Kafka Skrevet 9. august 2005 #1 Skrevet 9. august 2005 01: På dette området er vi ofte enige om å være uenige med sikkerhet vedrørende uvisshet. Hvilket område prater jeg om? 02: Geir og Trude ligger døde på gulvet i en stor villa. Gulvet er fuktig og ved siden av de ligger en knust bolle. Det er ingen antydning til at de ble forgiftet. Utifra opplysningene gitt, hva er den mest plausible dødsårsaken? 03: Vet du hvorfor kumlokk er runde? 04: Er det mulig å forvente noe uforutsigbart? 05: Dersom alt er mulig, er det da mulig at ingenting er mulig? 06: Vet du hvor mange tenner et komplett tannsett inneholder? 07: En baby har 300 'bløte' ben ved fødselen. Disse vokser sammen og danner * hvor mange? 08: Kan verden betraktes som himmel eller et helvete beroende av ståsted? 09: Er det ikke, med kunnskap vi innehar i dag, åpenbart at vi har levd tidligere og at vi vil leve igjen? 10: Er det du som beveger deg fritt rundt verden eller er det verden som beveger seg fritt rundt deg? 11: Er universet en storslått mekanisme, beregning, tilfeldighet, eller tanke? 12: Uansett hva vi foretar oss innebærer det en form for mening. Alikevel ville vi ikke bruke ordet, 'meningsfyllt' om alt. Hva gjør noe 'meningsfyllt' ? 13: Noen bruker et år eller mer på å løse denne, andre igjen, 30 sekunder. Hvor lang tid bruker du? PS: La hver enkelt få løse den selv. 14: Syns du dette nesten er litt skummelt? 15: Dersom du skulle utgi en bok, hva ville den omhandle? 16: Går du rundt med en følelse av at det å få barn er en biologisk nødvendighet? 17: Dersom alle Hoppetitter er Heititter, og noen Heititter er Leititter, må da alle Leititter være Hoppetitter? Ja eller nei. 18: Dersom du treffer på et par som forteller deg at de er tvillinger, hva er da den enkleste måten du kan anslå om de er eneggede eller toeggede på? 19: En mann kommer inn på en bar og spør bartenderen om et glass vann. Bartenderen drar frem et gevær og sikter hissig på mannen. Mannen sier "Tusen takk" og går derifra. Hva skjedde her? 20: I en alt mer materialistisk verden, tror du det er noen fare for at filosofiske spørsmål og spørsmål vedrørende religion vil dø ut?
Kafka Skrevet 10. august 2005 Forfatter #2 Skrevet 10. august 2005 men alle dere flinke besvarere må da ha noen tanker rundt dette såvell som annet :icon_razz:
liv Skrevet 11. august 2005 #3 Skrevet 11. august 2005 Gidder ikke ta alle men her er noen.. 02: Geir og Trude ligger døde på gulvet i en stor villa. Gulvet er fuktig og ved siden av de ligger en knust bolle. Det er ingen antydning til at de ble forgiftet. Utifra opplysningene gitt, hva er den mest plausible dødsårsaken? Geir og trude er gullfisker, bollen knuste og de døde da det ikke var vann å puste i... 03: Vet du hvorfor kumlokk er runde? Så de ikke skal ramle nedi hullet, faktisk ikke mulig å få en større runding igjennom en mindre.. 06: Vet du hvor mange tenner et komplett tannsett inneholder? På mennesker er det 32. 18: Dersom du treffer på et par som forteller deg at de er tvillinger, hva er da den enkleste måten du kan anslå om de er eneggede eller toeggede på? Spørre?
Ciara Skrevet 13. august 2005 #4 Skrevet 13. august 2005 Hei Kafka 01: På dette området er vi ofte enige om å være uenige med sikkerhet vedrørende uvisshet. Hvilket område prater jeg om? 02: Geir og Trude ligger døde på gulvet i en stor villa. Gulvet er fuktig og ved siden av de ligger en knust bolle. Det er ingen antydning til at de ble forgiftet. Utifra opplysningene gitt, hva er den mest plausible dødsårsaken? Syntes gullfisk-teorien var bra 03: Vet du hvorfor kumlokk er runde? Aner ikke. 04: Er det mulig å forvente noe uforutsigbart? Ja, det er mulig å forvente det. Om det vil inntre noe uforutsigbart er en annen sak. 05: Dersom alt er mulig, er det da mulig at ingenting er mulig? Nei. 06: Vet du hvor mange tenner et komplett tannsett inneholder? 32. 07: En baby har 300 'bløte' ben ved fødselen. Disse vokser sammen og danner * hvor mange? Vet ikke. 08: Kan verden betraktes som himmel eller et helvete beroende av ståsted? Ja, absolutt. Folks oppfatning av verden er jo forskjellig Hadde vært fint om flest mulig så på den som himmel, i så fall 09: Er det ikke, med kunnskap vi innehar i dag, åpenbart at vi har levd tidligere og at vi vil leve igjen? Nei, jeg synes ikke det. 10: Er det du som beveger deg fritt rundt verden eller er det verden som beveger seg fritt rundt deg? Det er jeg som beveger meg fritt rundt i verden. Det er en mye hyggeligere tanke 11: Er universet en storslått mekanisme, beregning, tilfeldighet, eller tanke? Mekanisme og tilfeldighet, kanskje? 12: Uansett hva vi foretar oss innebærer det en form for mening. Alikevel ville vi ikke bruke ordet, 'meningsfyllt' om alt. Hva gjør noe 'meningsfyllt' ? Hm. Noe som er meningsfullt har verdi. En meningsfull samtale er en samtale jeg verdsetter. 13: Noen bruker et år eller mer på å løse denne, andre igjen, 30 sekunder. Hvor lang tid bruker du? PS: La hver enkelt få løse den selv. Jeg brukte under et minutt. 14: Syns du dette nesten er litt skummelt? Hehe nei Det er vel mer juks. På slutten forteller den jo bare hvilket nytt tall du har (som er likt uansett hvilket tall mellom 1-25 man velger), og ikke hvilket tall du egentlig tenkte på. Det interessante ved det er jo at man gjerne blir forbauset med en gang fordi det virker litt pussig 15: Dersom du skulle utgi en bok, hva ville den omhandle? Oi. Den er tøff. Jeg tror jeg ville skrevet en roman som skulle trøste. Få folk til å innse at selv om verden kan virke håpløs, så er både mennesket og verden et gigantisk lykketreff 16: Går du rundt med en følelse av at det å få barn er en biologisk nødvendighet? Nei, heldigvis. 17: Dersom alle Hoppetitter er Heititter, og noen Heititter er Leititter, må da alle Leititter være Hoppetitter? Ja eller nei. Nei. 18: Dersom du treffer på et par som forteller deg at de er tvillinger, hva er da den enkleste måten du kan anslå om de er eneggede eller toeggede på? Se om de er klin like? 19: En mann kommer inn på en bar og spør bartenderen om et glass vann. Bartenderen drar frem et gevær og sikter hissig på mannen. Mannen sier "Tusen takk" og går derifra. Hva skjedde her? Vet ikke. 20: I en alt mer materialistisk verden, tror du det er noen fare for at filosofiske spørsmål og spørsmål vedrørende religion vil dø ut? Nei
Arkana Skrevet 13. august 2005 #5 Skrevet 13. august 2005 (endret) 01: På dette området er vi ofte enige om å være uenige med sikkerhet vedrørende uvisshet. Hvilket område prater jeg om? ?? 02: Geir og Trude ligger døde på gulvet i en stor villa. Gulvet er fuktig og ved siden av de ligger en knust bolle. Det er ingen antydning til at de ble forgiftet. Utifra opplysningene gitt, hva er den mest plausible dødsårsaken? Jepp, de er gullfisker. 03: Vet du hvorfor kumlokk er runde? For at lokket ikke skal kunne dette nedi hullet. 04: Er det mulig å forvente noe uforutsigbart? Ja. 05: Dersom alt er mulig, er det da mulig at ingenting er mulig? Nei. 06: Vet du hvor mange tenner et komplett tannsett inneholder? 32 07: En baby har 300 'bløte' ben ved fødselen. Disse vokser sammen og danner * hvor mange? 206 08: Kan verden betraktes som himmel eller et helvete beroende av ståsted? Ja. 09: Er det ikke, med kunnskap vi innehar i dag, åpenbart at vi har levd tidligere og at vi vil leve igjen? Det kommer an på hvem du spør. 10: Er det du som beveger deg fritt rundt verden eller er det verden som beveger seg fritt rundt deg? Begge deler. 11: Er universet en storslått mekanisme, beregning, tilfeldighet, eller tanke? Litt av alt kanskje? 12: Uansett hva vi foretar oss innebærer det en form for mening. Alikevel ville vi ikke bruke ordet, 'meningsfyllt' om alt. Hva gjør noe 'meningsfyllt' ? Alt har en mening, men for å være meningsfylt må det bety noe for meg personlig. Det må ha en betydning for meg i livet. 13: Noen bruker et år eller mer på å løse denne, andre igjen, 30 sekunder. Hvor lang tid bruker du? PS: La hver enkelt få løse den selv. Ca 1 minutt. 14: Syns du dette nesten er litt skummelt? Ikke i det hele tatt. 15: Dersom du skulle utgi en bok, hva ville den omhandle? Livet mitt. 16: Går du rundt med en følelse av at det å få barn er en biologisk nødvendighet? Nei. 17: Dersom alle Hoppetitter er Heititter, og noen Heititter er Leititter, må da alle Leititter være Hoppetitter? Ja eller nei. Nei. 18: Dersom du treffer på et par som forteller deg at de er tvillinger, hva er da den enkleste måten du kan anslå om de er eneggede eller toeggede på? Siden dette er et par, som i et ektepar/kjærestepar, antar jeg at dette dreier seg om enten a) at de tilhører stjernetegnet "tvillingene" eller at de b) er tvillinger men ikke "med hverandre". Hvis a blir spørsmålet ditt irrelevant, hvis b må jeg nok spørre dem. 19: En mann kommer inn på en bar og spør bartenderen om et glass vann. Bartenderen drar frem et gevær og sikter hissig på mannen. Mannen sier "Tusen takk" og går derifra. Hva skjedde her? Mannen hadde hikke og bartenderen skremte ham ved å trekke fram geværet, hikken forsvant og mannen takket ham for det. 20: I en alt mer materialistisk verden, tror du det er noen fare for at filosofiske spørsmål og spørsmål vedrørende religion vil dø ut? Ja, det er mulig. Endret 13. august 2005 av Arkana
cosmo Skrevet 14. august 2005 #6 Skrevet 14. august 2005 (endret) Hei Kafka! Jeg svarte på de spørsmålene jeg synes var mest interessante, jeg 02: Geir og Trude ligger døde på gulvet i en stor villa. Gulvet er fuktig og ved siden av de ligger en knust bolle. Det er ingen antydning til at de ble forgiftet. Utifra opplysningene gitt, hva er den mest plausible dødsårsaken? Trude knuste glassbollen og ble så lei seg at hun tok sitt eget liv. Geir følte at han ikke kunne leve uten Trude, og fulgte etter... 03: Vet du hvorfor kumlokk er runde? For at man ikke skal kunne putte lokket nedi hullet. Dersom det f.eks. hadde vært kvadratisk, kan man jo bare snu det og putte det ned siden diagonalen til et kvadrat er lengre enn sidene. 04: Er det mulig å forvente noe uforutsigbart? Absolutt! Gjør det ofte jeg.... 05: Dersom alt er mulig, er det da mulig at ingenting er mulig? Hmm..kommer vel litt an på hvordan man ser på det. Egentlig ville jeg si at alt utelukker ingenting, siden alt og ingenting er motsetninger. På en annen side får en vel aldri "alt" på en gang, og da åpner vel dette også for "ingenting"? hvis du skjønner... 06: Vet du hvor mange tenner et komplett tannsett inneholder? 36? 08: Kan verden betraktes som himmel eller et helvete beroende av ståsted? begge deler 10: Er det du som beveger deg fritt rundt verden eller er det verden som beveger seg fritt rundt deg? De fleste vil vel mene begge deler, men jeg skjønner ikke helt hvordan jeg kan bevege meg fritt rundt uten verden?(hvis det ikke bare er jorden du tenker på) Jeg mener vel det siste. 11: Er universet en storslått mekanisme, beregning, tilfeldighet, eller tanke? Ville nok satset pengene mine på at det var mekanisme, men er ikke helt sikker..Vanskelig sprøsmål=) 12: Uansett hva vi foretar oss innebærer det en form for mening. Alikevel ville vi ikke bruke ordet, 'meningsfyllt' om alt. Hva gjør noe 'meningsfyllt' ? At folk eller en situasjon utvikler seg/kommer seg videre eller gir en andre impulser pga noe(dette meningsfyllte) 14: Syns du dette nesten er litt skummelt? Siden er nede.... 15: Dersom du skulle utgi en bok, hva ville den omhandle? Noe jeg ville si verden som jeg mener er viktig (oi, så klisje det hørtes ut...Jeg mente ala politiske synspunker eller holdninger) 16: Går du rundt med en følelse av at det å få barn er en biologisk nødvendighet? nei 17: Dersom alle Hoppetitter er Heititter, og noen Heititter er Leititter, må da alle Leititter være Hoppetitter? Ja eller nei. nei ← Endret 14. august 2005 av cosmo
Gjest *Tiril* Skrevet 14. august 2005 #7 Skrevet 14. august 2005 01: På dette området er vi ofte enige om å være uenige med sikkerhet vedrørende uvisshet. Hvilket område prater jeg om? Uenigheten 02: Geir og Trude ligger døde på gulvet i en stor villa. Gulvet er fuktig og ved siden av de ligger en knust bolle. Det er ingen antydning til at de ble forgiftet. Utifra opplysningene gitt, hva er den mest plausible dødsårsaken? Geir var hemmelig agent og kom hjem med en bolle han hadde fått fra jobben. det kom en edderkopp krypende opp på bollen og Geir kastet den fra seg. Trude, som handlekraftig kvinne, slo etter edderkoppen og knuste bollen som viste seg å være fylt av gass. Både Geir og Trude døde av gassen og begge tisset på seg. 03: Vet du hvorfor kumlokk er runde? De skal ligne på solen 04: Er det mulig å forvente noe uforutsigbart? BØ! Ja det er det. 05: Dersom alt er mulig, er det da mulig at ingenting er mulig? Alt inbefatter ingenting så da er det altså mulig. 06: Vet du hvor mange tenner et komplett tannsett inneholder? 32 07: En baby har 300 'bløte' ben ved fødselen. Disse vokser sammen og danner * hvor mange? 270 tror jeg 08: Kan verden betraktes som himmel eller et helvete beroende av ståsted? beroende av tro 09: Er det ikke, med kunnskap vi innehar i dag, åpenbart at vi har levd tidligere og at vi vil leve igjen? nei, ikke for meg. Om du mener reinkarnasjon 10: Er det du som beveger deg fritt rundt verden eller er det verden som beveger seg fritt rundt deg? Jeg beveger meg ikke fritt rundt verden, og verden beveger seg heller ikke fritt rundt meg. Jeg kan bevege meg fritt rundt i verden, mens verden som i planeten kan ikke gjøre det i meg. verden som i inntrykk og følelser kan derimot bevege seg fritt rundt i meg. 11: Er universet en storslått mekanisme, beregning, tilfeldighet, eller tanke? Universet er en storslått mekanisme bygd opp av både beregninger og tilfeldigheter vi ikke kan fatte ved tanke. 12: Uansett hva vi foretar oss innebærer det en form for mening. Alikevel ville vi ikke bruke ordet, 'meningsfyllt' om alt. Hva gjør noe 'meningsfyllt' ? Dette er individuelt. Meningsfullt for meg er noe som man gjør med hensikt, for å nå et resultat 13: Noen bruker et år eller mer på å løse denne, andre igjen, 30 sekunder. Hvor lang tid bruker du? PS: La hver enkelt få løse den selv. den er uløselig 14: Syns du dette nesten er litt skummelt? Å svare på spørsmål er mer tidsfordriv enn skummelt 15: Dersom du skulle utgi en bok, hva ville den omhandle? en side av livet. 16: Går du rundt med en følelse av at det å få barn er en biologisk nødvendighet? Ja, det skal gjørest riktig. 17: Dersom alle Hoppetitter er Heititter, og noen Heititter er Leititter, må da alle Leititter være Hoppetitter? Ja eller nei. nei 18: Dersom du treffer på et par som forteller deg at de er tvillinger, hva er da den enkleste måten du kan anslå om de er eneggede eller toeggede på? først ser du om det er gutt og jente, som sier at de er toegget. Så kan man jo spørre om de ikke ser ut som om de er snytt ut av nesa på hverandre. 19: En mann kommer inn på en bar og spør bartenderen om et glass vann. Bartenderen drar frem et gevær og sikter hissig på mannen. Mannen sier "Tusen takk" og går derifra. Hva skjedde her? Kort fortalt: En mann kom inn på en bar og spurte bartenderen om et glass vann. Bartenderen dro frem et gevær og siktet hissig på mannen. Mannen sa "Tusen takk" og gikk derifra. 20: I en alt mer materialistisk verden, tror du det er noen fare for at filosofiske spørsmål og spørsmål vedrørende religion vil dø ut? Nei, mennesket vil alltid undre seg.
Kafka Skrevet 14. august 2005 Forfatter #8 Skrevet 14. august 2005 Jøsses! Mange som har svart jo :icon_smile: Flott!
Kafka Skrevet 14. august 2005 Forfatter #9 Skrevet 14. august 2005 Hei Kafka ← Hei selv, Ciara! :icon_smile:
Kafka Skrevet 14. august 2005 Forfatter #10 Skrevet 14. august 2005 Gidder ikke ta alle men her er noen.. ← Kjempe
Kafka Skrevet 14. august 2005 Forfatter #11 Skrevet 14. august 2005 Hei Kafka! Jeg svarte på de spørsmålene jeg synes var mest interessante, jeg ← Og det var ikke rent få! Kjempefint!
Kafka Skrevet 14. august 2005 Forfatter #12 Skrevet 14. august 2005 01: På dette området er vi ofte enige om å være uenige med sikkerhet vedrørende uvisshet. Hvilket område prater jeg om? Uenigheten 02: Geir og Trude ligger døde på gulvet i en stor villa. Gulvet er fuktig og ved siden av de ligger en knust bolle. Det er ingen antydning til at de ble forgiftet. Utifra opplysningene gitt, hva er den mest plausible dødsårsaken? Geir var hemmelig agent og kom hjem med en bolle han hadde fått fra jobben. det kom en edderkopp krypende opp på bollen og Geir kastet den fra seg. Trude, som handlekraftig kvinne, slo etter edderkoppen og knuste bollen som viste seg å være fylt av gass. Både Geir og Trude døde av gassen og begge tisset på seg. 03: Vet du hvorfor kumlokk er runde? De skal ligne på solen 04: Er det mulig å forvente noe uforutsigbart? BØ! Ja det er det. 05: Dersom alt er mulig, er det da mulig at ingenting er mulig? Alt inbefatter ingenting så da er det altså mulig. 06: Vet du hvor mange tenner et komplett tannsett inneholder? 32 07: En baby har 300 'bløte' ben ved fødselen. Disse vokser sammen og danner * hvor mange? 270 tror jeg 08: Kan verden betraktes som himmel eller et helvete beroende av ståsted? beroende av tro 09: Er det ikke, med kunnskap vi innehar i dag, åpenbart at vi har levd tidligere og at vi vil leve igjen? nei, ikke for meg. Om du mener reinkarnasjon 10: Er det du som beveger deg fritt rundt verden eller er det verden som beveger seg fritt rundt deg? Jeg beveger meg ikke fritt rundt verden, og verden beveger seg heller ikke fritt rundt meg. Jeg kan bevege meg fritt rundt i verden, mens verden som i planeten kan ikke gjøre det i meg. verden som i inntrykk og følelser kan derimot bevege seg fritt rundt i meg. 11: Er universet en storslått mekanisme, beregning, tilfeldighet, eller tanke? Universet er en storslått mekanisme bygd opp av både beregninger og tilfeldigheter vi ikke kan fatte ved tanke. 12: Uansett hva vi foretar oss innebærer det en form for mening. Alikevel ville vi ikke bruke ordet, 'meningsfyllt' om alt. Hva gjør noe 'meningsfyllt' ? Dette er individuelt. Meningsfullt for meg er noe som man gjør med hensikt, for å nå et resultat 13: Noen bruker et år eller mer på å løse denne, andre igjen, 30 sekunder. Hvor lang tid bruker du? PS: La hver enkelt få løse den selv. den er uløselig 14: Syns du dette nesten er litt skummelt? Å svare på spørsmål er mer tidsfordriv enn skummelt 15: Dersom du skulle utgi en bok, hva ville den omhandle? en side av livet. 16: Går du rundt med en følelse av at det å få barn er en biologisk nødvendighet? Ja, det skal gjørest riktig. 17: Dersom alle Hoppetitter er Heititter, og noen Heititter er Leititter, må da alle Leititter være Hoppetitter? Ja eller nei. nei 18: Dersom du treffer på et par som forteller deg at de er tvillinger, hva er da den enkleste måten du kan anslå om de er eneggede eller toeggede på? først ser du om det er gutt og jente, som sier at de er toegget. Så kan man jo spørre om de ikke ser ut som om de er snytt ut av nesa på hverandre. 19: En mann kommer inn på en bar og spør bartenderen om et glass vann. Bartenderen drar frem et gevær og sikter hissig på mannen. Mannen sier "Tusen takk" og går derifra. Hva skjedde her? Kort fortalt: En mann kom inn på en bar og spurte bartenderen om et glass vann. Bartenderen dro frem et gevær og siktet hissig på mannen. Mannen sa "Tusen takk" og gikk derifra. 20: I en alt mer materialistisk verden, tror du det er noen fare for at filosofiske spørsmål og spørsmål vedrørende religion vil dø ut? Nei, mennesket vil alltid undre seg. ← Hei *Tiril* Har lest svarene dine noen ganger nå, og jeg likte de kjempegodt! Du var en interessant og spennende liten nøtt å knekke :icon_smile: Slett ikke dumme svar dette her Smarting! Jeg syns du så absolutt skulle gi ut en slik bok, og når den foreligger er jeg definitivt blandt de første som kjøper den! BØ! :grine2: vet du, jeg har en ubestemmelig følelse av at du er ganske så uforutsigbar selv, og det syns jeg bare er helt villt fantastisk! Fortsett med det
Kafka Skrevet 14. august 2005 Forfatter #13 Skrevet 14. august 2005 Flotte svar alle sammen! Hva angår 'petals..' så kan de av dere som brukte en evighet på å løse den trøste dere med at den visstnok skal være vanskeligere jo smartere man er :icon_smile: Selv tok jeg den på 2 forsøk, så.. Ja Oppg. 02 er korrekt besvart for de av dere som regnet ut at Geir og Trude var fisker, og i oppg. 19 hadde mannen altså hikke *Tiril* stikker soleklart av med den kreative prisen, og den kan hentes hos meg :-D Har du/dere hørt den (Geir/Trude) før, da det ble presisert at det skulle være 'gull' fisker? Eller var det tilfeldig?
Kafka Skrevet 14. august 2005 Forfatter #15 Skrevet 14. august 2005 (endret) Hva med tvillingene da? ← Hei Arkana! :icon_smile: Dette var ingen gåte eller noe slikt altså. Tanken var bare, som fler har vært inne på, dette med eneggede, toeggede og 'like som bær' syndromet :icon_smile: Er de like som bær så er jo sannsynligheten stor for at de er eneggede. For det er vel slik at genmaterialet er identisk da de kommer fra ett og samme befruktede egg Det aller enkleste er selvsagt å se etter om de er av samme kjønn. Eneggede kommer jo som sagt fra identisk genmateriale og da kan de ikke være annet enn gutt/gutt, eller jente/jente. Akkurat det med identiske gener syns jeg er ufattelig fascinerende å tenke på. Jeg trenger litt tid til å tenke over det, men jeg har en følelse av at det kan fortelle oss mye om oss selv. Klonet fra naturens side liksom.. Hm, det er jo litt .... ? jeg trenger som sagt litt funderingstid på akkurat det :icon_smile: Tvillingsmily! Endret 14. august 2005 av Kafka
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2005 #16 Skrevet 15. august 2005 *Tiril* stikker soleklart av med den kreative prisen, og den kan hentes hos meg :-D ← OJ! Så moro
Kafka Skrevet 16. august 2005 Forfatter #17 Skrevet 16. august 2005 OJ! Så moro ← det er deg, som i *Tiril* anmoder jeg, gjest? Titter du bare innom, eller er du fast bruker ellers?
Gjest *tiril* Skrevet 17. august 2005 #18 Skrevet 17. august 2005 Jeg er tidvis fastbruker kan man vel si. Titter innom i ny og ne når jeg føler for litt tidsfordriv. Artig skjema du hadde laget. Ser du har laget flere av dem og.
Kafka Skrevet 17. august 2005 Forfatter #19 Skrevet 17. august 2005 Jeg er tidvis fastbruker kan man vel si. Titter innom i ny og ne når jeg føler for litt tidsfordriv. Artig skjema du hadde laget. Ser du har laget flere av dem og. ← Men, hei igjen *tiril* :icon_smile: Flott! Da blir du her litt Visst.. Det ble noen stk for det virket som om folk likte det første utifra responsen spørsmålene gav Du kunne laget et sp.skjema du også! :icon_razz: Ville sikkert bli bra! :storfot: du du di du du didi...
nostalgia Skrevet 27. november 2005 #20 Skrevet 27. november 2005 (endret) 01: På dette området er vi ofte enige om å være uenige med sikkerhet vedrørende uvisshet. Hvilket område prater jeg om? Religion? 02: Geir og Trude ligger døde på gulvet i en stor villa. Gulvet er fuktig og ved siden av de ligger en knust bolle. Det er ingen antydning til at de ble forgiftet. Utifra opplysningene gitt, hva er den mest plausible dødsårsaken? Jeg har ingen anelse? 03: Vet du hvorfor kumlokk er runde? Nei? 04: Er det mulig å forvente noe uforutsigbart? Ja, om man har god fantasi og grubler nok *Been there, done that!* 05: Dersom alt er mulig, er det da mulig at ingenting er mulig? Gud, så vanskelig du er da! (Hvordan kommer du opp med disse spørsmålene??) Ja! om alt er mulig så er vel ingenting mulig også?! 06: Vet du hvor mange tenner et komplett tannsett inneholder? Tror det er 28 07: En baby har 300 'bløte' ben ved fødselen. Disse vokser sammen og danner * hvor mange? Ingen anelse? 08: Kan verden betraktes som himmel eller et helvete beroende av ståsted? Ja, både himmel og helvete... 09: Er det ikke, med kunnskap vi innehar i dag, åpenbart at vi har levd tidligere og at vi vil leve igjen? Nei, jeg tror ikke det... Gjør du? 10: Er det du som beveger deg fritt rundt verden eller er det verden som beveger seg fritt rundt deg? Begge deler 11: Er universet en storslått mekanisme, beregning, tilfeldighet, eller tanke? Universet er alt... 12: Uansett hva vi foretar oss innebærer det en form for mening. Alikevel ville vi ikke bruke ordet, 'meningsfyllt' om alt. Hva gjør noe 'meningsfyllt' ? At det vi gjør fyller spesielle vilkår; at det er viktig, at det er positivt... at det gjør en forskjell for noen eller oss selv... 13: Noen bruker et år eller mer på å løse denne, andre igjen, 30 sekunder. Hvor lang tid bruker du? PS: La hver enkelt få løse den selv. Vel, jeg tror jeg kommer i "et år" kategorien på den der... 14: Syns du dette nesten er litt skummelt? WHOA!! Ja!! (lar meg lett imponere av litt "magi") 15: Dersom du skulle utgi en bok, hva ville den omhandle? Nære relasjoner, tankespinn 16: Går du rundt med en følelse av at det å få barn er en biologisk nødvendighet? Nei 17: Dersom alle Hoppetitter er Heititter, og noen Heititter er Leititter, må da alle Leititter være Hoppetitter? Ja eller nei. Nei 18: Dersom du treffer på et par som forteller deg at de er tvillinger, hva er da den enkleste måten du kan anslå om de er eneggede eller toeggede på? Se om de ligner? Nei, jeg vet ikke? 19: En mann kommer inn på en bar og spør bartenderen om et glass vann. Bartenderen drar frem et gevær og sikter hissig på mannen. Mannen sier "Tusen takk" og går derifra. Hva skjedde her? Nei, jeg vet jammen ikke - tror jeg må ha duppet av i midten av historien og mistet poenget?? 20: I en alt mer materialistisk verden, tror du det er noen fare for at filosofiske spørsmål og spørsmål vedrørende religion vil dø ut? Nei, jeg tror det vil bli viktigere og viktigere... ← Endret 27. november 2005 av nostalgia
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå