Gå til innhold

Oslo kommune vil teste alle Danskebåten-passasjerer – men får ikke lov av regjeringen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Smittetrykket er mye større i Danmark. Det kommer skip 4 ganger i uken til Oslo fra Danmark med passasjerer. Folk kan bare gå rett forbi uten å teste seg når de kommer til land. Oslo kommune vil ha obligatorisk testing av alle passasjerene som kommer med båten og det er jeg enig i. Men det får de ikke lov til av regjeringen.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/41Enbe/raymond-johansen-vil-teste-alle-danskebaaten-passasjerer-men-faar-ikke-lov

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror faktisk ikke smittetrykket er så mye høyere i Danmark enn i Norge. Men Danmark tester samme antall mennesker i døgnet som Norge gjør på en uke. 

Danmark antall tester sist døgn: 157.220 . Av disse var 1,82% postive. 

norge antall tester uke: 126 623. Av disse var 1,8 % positive. 

Altså Danmark tester 7 ganger så mange mennesker, enn det Norge gjør. 

Skrevet (endret)

Raymond Johansen har helt rett her. Det er utrolig at Sp, Høyre, KrF og Venstre nekter Oslo kommune å innføre obligatorisk testing for passasjerene fra Danmark. I tillegg hjelper ikke regjeringen til med støtte til bransjer i Oslo som virkelig trenger det, men å gi massiv støtte til oljenæringen (!) det klarer de altså.

Endret av Frøkensina
  • Liker 4
Skrevet

Jeg FATTER ikke hva regjeringen driver med. De vil bare absolutt ikke ha kontroll på smitteimport, men insisterer likevel på å ha strenge restriksjoner innad i landet. Why???

• Liker 4
  • Opprett ny...