Gå til innhold

Endelig kan jeg puste

Anbefalte innlegg

Skrevet

Middag og gaver er unnagjort, og snart legger barna seg. Heerreli, for et mas, stress og kaos det er med barn og jul. Takk og lov det bare er en dag i året!

Nå skal snart vinen sprettes og beina legges høyt på bordet🙂 Håper dere andre med barn også overlever kvelden.

Anonymkode: cd782...16c

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det beste med jula er når den er over 😌

• Liker 3
Skrevet

Hva er det som er stress? 

Vi har hatt julefrokost, spilt spill, lunsj,hvert en tur ute, lagd middag osv osv. Mellom slaga har jeg sikkert ligget 4 timer på sofaen sammen med samboer. Å da har jeg stått for all maten til fem personer.

Jula bringer ikke noe stress her i huset hvertfall 😊

Anonymkode: 3880a...a79

• Liker 5
Skrevet

Enig! 👍

Nå er det bare å ordne julestrømpene så kan jeg slappe av resten av jula 😅

Anonymkode: 16443...dd7

Skrevet

Kan ikke skjønne det.

Hadde jeg vært pappa hadde jeg blitt en unge selv i jula.

• Liker 1
Skrevet

Jul er da ikke noe stress.. Barn eller ei.

Anonymkode: 00fde...1fc

Skrevet

"Jul er da ikke noe stress" - seriøst? Det går an å tenke litt lenger enn nesa rekker? Klart det er stress og kaos med småbarn, det kan jeg skrive under på. Har du unger under en viss alder blir det sånn. Mating, soving, skrik, bæsj, krabber overalt, mas om pakker, u name it. 

Anonymkode: 6911b...94e

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

"Jul er da ikke noe stress" - seriøst? Det går an å tenke litt lenger enn nesa rekker? Klart det er stress og kaos med småbarn, det kan jeg skrive under på. Har du unger under en viss alder blir det sånn. Mating, soving, skrik, bæsj, krabber overalt, mas om pakker, u name it. 

Du har jo valgt det livet selv. Nyt øyeblikkene heller.

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Du har jo valgt det livet selv. Nyt øyeblikkene heller.

Ja, har jeg sagt noe annet? Det er da stress selv om det er selvvalgt. Eller skulle jeg droppet barn pga stressende julefeiring de første årene? 🙄

• Liker 4
Skrevet

4 unger i alderen under 10 år. Jula fins ikke stressende. Vi leker, koser oss, spiller spill, ser juleserier på tv, spiser litt, går tur. De må ut og bruke energi da, hvis ikke blir de umulige :P blir de masete, får de gå ut og leke selv. 

Ungene hjelper selvsagt med pynting, vasking, rydding, matlagning. Da går det knirkefritt. 

Anonymkode: 87849...242

• Liker 3
Skrevet

Syns jula er stress. Også før jeg fikk barn! Selskap lille, levere ut gaver, kirke+matlaging+høylytt stemning+ gaveåpning julaften, to selskap første dag. Litt mer glede når jeg ser på barna men alltid deilig når det er over for min del. Helt utslitt 😅

Anonymkode: 2521c...5e8

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

4 unger i alderen under 10 år. Jula fins ikke stressende. Vi leker, koser oss, spiller spill, ser juleserier på tv, spiser litt, går tur. De må ut og bruke energi da, hvis ikke blir de umulige :P blir de masete, får de gå ut og leke selv. 

Ungene hjelper selvsagt med pynting, vasking, rydding, matlagning. Da går det knirkefritt. 

Anonymkode: 87849...242

Under 10 år var da veldig vagt. Stor forskjell på jul med 0-3/4 åringer, og de barna som er eldre enn det. 

• Liker 2
Skrevet

Synes jula ble stress her også, men prøvde å nyte det allikevel. Ungen rakk ikke åpne alle gavene sine, og rakk heller ikke dessert før hun måtte legges. Helt greit 😂 

Anonymkode: 4bc81...5d0

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Middag og gaver er unnagjort, og snart legger barna seg. Heerreli, for et mas, stress og kaos det er med barn og jul. Takk og lov det bare er en dag i året!

Nå skal snart vinen sprettes og beina legges høyt på bordet🙂 Håper dere andre med barn også overlever kvelden.

Anonymkode: cd782...16c

Introvert og angrer på å være forelder. Drømmer om å bo alene. Hverdag er best!

Anonymkode: 67b91...f40

Skrevet

Vi har meldt oss ut av hele jula og alt stresset. Har aldri angret på det. 10 år siden vi feiret jul.

Anonymkode: afed8...324

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har aldri syntes julen har vært stress, selv med småbarn. Bare kos! Så kanskje det er du som skal tenkte litt lengre enn nesa rekker?

Anonymkode: a4bce...622

• Liker 1
Skrevet

Det får du meg ikke til å tro på. Hvis du har FLERE småbarn, i UNG alder (under 4 år), og alene skal stelle i stand til feiring med gjester og ribbe med full pakke, så er ikke det noe stress i det hele tatt? Vet du hva, da lyver du. Om dere feirer bare kjernefamilien og legger lista deretter, da kan jeg tro deg. 

• Liker 1
Skrevet

Den over var til ab 622.

Skrevet

Tenkt flere ganger at amerikansk jul må være mye bedre. Da åpner ungene gavene når de står opp 25, og får en roligere middag 24. Synes middagen ofte bare blir mas og lang,. Og når gavene skal åpnes er minst et barn trøtt osv. 

• Liker 1
Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets regelverk:

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

- Matas, mod. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...