AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #1 Del Skrevet 24. desember 2020 Fire år siden gikk jeg til gynekolog. Jeg fikk Femara for å stimulere eggløsningen. Etter hvert begynte jeg å få smerter i underlivet hver måned. Hver gang jeg gikk til hennes klaget jeg på mye smerter og fatigue. men ble ikke tatt på alvor. Jeg ba hennes om mer blodtester og henvisning til haukeland sykehus tre ganger men hun avviste mine forespørseler. Hun sa at jeg var fresk og ung. Nå skiftet jeg gynekolog og fikk bekreft at jeg har pcos. Jeg fikk også påvist at jeg har endometriosis etter biopsy surgeri og det er så mye skader på eggstokkene. Jeg vet ikke hvis jeg kan bli gravid i fremtiden. Jeg tenker om å begynne juridisk søksmål for medisinsk uaktsomhet men jeg vil få dine meninger. har dere gjørt det ? jeg vil gjerne få dine erfarginer med juridisk søksmål. Jeg vil ikke at andre få samme erfaring som meg. Og jeg kjenner at mange kvinner hadde dårlig erfaring med hennes særlig de som klager på noen seriøse plager Anonymkode: ab1ef...1dd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #2 Del Skrevet 24. desember 2020 jeg er ikke kvalifisert til å svare, men sitter selv med kroniske nervesmerter i underliv som mest trolig er pga av over/feilbehandling med soppmedisin og antibiotika. tok kontakt med pasientombudet som mente jeg ikke kom noen vei. så jeg orket ikke en kamp som jeg garantert ville tape. mitt liv er ødelagt, jeg er suicidal i perioder. inntekten er 1/3 av tidligere. er ødelagt psykisk, fysisk og nå økonomisk😞 Anonymkode: 7e148...7a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #3 Del Skrevet 24. desember 2020 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Fire år siden gikk jeg til gynekolog. Jeg fikk Femara for å stimulere eggløsningen. Etter hvert begynte jeg å få smerter i underlivet hver måned. Hver gang jeg gikk til hennes klaget jeg på mye smerter og fatigue. men ble ikke tatt på alvor. Jeg ba hennes om mer blodtester og henvisning til haukeland sykehus tre ganger men hun avviste mine forespørseler. Hun sa at jeg var fresk og ung. Nå skiftet jeg gynekolog og fikk bekreft at jeg har pcos. Jeg fikk også påvist at jeg har endometriosis etter biopsy surgeri og det er så mye skader på eggstokkene. Jeg vet ikke hvis jeg kan bli gravid i fremtiden. Jeg tenker om å begynne juridisk søksmål for medisinsk uaktsomhet men jeg vil få dine meninger. har dere gjørt det ? jeg vil gjerne få dine erfarginer med juridisk søksmål. Jeg vil ikke at andre få samme erfaring som meg. Og jeg kjenner at mange kvinner hadde dårlig erfaring med hennes særlig de som klager på noen seriøse plager Anonymkode: ab1ef...1dd Hvilke konkrete ting kan du klage på, mener du? Anonymkode: 85edd...53b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mona.sof Skrevet 24. desember 2020 #4 Del Skrevet 24. desember 2020 (endret) Endret 24. desember 2020 av Mona.sof Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #5 Del Skrevet 24. desember 2020 10 minutter siden, AnonymBruker said: Hvilke konkrete ting kan du klage på, mener du? Anonymkode: 85edd...53b Jeg vil klage for medisinsk uaktsomhet for at jeg -fikk avslag på behandling - ikke fikk henvisning til spesialist to ganger -ikke har fått informasjon eller oppfølging Anonymkode: ab1ef...1dd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenragnhild Skrevet 24. desember 2020 #6 Del Skrevet 24. desember 2020 (endret) start med fylkesmannen. skriv ett brev der, det blir da videresendt klage til behandler som faktisk må forklare seg og sine handlinger. eventuelt kan det innføres noen reaksjoner, da først har du noe å bygge en sak på. ellers står du i grunnen ganske tomhendt. og husk og be om full utskrift av journalen din først. du har kroniske sykdommer og smerter, de hadde vært der uansett men det er uaktsomt att en behandler ikke oppdager så kjente sykdommer som du har fått diagnose på. ber pasient om henvising skal henvisning skrives, du har krav på 2 forskjellige utredninger om du er i tvil på hvordan ståa er. i beste fall kan du skåne andre fra samme behandling. ønsker deg lykke til og håper du sender fylkesmannen ett brev så du kan få en oppklaring. Endret 24. desember 2020 av Frøkenragnhild 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #7 Del Skrevet 24. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg vil klage for medisinsk uaktsomhet for at jeg -fikk avslag på behandling - ikke fikk henvisning til spesialist to ganger -ikke har fått informasjon eller oppfølging Anonymkode: ab1ef...1dd Hvordan kan dette dokumenteres? Legen skal jo bare bortforklare alt og si det var «misforståelse». Anonymkode: 85edd...53b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #8 Del Skrevet 24. desember 2020 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg vil klage for medisinsk uaktsomhet for at jeg -fikk avslag på behandling - ikke fikk henvisning til spesialist to ganger -ikke har fått informasjon eller oppfølging Anonymkode: ab1ef...1dd En privatpraktiserende gynekolog er spesialist ... Har du bedt om å få journalen ? Anonymkode: ad29a...7cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #9 Del Skrevet 24. desember 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvordan kan dette dokumenteres? Legen skal jo bare bortforklare alt og si det var «misforståelse». Anonymkode: 85edd...53b Hvis en patient klager på mye smeter og dette påvirket livet hans/hennes Du som en lege kan ikke ignorer det. Nå jeg er påvist at jeg har endometriose og dette påvirket mye skader på eggstokkene fordi jeg fikk ikke behandling for 4 år. Hva sysnes du ? Anonymkode: ab1ef...1dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #10 Del Skrevet 24. desember 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: En privatpraktiserende gynekolog er spesialist ... Har du bedt om å få journalen ? Anonymkode: ad29a...7cf Jeg fortår ikke hva du mener ? Nå går jeg på privat gynekolog. og får behandling Er det noe journal fra gynekolog ? jeg visste ikke om det 😲 Anonymkode: ab1ef...1dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #11 Del Skrevet 24. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis en patient klager på mye smeter og dette påvirket livet hans/hennes Du som en lege kan ikke ignorer det. Nå jeg er påvist at jeg har endometriose og dette påvirket mye skader på eggstokkene fordi jeg fikk ikke behandling for 4 år. Hva sysnes du ? Anonymkode: ab1ef...1dd Helt enig, men for å ha en sak må du faktisk ha dokumentasjon. Jeg har også hatt lyst til å klage på en lege som jeg mener gjorde en alvorlig feil, men det blir bare ord mot ord. Anonymkode: 85edd...53b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #12 Del Skrevet 24. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg fortår ikke hva du mener ? Nå går jeg på privat gynekolog. og får behandling Er det noe journal fra gynekolog ? jeg visste ikke om det 😲 Anonymkode: ab1ef...1dd Hver gang du er til time hos en lege så skal legen lage et notat .. et notat som beskriver undersøkelse, videre plan etc .. be om en utskrift .., Anonymkode: ad29a...7cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #13 Del Skrevet 24. desember 2020 14 minutter siden, Frøkenragnhild said: start med fylkesmannen. skriv ett brev der, det blir da videresendt klage til behandler som faktisk må forklare seg og sine handlinger. eventuelt kan det innføres noen reaksjoner, da først har du noe å bygge en sak på. ellers står du i grunnen ganske tomhendt. og husk og be om full utskrift av journalen din først. du har kroniske sykdommer og smerter, de hadde vært der uansett men det er uaktsomt att en behandler ikke oppdager så kjente sykdommer som du har fått diagnose på. ber pasient om henvising skal henvisning skrives, du har krav på 2 forskjellige utredninger om du er i tvil på hvordan ståa er. i beste fall kan du skåne andre fra samme behandling. ønsker deg lykke til og håper du sender fylkesmannen ett brev så du kan få en oppklaring. Tusen takk Men hvordan kan jeg få journalen fra min først gynekolog ? Jeg har også journal report fra fastlege om spontanet aborsjoner og smerter i underlivet. Må jeg ta det med journalen fra gynokolog? Anonymkode: ab1ef...1dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #14 Del Skrevet 24. desember 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hver gang du er til time hos en lege så skal legen lage et notat .. et notat som beskriver undersøkelse, videre plan etc .. be om en utskrift .., Anonymkode: ad29a...7cf Takk Anonymkode: ab1ef...1dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenragnhild Skrevet 24. desember 2020 #15 Del Skrevet 24. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tusen takk Men hvordan kan jeg få journalen fra min først gynekolog ? Jeg har også journal report fra fastlege om spontanet aborsjoner og smerter i underlivet. Må jeg ta det med journalen fra gynokolog? Anonymkode: ab1ef...1dd du rett og slett bare ringer dit og ber om å få den tilsendt i posten. kan hende det koster deg noen hundrelapper men journalen din MÅ du ha om du skal sende en sånn klage. da kan du også eventuelt varsle om enkelte feil i journalen. se etter om hun har nevnt att du har smerter og att du ønsker utredning, sånne ting bør stå der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #16 Del Skrevet 24. desember 2020 Frøkenragnhild skrev (4 minutter siden): du rett og slett bare ringer dit og ber om å få den tilsendt i posten. kan hende det koster deg noen hundrelapper men journalen din MÅ du ha om du skal sende en sånn klage. da kan du også eventuelt varsle om enkelte feil i journalen. se etter om hun har nevnt att du har smerter og att du ønsker utredning, sånne ting bør stå der. Men hvordan skal journalen hjelpe med å lage en sak mot denne legen? Anonymkode: 85edd...53b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenragnhild Skrevet 24. desember 2020 #17 Del Skrevet 24. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men hvordan skal journalen hjelpe med å lage en sak mot denne legen? Anonymkode: 85edd...53b som jeg skrev før, du må sjekke att informasjonen i journalen stemmer med det du mener har foregått. har hun skrivd att du har smerter og ønsker henvisning eller har hun ikke. sånne ting må du få med i en klage til fylkesmannen. jeg foreslår att du ber om hjelp av noen du kjenner til å skrive en klage. det er viktig att du får med hvorfor du føler deg feilbehandlet og hva du mener legen har gjort galt. du kan eventuelt prøve å ringe f.eks pasientombudet og få mer veiledning der. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #18 Del Skrevet 25. desember 2020 Frøkenragnhild skrev (11 minutter siden): som jeg skrev før, du må sjekke att informasjonen i journalen stemmer med det du mener har foregått. har hun skrivd att du har smerter og ønsker henvisning eller har hun ikke. sånne ting må du få med i en klage til fylkesmannen. jeg foreslår att du ber om hjelp av noen du kjenner til å skrive en klage. det er viktig att du får med hvorfor du føler deg feilbehandlet og hva du mener legen har gjort galt. du kan eventuelt prøve å ringe f.eks pasientombudet og få mer veiledning der. OK....og hvis det ikke står i journalen, blir det umulig å bevise at hun faktisk har sagt alle disse ting til legen. Han skal si «nei, hun har ikke bedt meg om henvisning» osv. Anonymkode: 85edd...53b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 25. desember 2020 #19 Del Skrevet 25. desember 2020 Du kan også søke pasientskadeerstatning om du har fått en varig skade eller et økonomisk tap som følge av mangelfull eller feil behandling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenragnhild Skrevet 25. desember 2020 #20 Del Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): OK....og hvis det ikke står i journalen, blir det umulig å bevise at hun faktisk har sagt alle disse ting til legen. Han skal si «nei, hun har ikke bedt meg om henvisning» osv. Anonymkode: 85edd...53b helt riktig. men fylkeslegen må likevel videresende klagen og be om en oppklaring. er hun heldig vil behandler forklare hvorfor hun ikke skrivde det ned. og hvorfor hun ikke henviste. da har hun plutselig mer enn bare ord mot ord i så tilfelle. om behandler derimot har skrivd det ned, bør hun ha en god forklaring både til pasient og fylkesmannen på hvorfor hun ikke henviste. derved kan hun også i så tilfelle få mer å bygge på vidre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå