Gå til innhold

Coleter.no? Erfaring med denne nettbutikken?

Kaisamaia

Anbefalte innlegg

Er inne på coleter.no og skjønner ikke helt hvilken side dette er /hvem det er som står bak. Var så rar info.. Er vel bare å prøve å bestille noe, men lurer på om noen har brukt de? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde aldri handlet på et sånt sted. Det står ikke et ord om hvor butikken fysisk holder til, og det er ingen andre måter å få tak i kundeservice på enn via et "kontaktskjema" man må fylle ut. Ingen telefon, ingen epost eller noe. 

Det står bl.a. at dersom man skal returnere en vare, så må det godkjennes av dem først og man må ta kontakt via dette kontakskjemaet. Får du avslag, er det avslag. Du har ingen adresse å returnere noe til, så du kommer ingen vei før de gir deg den.

Og returnerer man varer for over "75 $" så må man sende det som sporbar post og de bærer ikke noe ansvar for at det kommer frem. Dollar? Prisene de har på varene er i kroner, men i retur-infoen snakker de om dollar. Er det amerikansk nettsted eller hva? Hvor i verden holder de til?

Nei, jeg ville ikke brukt den butikken. Ser ut som de selger kun billig kinaprodusert skrot uansett, som sikkert går i stykker på første gangs bruk.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (På 25.12.2020 den 11.01):

Jeg hadde aldri handlet på et sånt sted. Det står ikke et ord om hvor butikken fysisk holder til, og det er ingen andre måter å få tak i kundeservice på enn via et "kontaktskjema" man må fylle ut. Ingen telefon, ingen epost eller noe. 

Det står bl.a. at dersom man skal returnere en vare, så må det godkjennes av dem først og man må ta kontakt via dette kontakskjemaet. Får du avslag, er det avslag. Du har ingen adresse å returnere noe til, så du kommer ingen vei før de gir deg den.

Og returnerer man varer for over "75 $" så må man sende det som sporbar post og de bærer ikke noe ansvar for at det kommer frem. Dollar? Prisene de har på varene er i kroner, men i retur-infoen snakker de om dollar. Er det amerikansk nettsted eller hva? Hvor i verden holder de til?

Nei, jeg ville ikke brukt den butikken. Ser ut som de selger kun billig kinaprodusert skrot uansett, som sikkert går i stykker på første gangs bruk.

Takk. Tenkte ca. det samme, ja. Men skader kanskje ikke å kjøpe den ene tingen jeg faktisk skulle ha til 60 kr. 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.scamadviser.com/check-website/coleter.no
Jeg bruker å skanne nettsider før jeg shopper på nett. Står blant annet her at siden er veldig ny (3 mdr) hvilket ikke bruker å være et godt tegn. Den lokalisert i Tsjekkia og de som har laget nettsiden bruker verktøy for å skjule identitet.
Ville aldri ha rørt den siden der jeg! Tendens til Google translate om du ser litt nøye på siden. Et bekjent kjøpte nettopp en liten ting til 99,- på en lignende nettbutikk. Det ble plutselig hevet 2000 ekstra dagen etter. Heldigvis brukte ho kreditkort 😆

Endret av Chili_pepper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chili_pepper skrev (På 27.12.2020 den 1.49):

Jeg bruker å skanne nettsider før jeg shopper på nett. Står blant annet her at siden er veldig ny (3 mdr) hvilket ikke bruker å være et godt tegn. Den lokalisert i Tsjekkia og de som har laget nettsiden bruker verktøy for å skjule identitet.
Ville aldri ha rørt den siden der jeg! Tendens til Google translate om du ser litt nøye på siden. Et bekjent kjøpte nettopp en liten ting til 99,- på en lignende nettbutikk. Det ble plutselig hevet 2000 ekstra dagen etter. Heldigvis brukte ho kreditkort 😆

Oi. Tusen takk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Annonse

Bestilte der nå, helt trygt. Det er fra kina eller et annet land de sender det fra så det tar noe tid før varen kommer. 

Endret av Annets
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 måneder senere...
Chili_pepper skrev (På 27.12.2020 den 1.49):

Den må være eldre. Jeg kjøpte noe myggnetting der for 5 mnd siden. Det er et firma som sender fra andre siden av kloden, så det kan ta ukesvis før varene kommer.

Mine kom etter 3 uker, dog. Veldig billig og hittil ingenting å klage på.

Anonymkode: 4f799...a1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TUOS skrev (17 minutter siden):

Styr for guds skyld unna. Bare svindel. 

Ikke den erfaringen jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Den må være eldre. Jeg kjøpte noe myggnetting der for 5 mnd siden. Det er et firma som sender fra andre siden av kloden, så det kan ta ukesvis før varene kommer.

Mine kom etter 3 uker, dog. Veldig billig og hittil ingenting å klage på.

Ser nå at tråden er eldre enn jeg trodde:-).

Men fortsatt bare gode erfaringer med denne siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...