Gå til innhold

Rotter!

Gjest Bøllefrøet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ettersom du leier, bør du uansett gi beskjed til vertene dine. Hvis det er en vill rotte bør jo de få mulighet til å gjøre noe med det. Og det blir jo fort oppklart hvis det er en av ungene sine.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes også det er litt drastisk å gi rottegift til naboens kjæledyr. Vanlige ville rotter kan være sykdomsbærere, men hetterotter og andre rotteraser som lever i bur og spiser korn er harmløse (bortsett fra at de gnager på ledninger og gjør annen ugagn ;) ).

Gjest GreenSky
Skrevet

Sikker på at det var en rotte? Hvite mus er jo mange som har til kjæledyr. En venn av en venn vant et stort, fallferdig hus i et pokerspill en gang. Han hadde en kvelerslange som han matet med levende mus. En gang klarte musene å rømme (heia musene) men fyren gadd ikke å fange dem. De formerte seg som bare det, spredde seg over hele huset, og over til naboene også. (Og ja, det høres utrolig ut, men det er en sann historie)

Gjest Bøllefrøet
Skrevet
Sikker på at det var en rotte? Hvite mus er jo mange som har til kjæledyr. En venn av en venn vant et stort, fallferdig hus i et pokerspill en gang. Han hadde en kvelerslange som han matet med levende mus. En gang klarte musene å rømme (heia musene) men fyren gadd ikke å fange dem. De formerte seg som bare det, spredde seg over hele huset, og over til naboene også. (Og ja, det høres utrolig ut, men det er en sann historie)

Hehe.. Ja, jeg har hatt mus som kjæledyr selv, og søstra mi har hatt rotter.. Jeg vet forskjell :) Jeg så den jo på bare noen centimeters avstand så.. Denne her var en svær hvit rotte.. Har ikke sett noe mer til den nå i dag da.. Heldigvis

Gjest Bøllefrøet
Skrevet
Ettersom du leier, bør du uansett gi beskjed til vertene dine. Hvis det er en vill rotte bør jo de få mulighet til å gjøre noe med det. Og det blir jo fort oppklart hvis det er en av ungene sine.

Ja, har planer om det :)

Gjest Bøllefrøet
Skrevet
Jeg synes også det er litt drastisk å gi rottegift til naboens kjæledyr.  Vanlige ville rotter kan være sykdomsbærere, men hetterotter og andre rotteraser som lever i bur og spiser korn er harmløse (bortsett fra at de gnager på ledninger og gjør annen ugagn  ;) ).

Hehe.. Jeg hadde ikke spredd rottegift i hagen til de jeg leier hos uansett.. De har tross alt bikkjer som løper rundt der hele tia.. Forresten; Bikkjene er jo forferdelig irriterende og bjeffer til alle døgnets tider så jeg ikke får sove.. Kanskje en god idé allikevel? :ler: Nei, nå var jeg slem, fysj!! :sjenert: Hehe..

Gjest Spacegirl
Skrevet

Hvis du ser rotta igjen, kan du ikke ta den med til naboen og spør om den er deres? Jeg bare tenkte at hvis det er en tamrotte som har stukket av, så er det jo ikke sikkert at den vil klare seg like bra i det fri som de ville rottene...

Skrevet
Hvor har du den definisjonen fra? Rotter kan da være like mye kjæledyr som mus, hamster og marsvin!?

Rotter er ikke kjæledyr!! :frustrert:

Gjest Bøllefrøet
Skrevet
Rotter er ikke kjæledyr!!  :frustrert:

Vel, det er mange som har de som kjæledyr, så da er de da kjæledyr.. :) Jeg liker ikke slanger eller edderkopper (egentlig ikke rotter heller) men det er da mange som har det som kjæledyr også!

Skrevet

Jada, jeg vet det :)

Liker heller ikke slanger og edderkopper, og jeg begriper ikke hvorfor

noen vil ha de som kjæledyr engang..........

Men Missa, fant du ut hvem som eide rotta?

Gjest Bøllefrøet
Skrevet
Jada, jeg vet det :)

Liker heller ikke slanger og edderkopper, og jeg begriper ikke hvorfor

noen vil ha de som kjæledyr engang.......... 

Men Missa, fant du ut hvem som eide rotta?

Hehe.. Folk er forskjellige, og det er jo bra :) Men ingen får meg til å kose med en tarantella! hehe ;)

Nei, jeg har ikke funnet det ut, for huseierne er ikke hjemme :/ Men har ikke hørt noe mer til den heller, da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...