MortenMinstelønn Skrevet 24. desember 2020 #1 Del Skrevet 24. desember 2020 (endret) Det var tidlig vår jeg så en snøleopard for første gang. Og eneste gang. Heldigvis var den ikke sulten. Eller så ikke sulten ut. Jeg stoppet opp som om jeg frøs. Vi så på hverandre i noen sekunder, men det var som flere minutter. Pelsen var hvit og den var så vakker. Jeg vet ikke hvilket kjønn. Det betydde ingenting. Katten var så stor og skremmende og samtidig så fabelaktig vakker. Dette var i fjellene mellom to land som er veldig forskjellige. I Asia. Der oppe lærte jeg noe viktig. Jeg lærte at vi kan egentlig veldig lite, vi mennesker. Vi tror vi vet mye. Men vi vet ingenting om hvordan vi kom hit? Vi vet ingenting om det finnes liv andre steder? Vi vet heller ingenting om hva som skjer nå vi dør. Noe som skjer oss alle. Dette kan høres ut som klisjeer, men hvis det er klisjeer hvorfor har vi ingen svar? Det var et tynt lag med snø da jeg så på leoparden. Det knuste under meg da jeg flyttet på den ene foten. En isende og knusende lyd. Den lyden fikk leoparden til å bevege seg grandiost vekk fra meg. Den var ikke redd. Den bare var lei av meg. Ved å se den forlate meg fikk jeg et inntrykk av at den visste mer enn meg. Det er vanskelig å forklare. Det var et sted i konflikt. Et land drevet av vold. En konflikt den hevet seg over. Jeg er så stolt over at denne katten ga meg sin oppmerksomhet i noen få sekunder. Jeg husker ikke mye annet fra den dagen. Endret 24. desember 2020 av MortenMinstelønn 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 24. desember 2020 #2 Del Skrevet 24. desember 2020 En vidunderlig drøm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MortenMinstelønn Skrevet 25. desember 2020 Forfatter #3 Del Skrevet 25. desember 2020 T-Rex skrev (16 timer siden): En vidunderlig drøm. Det føltes ut som en drøm. Kanskje det var akkurat det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neocortex Skrevet 25. desember 2020 #4 Del Skrevet 25. desember 2020 Det er noe med det å møte rovdyr i deres eget habitat uten gjerer og våpen. Man får et litt annet perspektiv på naturen, og kanskje livet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MortenMinstelønn Skrevet 25. desember 2020 Forfatter #5 Del Skrevet 25. desember 2020 (endret) Neocortex skrev (8 minutter siden): Det er noe med det å møte rovdyr i deres eget habitat uten gjerer og våpen. Man får et litt annet perspektiv på naturen, og kanskje livet. Det er majestetisk. Og det setter oss på plass. Så kan vi går arrogante rundt i byene våre vel vitende om at de fleste av oss ikke hadde klart seg i naturen. Dette dyret kunne bykset mot meg og jeg ville ha vært død i løpet av sekunder. I blikket viste den ingen frykt. Den anerkjente at jeg var underlegen og ingen trussel. Tror jeg. Det er bare vi som dreper for sport. Andre dyr forholder seg til den "kunsten" først når de er sultne. Endret 25. desember 2020 av MortenMinstelønn 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FryNor Skrevet 26. desember 2020 #6 Del Skrevet 26. desember 2020 T-Rex skrev (På 24.12.2020 den 21.06): En vidunderlig drøm. Kan også være ren fantasi eller en bevist fylleløgn for å bygge opp en fiktiv historie rundt en profil. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mons Skrevet 26. desember 2020 #7 Del Skrevet 26. desember 2020 FryNor skrev (13 minutter siden): Kan også være ren fantasi eller en bevist fylleløgn for å bygge opp en fiktiv historie rundt en profil. Der er du i nærheten, men ikke bare en profil. Flere, samme sludderet om en slags romanfigur. Jeg har forresten hatt den utrolige opplevelsen av å være noen få meter fra en Gaupe. Det er neppe den historien, som selvfølgelig blekner mot TS sine, jeg ville benyttet som enste "agn" for å få respons i underforumet "Finn en venn"🙄😁 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå