AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #1 Skrevet 24. desember 2020 En venninne av meg la ut bilder fra at barna hentet gaven fra nissen i julestømpen i dag tidlig. Er normalt sett ikke så nøye på slik deling så lenge folk ikke har åpen profil. Problemet er at sønnen deres på 10 år er sengevæter og at det var tydelig at bleia var våt. Har ikke kommentert noe på det, og ser ingen andre heller har gjort det. Er det rart av meg å reagere? Anonymkode: 9a3a2...fc5
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #2 Skrevet 24. desember 2020 Disse bildene burde hun ikke lagt ut. Jeg var selv sengevæter som barn og det var uhyre flaut. Jeg er glad for at min mor er fornuftig og at det ikke fantes sosiale media på den tiden... Må være gjennomtrekk på loftet der i gården. Anonymkode: c89cb...e7d 21
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #3 Skrevet 24. desember 2020 Det er ikke akseptabelt! Hadde sagt ifra. Det er ekstremt flaut når du er 10 år. Jeg var selv sengevæter; men ble bra da jeg var 7 år. Selv da var det veldig flaut. Anonymkode: f5758...2fd 9
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #4 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Det er ikke akseptabelt! Hadde sagt ifra. Det er ekstremt flaut når du er 10 år. Jeg var selv sengevæter; men ble bra da jeg var 7 år. Selv da var det veldig flaut. Anonymkode: f5758...2fd Følte på en måte man burde si ifra, men samtidig virket det ikke som andre tenkte på det, så da følte jeg det ble feil. Er klart fokuset skulle være koselig julestemning, og det fikk de til, men tenker de kanskje kunne gjort noe med det. Har selv barn, så vet det ikke er så lett å få dem til å vente, men kunne kanskje skjult det litt bedre med en bukse eller noe. Hadde vært et fint bilde å bruke til å minne tilbake til jula, men ser for meg at det ikke blir like naturlig nå. AnonymBruker skrev (1 time siden): Disse bildene burde hun ikke lagt ut. Jeg var selv sengevæter som barn og det var uhyre flaut. Jeg er glad for at min mor er fornuftig og at det ikke fantes sosiale media på den tiden... Må være gjennomtrekk på loftet der i gården. Anonymkode: c89cb...e Synes egentlig det er litt rart at han ikke protesterte der. Eller, han kan kanskje ha protestert, men så iallefall ikke slik ut på bildet. Mulig det ikke er så uvanlig at de tar bilder uten å tenke på det til vanlig, men burde nok vært mer gjennomtenkt til slik bruk. Anonymkode: 9a3a2...fc5
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #5 Skrevet 25. desember 2020 Noen eier ikke antenner. Overhodet ikke greit. Anonymkode: 5aebb...e8f 8
Nina84 Skrevet 25. desember 2020 #6 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Følte på en måte man burde si ifra, men samtidig virket det ikke som andre tenkte på det, så da følte jeg det ble feil. Er klart fokuset skulle være koselig julestemning, og det fikk de til, men tenker de kanskje kunne gjort noe med det. Har selv barn, så vet det ikke er så lett å få dem til å vente, men kunne kanskje skjult det litt bedre med en bukse eller noe. Hadde vært et fint bilde å bruke til å minne tilbake til jula, men ser for meg at det ikke blir like naturlig nå. Synes egentlig det er litt rart at han ikke protesterte der. Eller, han kan kanskje ha protestert, men så iallefall ikke slik ut på bildet. Mulig det ikke er så uvanlig at de tar bilder uten å tenke på det til vanlig, men burde nok vært mer gjennomtenkt til slik bruk. Anonymkode: 9a3a2...fc5 Skjønner du synes det er vanskelig. Sier du det i kommentaren blir det fort en åpen diskusjon, og da kan det ta bort kosen. Sier du det på chat kan det oppleves som en stor ting. Sier du at han ikke engang hadde noe over den? Trodde du kanskje så at bleien stakk opp av buksa, og at den ble synlig slik. Virkelig ikke greit om han kun hadde på bleie. Regner med det ikke var planen å dele det da det ble tatt, og at det kom fra at de ville vise sin perfekte jul. Da er det ikke engang sikkert at han vet at det er lagt ut.
Frøkenragnhild Skrevet 25. desember 2020 #7 Skrevet 25. desember 2020 man legger ikke ut bilde av en 10 åring i bleie, sengevæter eller ei. noe så flaut og ubehagelig for ungen. 19
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #8 Skrevet 25. desember 2020 Nina84 skrev (10 timer siden): Skjønner du synes det er vanskelig. Sier du det i kommentaren blir det fort en åpen diskusjon, og da kan det ta bort kosen. Sier du det på chat kan det oppleves som en stor ting. Sier du at han ikke engang hadde noe over den? Trodde du kanskje så at bleien stakk opp av buksa, og at den ble synlig slik. Virkelig ikke greit om han kun hadde på bleie. Regner med det ikke var planen å dele det da det ble tatt, og at det kom fra at de ville vise sin perfekte jul. Da er det ikke engang sikkert at han vet at det er lagt ut. Ja, er akkurat det som er problemet. Og egentlig har jeg ikke noe med om han bruker bleie eller ikke, men synes hun kunne tenkt mer på hva hun delte. Nei, ingenting over. Han var kun i bleie. At bleia hadde stukket litt opp eller at man kunne se at der var noe under buksa hadde jeg ikke reagert så mye på. Var mest det at den var så synlig, og at det ikke var tvil om at den var våt. Mulig hun ikke tenkte på det da, men da burde hun godtatt at hun ikke hadde noen greie bilder fra akkurat den hendelsen når hun skulle legge ut. Blir feil å bruke slike bilder kun fordi hun ikke har annet. Anonymkode: 9a3a2...fc5
Nina84 Skrevet 25. desember 2020 #9 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ja, er akkurat det som er problemet. Og egentlig har jeg ikke noe med om han bruker bleie eller ikke, men synes hun kunne tenkt mer på hva hun delte. Nei, ingenting over. Han var kun i bleie. At bleia hadde stukket litt opp eller at man kunne se at der var noe under buksa hadde jeg ikke reagert så mye på. Var mest det at den var så synlig, og at det ikke var tvil om at den var våt. Mulig hun ikke tenkte på det da, men da burde hun godtatt at hun ikke hadde noen greie bilder fra akkurat den hendelsen når hun skulle legge ut. Blir feil å bruke slike bilder kun fordi hun ikke har annet. Anonymkode: 9a3a2...fc5 Enig. At han bruker bleie er helt greit. Det kan han ikke noe for. Hun kan noe for hva hun deler. Det var veldig rart. Skulle tro en mor ville tenke så langt at man ikke deler bilder av barn i så sårbare situasjoner. 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #10 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Disse bildene burde hun ikke lagt ut. Jeg var selv sengevæter som barn og det var uhyre flaut. Jeg er glad for at min mor er fornuftig og at det ikke fantes sosiale media på den tiden... Må være gjennomtrekk på loftet der i gården. Anonymkode: c89cb...e7d Som om jeg skulle skrevet det selv. Anonymkode: 9f456...275
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #11 Skrevet 25. desember 2020 Kanskje hun er så vant til bleia hans at hun ikke tenker noe over det? så hun har ikke «sett» det selv? Anonymkode: 1385d...109 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #12 Skrevet 25. desember 2020 Når jeg var barn/ungdom på 80 og 90 tallet så gjorde jeg en del pinlige ting og havnet i pinlige situasjoner som er vanlig for barn, min mor var av den typen som ikke klarte å holde kjeften sin og hun måtte bare fortelle dette videre til familie og bekjente som om det var noe morsomt. Dette førte til at jeg ikke ville bli med i familieselskaper og sammenkomster, jeg viste at min mor hadde fortalt mye fra før og jeg var aldri sikker på om hun kom til gørpe ut av seg ting i selskapet når jeg var tilstede med det resultatet at alle sitter å ler. Fy flate jeg er glad for at det ikke var sosiale medier og kameraer over alt den gangen, foreldre som deler alt barna foretar seg på sosiale medier mangler noe essensielt i toppen og de er kanskje ikke egnet til å være foreldre. Dessverre så er det mange som lever livene sine på sosiale medier, de horer seg selv og ungene for likes. La barna bestemme selv når eller hva som skal vises frem for hele verden, hvis de er for små til å avgjøre dette selv så gi faan og heller vent til de er voksne nok til å bestemme selv. Anonymkode: ede6e...d14 6
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #13 Skrevet 25. desember 2020 Kan også hende andre la merke til det og tenkte over det, men de fleste er oppegående nok til å ikke kommentere slike ting på Facebook. Anonymkode: f5758...2fd
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #14 Skrevet 26. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 25.12.2020 den 22.33): Kan også hende andre la merke til det og tenkte over det, men de fleste er oppegående nok til å ikke kommentere slike ting på Facebook. Anonymkode: f5758...2fd Du mener det ikke skal kommenteres noe? Anonymkode: 9a3a2...fc5
Hannah80 Skrevet 27. desember 2020 #15 Skrevet 27. desember 2020 Du skriver at det er venninnen din som har lagt ut dette bildet. Da kan du så klart si ifra. Hvis hun ikke skjønner selv hvor galt det er, så kan man jo lure på hva hun legger hun neste gang.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #16 Skrevet 27. desember 2020 Hannah80 skrev (20 minutter siden): Du skriver at det er venninnen din som har lagt ut dette bildet. Da kan du så klart si ifra. Hvis hun ikke skjønner selv hvor galt det er, så kan man jo lure på hva hun legger hun neste gang. Hun har ikke lagt ut andre slike bilder tidligere, så virker å være engangstilfelle, men ennå ikke bra. Vet ikke hva som kunne være verre egentlig. Eneste er om det var bilder av at han brukte bleie på dagen, men det tror jeg aldri han gjør. Anonymkode: 9a3a2...fc5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå