AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #1 Skrevet 24. desember 2020 Det er mulig jeg er helt ute å kjøre pga julen, men likevel... I september tok jeg mot til meg og forlot mitt livs største kjærlighet. Jeg måtte forlate han fordi han var veldig usunn for meg. Jeg har stått ved det valget selvom høsten har vært kaotisk. Folk utenfra har oppfordret meg til å holde meg unna han, og jeg har klart å stå i det selvom jeg opptil flere ganger har hatt lyst til å ta han tilbake. I dag fikk jeg vite at han faktisk har møtt en ny dame. Han vil ikke ha meg tilbake lenger. Jeg er i full panikk. Har nettopp kommet hjem fra julefeiring hos han og sitter her alene i egen leilighet og vil be på mine knær for at han skal ta meg tilbake igjen. Er det noen her som kan hjelpe meg å snakke til fornuft, jeg er i full oppløsning og panikk nå Anonymkode: d4344...776
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #2 Skrevet 24. desember 2020 Det du trenger å gjøre nå er å legge fra deg mobil og gå å sove. Anonymkode: dfb64...e29 3
mannfolket Skrevet 24. desember 2020 #3 Skrevet 24. desember 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Det er mulig jeg er helt ute å kjøre pga julen, men likevel... I september tok jeg mot til meg og forlot mitt livs største kjærlighet. Jeg måtte forlate han fordi han var veldig usunn for meg. Jeg har stått ved det valget selvom høsten har vært kaotisk. Folk utenfra har oppfordret meg til å holde meg unna han, og jeg har klart å stå i det selvom jeg opptil flere ganger har hatt lyst til å ta han tilbake. I dag fikk jeg vite at han faktisk har møtt en ny dame. Han vil ikke ha meg tilbake lenger. Jeg er i full panikk. Har nettopp kommet hjem fra julefeiring hos han og sitter her alene i egen leilighet og vil be på mine knær for at han skal ta meg tilbake igjen. Er det noen her som kan hjelpe meg å snakke til fornuft, jeg er i full oppløsning og panikk nå Anonymkode: d4344...776 Ikke foreta deg noe som helst, tving deg til å fokusere på noe annet. Når du er roligere spør du deg selv om det er frykten for å være alene, som er sterkere enn å ville tilbake til, et ikke fungerende forhold. 2
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #4 Skrevet 24. desember 2020 Ingen trenger å snakke deg til fornuft, det klarer du fint selv når du bruker ordet «usunt». Du vil ikke ha han tilbake, det er bare litt sjalusi på grunn av den nye dama. Men det er jo ikke kjærlighet, bare litt sjalusi. Det går over. Bare gå og legg deg nå, er du snill. Anonymkode: dfb64...e29 7
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #5 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ingen trenger å snakke deg til fornuft, det klarer du fint selv når du bruker ordet «usunt». Du vil ikke ha han tilbake, det er bare litt sjalusi på grunn av den nye dama. Men det er jo ikke kjærlighet, bare litt sjalusi. Det går over. Bare gå og legg deg nå, er du snill. Anonymkode: dfb64...e29 Jeg vil for det første si at jeg syns dine "bare gå å legg deg nå"-kommentarer er utrolig ufine! Det sitter haugevis av mennesker på dette forumet som oppriktig trenger hjelp, og dette innlegget tror jeg ikke er et unntak! Kjære ts! Du har hatt en kaotisk høst og du har valgt å komme deg ut av et forhold som har kostet deg mye. Selvfølgelig finnes det tusen følelser i deg nå som river og sliter i deg, særlig når det er jul og familietid. Selvfølgelig vil du ikke ha han tilbake lenger. Du innser bare nå at veien tilbake er lukket. Det er skummelt, og attpåtil har han fått seg en ny dame. Det er ekkelt og uvant å føle på. Det du føler på nå er helt normalt, men jeg råder deg til å puste. Snakk deg selv til fornuft, for du vet hva som skjer hvis du går tilbake. Håpet du har om forbedringer har ikke skjedd. Du går tilbake til det samme destruktive opplegget som du levde i for noen måneder siden, og det vet du jo av erfaring ikke er ok. Det er vanskelig å være sterk når man føler seg svak, men jeg råder deg til å stålsette deg med alt du har. Jeg kan av erfaring bekrefte at du heller vil tåle noen vonde stunder fremover enn å returnere til noe som ikke gjør annet enn å bryte deg ned. Ja, du kommer til å ha det tøft fremover, men i fremtiden vil du oppleve at du får styrke og mot tilbake igjen. Stor jule- og styrkeklem til deg ❤️ Anonymkode: 6e578...1e2 7
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #6 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg vil for det første si at jeg syns dine "bare gå å legg deg nå"-kommentarer er utrolig ufine! Det sitter haugevis av mennesker på dette forumet som oppriktig trenger hjelp, og dette innlegget tror jeg ikke er et unntak! Kjære ts! Du har hatt en kaotisk høst og du har valgt å komme deg ut av et forhold som har kostet deg mye. Selvfølgelig finnes det tusen følelser i deg nå som river og sliter i deg, særlig når det er jul og familietid. Selvfølgelig vil du ikke ha han tilbake lenger. Du innser bare nå at veien tilbake er lukket. Det er skummelt, og attpåtil har han fått seg en ny dame. Det er ekkelt og uvant å føle på. Det du føler på nå er helt normalt, men jeg råder deg til å puste. Snakk deg selv til fornuft, for du vet hva som skjer hvis du går tilbake. Håpet du har om forbedringer har ikke skjedd. Du går tilbake til det samme destruktive opplegget som du levde i for noen måneder siden, og det vet du jo av erfaring ikke er ok. Det er vanskelig å være sterk når man føler seg svak, men jeg råder deg til å stålsette deg med alt du har. Jeg kan av erfaring bekrefte at du heller vil tåle noen vonde stunder fremover enn å returnere til noe som ikke gjør annet enn å bryte deg ned. Ja, du kommer til å ha det tøft fremover, men i fremtiden vil du oppleve at du får styrke og mot tilbake igjen. Stor jule- og styrkeklem til deg ❤️ Anonymkode: 6e578...1e2 Da har du virkelig misforstått meg. «Gå og legg deg» sier jeg fordi jeg vet hva som kan skje hvis hun ikke gjør det. Hun kan finne på å sende han en melding, for eksempel, som er en stor feil. Hun skal føle seg dum og avvist. Så det er absolutt det beste å legge seg nå, å roe seg litt ned. Anonymkode: dfb64...e29 5
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #7 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Da har du virkelig misforstått meg. «Gå og legg deg» sier jeg fordi jeg vet hva som kan skje hvis hun ikke gjør det. Hun kan finne på å sende han en melding, for eksempel, som er en stor feil. Hun skal føle seg dum og avvist. Så det er absolutt det beste å legge seg nå, å roe seg litt ned. Anonymkode: dfb64...e29 Tusen takk for oppklaringen, og beklager min respons til deg. Anonymkode: 6e578...1e2 3
Frøkenragnhild Skrevet 25. desember 2020 #8 Skrevet 25. desember 2020 dette klarer du, du har vært sterk så lenge dette er "bare" en ny fase. det er vanskelig å gi slipp, forandringer er vanskelig men ta vare på deg selv, vær god mot deg selv. ikke gå tilbake til ett usunt forhold. i morgen føles ting bedre skal du se, også kjenner du deg enda litt sterkere. eksen din vil antageligvis bare behandle den nye damen noen hakk verre, vær glad du ikke er i hennes sko. du skal videre i livet ditt du, ikke baklengs.
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #9 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg vil for det første si at jeg syns dine "bare gå å legg deg nå"-kommentarer er utrolig ufine! Det sitter haugevis av mennesker på dette forumet som oppriktig trenger hjelp, og dette innlegget tror jeg ikke er et unntak! Kjære ts! Du har hatt en kaotisk høst og du har valgt å komme deg ut av et forhold som har kostet deg mye. Selvfølgelig finnes det tusen følelser i deg nå som river og sliter i deg, særlig når det er jul og familietid. Selvfølgelig vil du ikke ha han tilbake lenger. Du innser bare nå at veien tilbake er lukket. Det er skummelt, og attpåtil har han fått seg en ny dame. Det er ekkelt og uvant å føle på. Det du føler på nå er helt normalt, men jeg råder deg til å puste. Snakk deg selv til fornuft, for du vet hva som skjer hvis du går tilbake. Håpet du har om forbedringer har ikke skjedd. Du går tilbake til det samme destruktive opplegget som du levde i for noen måneder siden, og det vet du jo av erfaring ikke er ok. Det er vanskelig å være sterk når man føler seg svak, men jeg råder deg til å stålsette deg med alt du har. Jeg kan av erfaring bekrefte at du heller vil tåle noen vonde stunder fremover enn å returnere til noe som ikke gjør annet enn å bryte deg ned. Ja, du kommer til å ha det tøft fremover, men i fremtiden vil du oppleve at du får styrke og mot tilbake igjen. Stor jule- og styrkeklem til deg ❤️ Anonymkode: 6e578...1e2 Tusen takk for den fine kommentaren ❤️ Jeg er jo helt enig i det du skriver. Det var beroligende å lese svaret ditt. Igjen, tusen takk. Har du opplevd noe lignende siden du skriver "av erfaring"? TS Anonymkode: d4344...776 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #10 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tusen takk for den fine kommentaren ❤️ Jeg er jo helt enig i det du skriver. Det var beroligende å lese svaret ditt. Igjen, tusen takk. Har du opplevd noe lignende siden du skriver "av erfaring"? TS Anonymkode: d4344...776 Ja, jeg levde i et psykisk voldelig forhold. Jeg har aldri vært så nedbrutt før og heller ikke så tilgivende som jeg var ovenfor eksen. Han kunne snurre meg rundt lillefingeren på godt og vondt (mest vondt). En fantastisk mann den ene dagen, men en forferdelig kald og kynisk mann den neste. Jeg kan fortsatt huske at det var deilig å se han knust over at jeg forlot han. Jeg følte at han fortjente å føle på vonde følelser, han som hadde gjort meg så vondt. Plutselig snudde han og stengte meg ute av livet sitt. Det var en veldig merkelig og skummel følelse. Jeg ble også usikker på om jeg hadde tatt det riktige valget. Jeg valgte å stå i det. Heldigvis hadde jeg oppsøkt terapeut da det stormet som verst og fikk gode påminnelser derfra på hvorfor jeg hadde valgt å forlate han. Det tok ikke lang tid før jeg kjente på styrke og glede igjen. Etterhvert begynte jeg å kose meg i mitt eget selskap også. Jeg var ganske stresset over å være alene. Livet føltes så tomt og de aller fleste vennene mine hadde kjærester og var opptatt med sitt. Noen unntak var det heldigvis Jeg prøvde å få meg kjæreste ganske raskt etter bruddet, men jeg fikk avslag fra en mann som jeg likte veldig godt. Da vurderte jeg å oppsøke eksen igjen, men skjønte at reaksjonene mine faktisk handlet om frykten for å være alene, og at jeg måtte fikse opp i det før jeg i det hele tatt kunne vurdere et nytt forhold. Du må akseptere at det tar tid, men hvis du er flink til å komme deg ut av huset, flink til å finne på ting med venner og familie og generelt være en aktiv person, så er det utrolig hvor fort ting kan snu ❤️ Anonymkode: 6e578...1e2 4
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #11 Skrevet 25. desember 2020 Vet du, det du føler på er bearbeiding. Du er i sjokk og reagerer hèlt normalt. Ville det ikke vært litt snålt om du ble helt avmålt og passiv? Jeg fikk en skikkelig reaksjon etter 1,5år jeg (!) og selv etter 5år stakk det litt når hun flyttet inn i mitt tidligere hjem. Det gikk raskt over, selvsagt med at du er i en krise akkurat nå er forventet Legger ved en liste med ulike numre du kan ringe Anonymkode: 31063...d9f 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #12 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ja, jeg levde i et psykisk voldelig forhold. Jeg har aldri vært så nedbrutt før og heller ikke så tilgivende som jeg var ovenfor eksen. Han kunne snurre meg rundt lillefingeren på godt og vondt (mest vondt). En fantastisk mann den ene dagen, men en forferdelig kald og kynisk mann den neste. Jeg kan fortsatt huske at det var deilig å se han knust over at jeg forlot han. Jeg følte at han fortjente å føle på vonde følelser, han som hadde gjort meg så vondt. Plutselig snudde han og stengte meg ute av livet sitt. Det var en veldig merkelig og skummel følelse. Jeg ble også usikker på om jeg hadde tatt det riktige valget. Jeg valgte å stå i det. Heldigvis hadde jeg oppsøkt terapeut da det stormet som verst og fikk gode påminnelser derfra på hvorfor jeg hadde valgt å forlate han. Det tok ikke lang tid før jeg kjente på styrke og glede igjen. Etterhvert begynte jeg å kose meg i mitt eget selskap også. Jeg var ganske stresset over å være alene. Livet føltes så tomt og de aller fleste vennene mine hadde kjærester og var opptatt med sitt. Noen unntak var det heldigvis Jeg prøvde å få meg kjæreste ganske raskt etter bruddet, men jeg fikk avslag fra en mann som jeg likte veldig godt. Da vurderte jeg å oppsøke eksen igjen, men skjønte at reaksjonene mine faktisk handlet om frykten for å være alene, og at jeg måtte fikse opp i det før jeg i det hele tatt kunne vurdere et nytt forhold. Du må akseptere at det tar tid, men hvis du er flink til å komme deg ut av huset, flink til å finne på ting med venner og familie og generelt være en aktiv person, så er det utrolig hvor fort ting kan snu ❤️ Anonymkode: 6e578...1e2 Takk for at du delte historien din med meg ❤️ Jeg kan dessverre kjenne meg igjen i mye av det du skriver. Legen min har også definert forholdet mitt som et psykisk voldelig forhold. Jeg kjenner meg igjen i frykten for å være alene. Jeg føler at livet er så tomt uten en kjæreste. En god påminnelse på at jeg ikke vil ha eksen er å se seg om etter en ny, noe jeg egentlig har lyst til. Samtidig er det ikke så lett å møte en ny her jeg bor (bor på en liten plass), og dessuten føler jeg meg ikke helt klar for det heller... TS Anonymkode: d4344...776 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #13 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vet du, det du føler på er bearbeiding. Du er i sjokk og reagerer hèlt normalt. Ville det ikke vært litt snålt om du ble helt avmålt og passiv? Jeg fikk en skikkelig reaksjon etter 1,5år jeg (!) og selv etter 5år stakk det litt når hun flyttet inn i mitt tidligere hjem. Det gikk raskt over, selvsagt med at du er i en krise akkurat nå er forventet Legger ved en liste med ulike numre du kan ringe Anonymkode: 31063...d9f Tusen takk for nr og for at du minner meg på at følelsene mine er helt normale ❤️ Anonymkode: d4344...776 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #14 Skrevet 25. desember 2020 Feirer du julaften med x’en din som har fått seg ny dame? Anonymkode: 5dc4b...857 3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #15 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Feirer du julaften med x’en din som har fått seg ny dame? Anonymkode: 5dc4b...857 Jeg fikk vite at han har fått seg ny dame i dag, men hun var ikke der. Jeg har feiret jul med han fordi han har en datter som jeg har et veldig nært forhold til. TS Anonymkode: d4344...776 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #16 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Takk for at du delte historien din med meg ❤️ Jeg kan dessverre kjenne meg igjen i mye av det du skriver. Legen min har også definert forholdet mitt som et psykisk voldelig forhold. Jeg kjenner meg igjen i frykten for å være alene. Jeg føler at livet er så tomt uten en kjæreste. En god påminnelse på at jeg ikke vil ha eksen er å se seg om etter en ny, noe jeg egentlig har lyst til. Samtidig er det ikke så lett å møte en ny her jeg bor (bor på en liten plass), og dessuten føler jeg meg ikke helt klar for det heller... TS Anonymkode: d4344...776 Det er veldig naturlig at du ønsker en ny kjæreste nå. Det er en deilig quick-fix, og etter å ha levd i et psykisk voldelig forhold så er du vel utsultet på kjærlighet? Samtidig er det ikke noe særlig å involvere seg med en ny person fordi du bare trenger en person... Det er mye bedre å bruke litt tid. Kjenne på å være alene litt, og kjenne at det er fint å være alene. Først da er du klar for å se etter en ny og sunn partner å dele livet med. Da jeg ble avvist av mannen jeg likte så godt etter å ha gjort det slutt med eksen, så var jeg veldig lei meg. Han som avviste meg var oppegående og trygg. En skikkelig attraktiv mann! Samtidig kjente jeg har ikke særlig godt, og vi hadde ikke holdt på særlig lenge heller. Det var ekkelt å innse hvor fort jeg var villig til å hoppe inn i noe nytt! Etterhvert var det JEG som var damen med livet på stell. JEG var oppegående og sterk, og brukte laaaang tid på å slippe nye folk inn i livet mitt. Det er mulig jeg ble litt ekstrem, men jeg er glad for det i ettertid. Nå har jeg møtt en ny mann. Vi dater og lever hver våre liv. Det er i sakte utvikling. Det er utrolig deilig og sunt ❤️ Anonymkode: 6e578...1e2 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #17 Skrevet 25. desember 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg fikk vite at han har fått seg ny dame i dag, men hun var ikke der. Jeg har feiret jul med han fordi han har en datter som jeg har et veldig nært forhold til. TS Anonymkode: d4344...776 Skjønner. Om han ikke er bra for deg, så er det sånn sett fint han har fått seg my dame, for da er det blokkert for deg. Mye utskiftinger på han. Datterens mor, deg, den nye - og kanskje fler... Du virker også ustabil. Gjør det slutt, vil ha ham til bake osv... Anonymkode: 5dc4b...857 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #18 Skrevet 25. desember 2020 Det tar tid å virkelig komme over noen. Har du mulighet til å treffe dattera hans uten at han er med? Anonymkode: e82b5...785
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #19 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det er mulig jeg er helt ute å kjøre pga julen, men likevel... I september tok jeg mot til meg og forlot mitt livs største kjærlighet. Jeg måtte forlate han fordi han var veldig usunn for meg. Jeg har stått ved det valget selvom høsten har vært kaotisk. Folk utenfra har oppfordret meg til å holde meg unna han, og jeg har klart å stå i det selvom jeg opptil flere ganger har hatt lyst til å ta han tilbake. I dag fikk jeg vite at han faktisk har møtt en ny dame. Han vil ikke ha meg tilbake lenger. Jeg er i full panikk. Har nettopp kommet hjem fra julefeiring hos han og sitter her alene i egen leilighet og vil be på mine knær for at han skal ta meg tilbake igjen. Er det noen her som kan hjelpe meg å snakke til fornuft, jeg er i full oppløsning og panikk nå Anonymkode: d4344...776 Ta deg sammen. Du vil ikke ha han. Nå bør du kjempe for deg selv og holde deg sterk. Se heller etter no nytt enn å rote deg bort i noe gammelt. Anonymkode: c52ef...6c0 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #20 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg fikk vite at han har fått seg ny dame i dag, men hun var ikke der. Jeg har feiret jul med han fordi han har en datter som jeg har et veldig nært forhold til. TS Anonymkode: d4344...776 Fortsatt ikke så lurt å feire jul hos han. Anonymkode: 88445...b4f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå