Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I disse korona-tider, og rett etter jul, er du hysterisk for kjøpesenter? Er det mye du trenger å bytte? Jeg er ikke så hysterisk som jeg muligens burde være, ifølge familie, men jeg bruker munnbind og holder en til to meters avstand det jeg kan. Prøver å unngå lørdagene på senterne i området, siden smitten har økt der jeg bor, og holder meg til andre dager om kvelden. Skal man vente med å handle på kjøpesenter for penger man har fått til jul eller bursdag, og for gaver som er umulig å bytte på internett...ja, da må man jo inn på kjøpesenteret da. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei er ikke redd for å gå på kjøpesenteret. Nå er det påbud her om man ikke kan holde 1 m avstand, så bruker munnbind pga det fordi jeg må.  Men før munn bindet ble påbudt var jeg ikke noe redd da heller. Sjansen for å bli smittet/smitte andre er ikke eksisterende omtrent så lenge avstanden er bra nok. Korte forbi plasseringer telles ikke.

Har derimot latt være å gå på kjøpesenteret mer enn jeg må, spes nå i desember. Jeg synes det blir for mange mennesker, og jeg misliker å bruke munnbind. Derfor ble de fleste julegavene handlet på nettet i år. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Takk :) 

Jeg har vært sånn hele tiden, akkurat som deg ^^. Derfor er det godt å vite at det ikke er bare jeg som har det sånn. Snakker jo om det på jobb, og der er det også delte meninger. Jeg tar det rolig, med munnbind, avstand og god hånd-hygiene. To ungdomsvenner som jeg ikke har sett på 15 år vet jeg at er smitta, men likevel klarer jeg ikke å være redd for at det skal ramme meg. Er selvfølgelig ikke på kjøpesenteret mer enn jeg må jeg heller, og kjenner på at jeg skal holde meg unna folketrengsel. Men likevel. Andre i familien prøver nærmest å forby meg det, og det gjør meg bare så irritert som jeg kan bli. 

Endret av Millimani
Skrevet

Jobber på et kjøpesenter, så nei. Det har jeg heller aldri vært :) her er det ikke påbudt med munnbind, men det er mange som allikevel bruker det. Jeg vasker hender jevnlig gjennom hele dagen og holder så god avstand som jeg får til, men det er ikke alltid så lett. 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Ja, jeg tør å gå på kjøpesenter

Endret av infectedsopp
Skrevet (endret)

Tar aldri en tur til et kjøpesenter med mindre jeg må uansett og jeg blir der kun for det jeg skal. Med munnbind synes jeg det er greit, men unngår travle tider. 

Endret av skrue
  • Liker 2
Skrevet

Prøver å unngå alle butikker for tida, men noen ganger må jeg jo inn. Skal hente nye briller i romjula, og optikeren ligger inne på et senter. Velger da den nærmeste inngangen, går rett til optikeren og rett ut igjen etterpå. Kommer ikke til å gå rundt og se i butikker om jeg kanskje skal ha noe på romjulssalget.

• Liker 1
Skrevet

Jeg var innom et kjøpesenter på tirsdag, faktisk, men er ikke der særlig ofte. Nå var det faren min som spurte om jeg kunne følge han, så jeg sa ja. Vi hadde begge munnbind, og han tok i tillegg på seg engangshansker før vi gikk inn på senteret. Jeg spritet hendene i stedet, ved inngangen.

Skrevet

Jeg er ikke redd nei, jobber på kjøpesenter t.om. Munnbindpåbud her, spriter meg og holder avstand. 

• Liker 2
Gjest Føsleguri
Skrevet

Ingen smitte her, så jeg er ikke redd for å gå på kjøpesenteret.

Skrevet

Ikke så bekymret personlig, men jeg gjør det likevel så sjelden som mulig. Kan jo like gjerne bestille det meste over nett i disse dager for å redusere antall kontakter for å bidra, så ser ikke grunnen til å bruke mye tid på kjøpesenter. Uansett er jeg ikke så glad i kjøpesentre på generelt grunnlag (uavhengig av smittesituasjonen), så det er jo en unnskyldning for å bestille ennå mer på nett enn tidligere :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg går på senteret, ja. Folk er stort sett flinke til å bruke munnbind (godt over 90%), og alle butikker har antibac eller lignende.

• Opprett ny...