Gjest Vindelspev Skrevet 9. august 2005 #1 Del Skrevet 9. august 2005 Jeg er stadig mindre fornøyd med å proppe i meg hormoner. Vil gjerne høre fra dere som er superfornøyde med andre typer prevensjon enn pillen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vindelspev Skrevet 9. august 2005 #2 Del Skrevet 9. august 2005 Så nettopp nå at det lå en lignende tråd her. Beklager det, men setter pris på svar her allikevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AUF Skrevet 9. august 2005 #3 Del Skrevet 9. august 2005 P-ringen!!! Virker lokalt i sjeden, så ingen hormoner raver rundt i kroppen. Ingen bivirkninger, like sikkert som p-pillene, (sikrere med tanke på at du ikke glemmer å ta en pille ) Og veldig enkelt. Jeg vil anbefale den! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vindelspev Skrevet 9. august 2005 #4 Del Skrevet 9. august 2005 P-ringen!!! Virker lokalt i sjeden, så ingen hormoner raver rundt i kroppen. Ingen bivirkninger, like sikkert som p-pillene, (sikrere med tanke på at du ikke glemmer å ta en pille ) Og veldig enkelt. Jeg vil anbefale den! ← Forklar hvordan det fungerer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2005 #5 Del Skrevet 9. august 2005 Hormonspiralen,mye mindre østrogen ,virker lokalt. IKKE mensen på 5 år ,litt rart tilå begynne med ,men herligt å slippe. Kommer nok til å bruke denne til etter overgangsalderen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cathie Skrevet 9. august 2005 #6 Del Skrevet 9. august 2005 Jeg er superglad i pearlyen min jeg!! Funker veldig bra!! www.buenaventura.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2005 #7 Del Skrevet 9. august 2005 Cerazette. Tåler ikke østrogen, og alt annet har bare skapt trøbbel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2005 #8 Del Skrevet 9. august 2005 Ooops, beklager. Så ikke at det var alternativer til piller du var ute etter. Har lest at det er mange som er fornøyd med p-stav. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vindelspev Skrevet 9. august 2005 #9 Del Skrevet 9. august 2005 Men er det ikke helst ønskelig at man skal ha født barn for å bruke spiral? Eller er det utdatert nå...? Synes det høres skummelt ut å miste mensen jeg, da klusser man vel like mye med kroppen som med pillen? Eller? Jeg har brukt pillen i snart 5 år, og er som dere skjønner _ikke_ oppdatert på alt som finnes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusePine Skrevet 10. august 2005 #10 Del Skrevet 10. august 2005 Men er det ikke helst ønskelig at man skal ha født barn for å bruke spiral? Eller er det utdatert nå...? Ja dette er utdatert, selv om mange leger fremdeles sier det... Med hormonspiral er det en liten sjans (det var større før) for at man kan få infeksjon hvis den ikke er satt riktig inn. Infeksjon KAN føre til sterilitet, og derfor greit om man allerede har fått et barn først.. Men dette er det mye mindre sjans for i dag, så det argumentet er ganske gammeldags. Jeg har akkurat begynt på Cerazette nå, men hvis jeg er fornøyd etter noen måneder bytter jeg til enten p-sprøyte eller p-stav! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AUF Skrevet 10. august 2005 #11 Del Skrevet 10. august 2005 Forklar hvordan det fungerer? ← Det er en ring på str med et gummistrikk, bare litt tykkere og stiver, som man plasserer opp i sjeden. Du kjenner ingenting, og den sitter godt på plass. Trenger ikke sitte på en spesiell måte, bare den er der Trenger ikke tilpasses. Sex-partneren kjenner heller ingenting, og om han gjør det, går det an å ta den ut akkurat da. Den frigjør litt hormoner som finnes i p-piller, men veldig lite, for de tas opp i underlivet. Dermed ingen (eller svært få og lite) bivirkninger. Litt småblødninger kan oppstå i starten... Settes inn, skal være inne i 30 dager, så 7 dager uten før en ny settes inn. (jeg hopper over de 7 dagene uten, så slipper jeg mensen) Noen linker: p-ring P-ring2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusePine Skrevet 10. august 2005 #12 Del Skrevet 10. august 2005 Det er en ring på str med et gummistrikk, bare litt tykkere og stiver, som man plasserer opp i sjeden. Du kjenner ingenting, og den sitter godt på plass. Trenger ikke sitte på en spesiell måte, bare den er der Trenger ikke tilpasses. Sex-partneren kjenner heller ingenting, og om han gjør det, går det an å ta den ut akkurat da. Gikk på p-ringen i tre uker, det var nok for meg... Kjente den av og til, og den datt ut av og til på do.. Kjæresten likte den HVERTFALL ikke - skulle sett ansiktet hans første gang han kjente den Det endte flere ganger med at han fikk den rundt pikken Nei, det ble for sært for meg, men har hørt at den er popluær.. Men er den ikke ganske mye dyrere enn p-pillen? Syns å huske det hvertfall... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 10. august 2005 #13 Del Skrevet 10. august 2005 Ellers så finnes jo p-plaster, men det er jo hormoner i det og. En setter et plaster på anvist plass og bytter en gang i uken, plasterfri hver fjerde uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Letti Skrevet 10. august 2005 #14 Del Skrevet 10. august 2005 At gubben har sterilisert seg............ En liten fleip....... Men etter fire flotte gutter pluss en bikkje som krever sitt, så vi er jo ferdige med å lage barn og da er det jo greit og slippe å bekymre seg for prevensjonsmiddel. Men skjønner godt at man blir lei av pillen. Ville nok fortrukket p-plaster hvis prevensjon var aktuelt for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hel Skrevet 10. august 2005 #15 Del Skrevet 10. august 2005 Jeg bruker p-plaster og er kjempefornøyd. Har ikke hatt noen bivirkninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tulipan Skrevet 10. august 2005 #16 Del Skrevet 10. august 2005 Hei!!! Jeg er kjempe fornøyd med å ha sluttet med p-pillene. Har jo ikke vondt i hodet lenger og sexlysten er igjen i ferd med å ta seg opp Bruk kondom eller ha sex på de sikre dagene i syklusen din. Nå finnes det jo EL-tester å få kjøpt, så da kan du jo bruke de når det nærmer seg tiden for EL din, så da er du sikker da også. P-piller er noe DRITT!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AUF Skrevet 10. august 2005 #17 Del Skrevet 10. august 2005 Gikk på p-ringen i tre uker, det var nok for meg... Kjente den av og til, og den datt ut av og til på do.. Kjæresten likte den HVERTFALL ikke - skulle sett ansiktet hans første gang han kjente den Det endte flere ganger med at han fikk den rundt pikken Nei, det ble for sært for meg, men har hørt at den er popluær.. Men er den ikke ganske mye dyrere enn p-pillen? Syns å huske det hvertfall... ← Det er ikke sant!? Ikke strappet den langt nok inn da eller? Unskyld at jeg ler, jeg bare ser det for meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2005 #18 Del Skrevet 10. august 2005 Har ikke brukt noen annen form enn kondom som prevensjon i fire år nå. Det fungerer helt fint for oss, og vi har ikke hatt noen uhell. Dessuten er det ikke lenger jeg som må løpe på badet og "tømme" etterpå. *Glis* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 10. august 2005 #19 Del Skrevet 10. august 2005 Bruker også p-ring og er veldig fornøyd. Har ingen problemer med at jeg kjenner den eller at den faller ut. Men bruker å ta den ut før sex, den kan nemlig være ute av kroppen i inntil 3 timer uten fare så lenge man husker å sette den inn igjen MEN den skal være inne i 21 dager (ikke 30) og ute i 7. Bruker å legge en huskelapp i mobilen så jeg ikke glemmer å ta den ut og inn. Sluttet også på p-piller etter at jeg ble overfølsom for alle hormonene, endte opp med så sensitive slimhinner at jeg blødde som en gris hver gang jeg hadde sex.... turnoff!!! Prøvde ulike merker piller, men er mest fornøyd med p-ringen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iceglow Skrevet 10. august 2005 #20 Del Skrevet 10. august 2005 Har kun brukt sykluskontroll ( http://www.fertilityfriend.com/ttc/index.php , temper og tar EL tester nå og da), og er SVÆRT fornøyd. Det tar litt tid å komme inn i, men det er verdt det. Det fungerer best om du har noenlunde stabil syklus, er EL ustabil (noe den er for mange etter bruk av hormonell prevensjon) kan det fort bli mange “røde” dager. (som i FF er markert som grønne, pga at FF er i all hovedsak ment for de som PRØVER å BLI gravid. Det er egentlig “ulovlig” å bruke det som prevensjon, men jeg har en sterk misstanke om at det er pga frykt for rettssaker og lignende). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå