelse med samvær med disse menneskene. La ham gå seg en liten tur før dere kjører hjem. Litt frisk luft, og fem minutter alene hjelper nok betydelig på humøret. 

Anonymkode: f97b0...4ef

• Liker 5
Gjest supernova_87
Skrevet

Ja det kan vel hende at du ikke forstår ham da? Som innlegget ditt her vitner om. 

Noen ganger fortsetter folk å snakke og forklare fordi de ikke opplever seg forstått, da gjerne emosjonelt. Blir det annerledes om du virkelig prøver å komme til rota i hvordan han føler seg dårlig møtt av disse menneskene? 

Det går og an å si fra om det du mener og spørre hva som gjør til at det blir sånn. Det er mannen din. 

Skrevet

Sånn er jeg. Jeg er veldig var på kritikk og føler i blant at noen har vært dritt. Det verste er at magefølelsen på slikt har som regel stemt. 

Anonymkode: c1613...c7d

• Liker 3
Skrevet

Tror det er normalt. Man diskuterer gjerne negative saker rundt bordet også, hvorfor skal man snakke om noe som er perfekt liksom. Menneskers natur å syte

Anonymkode: b3565...fb1

Skrevet

Jeg kjenner et par som har det sånn. Han snakker ned alt og alle,  og hun er positiv og varm.  Det er virkelig ikke bra for dynamikken i parforholdet. Jeg synes det fremstår som en slags utrygghet, og selvhevdelse.  

Anonymkode: a07e3...1ee

Gjest byråkrati
Skrevet

"Jeg forstår at du blir frustrert over dem, men de blir ikke bedre mennesker av at vi snakker så mye om det etterpå. Jeg blir sliten av så mye negativitet og vil helst legge det bak meg og snakke om andre ting"

Men skal sies at det kommer litt an på. Jeg kjenner et par der hun har blitt behandlet dårlig hele oppveksten, men hun ser  på sin familie som normal og ok. Men de er fæle mennesker og det ser samboeren hennes. Han har veldig sterke, negative meninger om dem, men hun beskytter dem og vil ikke snakke ned om dem. Hun er hjernevasket

Skrevet

Har du forsøkt å snakke med han (ikke når han er i det humøret, men når alt er i en god tone en tilfeldig dag) om at du føler deg veldig tynget ned av det, men kanskje avtalte å begrense det til kjøreturen hjem? Hvor du må forsøke å bare lytte til hans følelser. Du behøver ikke være enig med han, men ofte kan det bare bunne i et behov for å bli hørt og sett og respektert. 

Stor forskjell dog på om dette gjelder absolutt alle familiebesøk dere drar på uansett hvem det er til, eller om det er de samme spesifikke menneskene han reagerer på hver gang. Jeg hadde blitt skeptisk om det gjelder alle, uansett. Da ville jeg foreslått til han at han kan bli hjemme og at jeg heller drar på besøk alene, så blir begge to gladere :)

• Liker 2
Skrevet (endret)

Great minds discuss ideas

Average minds discuss events

Small minds discuss people

Sitat: Eleanor Roosevelt

Endret av Nordis
  • Liker 2
Skrevet

Sånt er energitappende.....

Anonymkode: 2efdd...294

Skrevet

Regner med dette er din familie ts.

Anonymkode: 21749...841

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...