Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør man når man har fått en mye dyrere gave enn hva man har gitt? 

Jeg og ei venninne hadde en avtale om at vi skulle gi hverandre julegave. Da jeg spurte hva hun ønsket seg, så sa hun at hun ønsket seg x som kosta rundt 100kr.

Jeg kjøpte da dette, pluss en liten ting til. Men da jeg pakket opp gaven fra henne, så fant jeg fort ut at hun hadde brukt 500kr på meg. Jeg har sagt tusen takk og vist at jeg satte pris på gaven (sendte bilde av den i bruk), men føler jo at nå er det litt skjevt. Hva gjør man? Hva gjør andre i slike situasjoner? 

Anonymkode: 3a752...66f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sier tusen takk og lar det være med det. Du kan jo ikke bestemme hva andre skal bruke på deg. Det er tanken som teller, ikke at man skal sette seg i takknemlighetsgjeld. Jeg har fått pakker fra et par stykker som jeg ikke har gitt gaver til. Hun fikk vel det hun ønsker seg? Det er bra nok!

Spesielt når gavene blir levert kvelden på lille julaften, og man ikke har avtalt å gi til hverandre, kan man ikke forvente å få tilbake. 

Anonymkode: cfec6...3f6

• Liker 11
Skrevet

Kan jo hende hun kjøpte den på salg, så da har hun kanskje ikke brukt 500kr. Og at hun da hadde lyst til å gi deg dette. 

Anonymkode: 17f46...b81

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva gjør man når man har fått en mye dyrere gave enn hva man har gitt? 

Jeg og ei venninne hadde en avtale om at vi skulle gi hverandre julegave. Da jeg spurte hva hun ønsket seg, så sa hun at hun ønsket seg x som kosta rundt 100kr.

Jeg kjøpte da dette, pluss en liten ting til. Men da jeg pakket opp gaven fra henne, så fant jeg fort ut at hun hadde brukt 500kr på meg. Jeg har sagt tusen takk og vist at jeg satte pris på gaven (sendte bilde av den i bruk), men føler jo at nå er det litt skjevt. Hva gjør man? Hva gjør andre i slike situasjoner? 

Anonymkode: 3a752...66f

Jeg ville spandert en kaffe eller lunsj på henne neste gang 

Anonymkode: e083e...287

• Liker 3
Skrevet

Hun fikk jo det hun ønska seg da. Ser ikke at du har gjort noe galt her. 

Anonymkode: 46c33...bf0

• Liker 2
Skrevet

Hadde jeg vært venninna di så hadde jeg aldri tenkt over det 

Gleden er å gi! 

Hadde du virkelig tenkt over dette om det var motsatt? 

Anonymkode: ae8b4...341

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hadde jeg vært venninna di så hadde jeg aldri tenkt over det 

Gleden er å gi! 

Hadde du virkelig tenkt over dette om det var motsatt? 

Anonymkode: ae8b4...341

Dette:)

Anonymkode: f04c8...98c

Skrevet

Folk gir etter ønske og evne. Så lenge du har takket for gaven burde det være greit. 

Anonymkode: baffb...c27

Skrevet

Bare sett pris på gaven du fikk! 
Jeg gir gaver fordi jeg setter pris på de jeg gir til- og aldeles ikke fordi jeg forventet noe tilbake. 

Anonymkode: 60a0b...4c6

• Liker 1
Skrevet

Det kan godt hende at hun har fått den billigere enn til normal pris. Det har hendt noen ganger at jeg har hatt avtale med venninner om å kjøpe noe til et bestemt beløp, og  når jeg da finner en ting til avtalt beløp, men som normalt koster mer, og jeg vet at venninnen min ønsker seg det, så har jeg jo kjøpt det. 

Jeg synes det vil være ekstremt firkantet å la være å kjøpe det fordi det "egentlig" koster mer enn vi har avtalt.

Skrevet

Slikt spiller ingen rolle for meg. Jeg kjøper gaver etter evne, så får jeg selv noen som  jeg vet kostet mye mindre, og noen som jeg vet kostet mye mer. De gangene jeg har brukt mer enn jeg kanskje ville gjort ellers, er det fordi jeg kom på noe som passet ekstra perfekt til mottakeren.

Anonymkode: e2250...2ad

Skrevet

Har man ikke blitt enig om pris på forhånd, så trenger man ikke tenke på at pris var ulik.

Skrevet

Jeg gir som oftest dyrere gaver til venninnene mine, enn hva jeg får tilbake. Og har aldri tenkt noe over at det er skjevt, vi gir etter evne/ønske. 

Skrevet

Sier takk, og lar det være med det ja. Dere hadde avtalt en sum, hun valgte å gå over. Du skal ikke føle det er dumt, kanskje hun syns den tingen passet deg perfekt eller bare ville gi litt ekstra i år :) Tipper hun er fornøyd med gaven sin. 

Jeg og mannen avtaler en sum, han går ofte over fordi han vil skjemme meg bort. Jeg kunne følt meg fæl pga det, eller kjøpt noe dyrere til han jeg egentlig ikke har råd til, men i stedet sier jeg tusen takk, og han er glad for å kunne gi meg litt ekstra iblant.

Anonymkode: e1f6d...bde

Skrevet

Sier takk, og tenker at det er lurt å bli litt enig om pris til neste år. Har opplevd det samme med familie, men da hadde vi avtalt ca pris på forhånd og allikevel ga de dobbelt så mye.  Året etterpå ga vi like lav sum. Kunne funnet på selv å gi noe dyrere en gang om det var noe jeg virkelig ville gi. 

Anonymkode: 7f656...150

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...